My Own Blend - Rijnstroom

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

My Own Blend - Rijnstroom

Bericht door smoking-rob »

https://www.deoudetijd.nl/my-own-blend- ... m-100-gram

Fijn dat alle ingredienten en hun percentages vermeld worden.

Een tijdje geleden er een blik van gekocht bij Lensen in Arnhem.
Bij openmaken kwam mij een behoorlijke walm alcohol tegemoet (er zit Licor 43 in) en de vrij donkere mixture was ook te vochtig eigenlijk.

Na wat drogen maar eens een pijpje van gerookt, een lekkere zachte en ook wel zoete, maar ook wat lichte tabak qua nicotine, ik had hem door de Perique en Kentucky wat sterker verwacht.

Een week of twee geleden was ik weer eens bij Lensen en zag naast Rijnstroom, ook Rijnstroom "Perique + " op het schap en mijn interesse was gewekt, dus Harold Lensen maar gevraagd wat het verschil was. Nou, zei hij, deze Rijnstroom is op aanvraag van een klant geblend die erg van Perique houdt en bevat 30% van deze tabak ipv 10% bij de gewone. Hij had er zes blikken van laten vervaardigen maar uiteindelijk er maar 5 afgenomen, vandaar deze versie in de verkoop.

Uiteraard kon ik hem niet laten liggen als Perique liefhebber. Deze keer was de blend wat minder vochtig en ik denk dat ze de Licor 43 wat minder overvloedig gebruikt hadden nu. In ieder geval smaakte hij wel goed met inderdaad een flink accent op de Perique, lekker peperig en "fruity" maar ergens ook wel uit balans nu, "too much of a good thing" hè 8) Dus gebruik ik hem ook om sommige tabakken (de bekende Vaper coins van oa Peter Stokkebye wat aan te kleden en dan is het toch weer lekker te roken.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Plaats reactie