G.L. Pease - Navigator (Old London Series)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

G.L. Pease - Navigator (Old London Series)

Bericht door Ribbon »

Navigator
-----------------------------------------------------------------------------------------

Merk: G.L Pease
Blender/ fabriek: Cornell & Diehl
Blend type: Virginia/Burley/ 'Navy'
Ingrediënten: Kentucky, Virginia
Toegevoegde smaken: Rum
Snede: (gebroken) flake
Verpakking: blik, 2, 8 en 16 oz.
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/538 ... -navigator

Afbeelding

In het Engelse taalgebied wordt over een blend die rijk is aan nicotine soms geschreven "It packs a punch". In het geval van Navigator is dit wat mij betreft een treffende beschrijving. Het is absoluut geen vriendelijke en gemakkelijke blend op dat vlak. Ondanks de goede smaak, die me uitnodigt tot doorpaffen, merk ik dat ik regelmatig even gas terug moet nemen. Het is net geen echte nicotinebom (zoals bijv. Five Brothers), maar behoort zeker tot de subtop op dat vlak. Dit neemt niet weg dat het bij rustig roken in een kleinere kop tot een genoeglijke rookervaring kan leiden. De eerste slechte G.L. Pease blend moet in mijn opinie nog gemaakt worden en deze is dan ook kwalitatief gezien erg degelijk.
Virginia is het hoofdbestanddeel, maar de meeste smaak wordt geleverd door de Kentucky en subtiele rumtopping. Dat laatste geeft het geheel een zoetig randje en doet niets af aan het 'aardse' karakter van de Kentucky en de relatieve frisheid van de Virginia.
De flakes zijn in mijn blik uiteengevallen in smalle reepjes waardoor de vouwmethode, indien gewenst, misschien niet altijd werkt. Zelf wrijf ik mijn flakes meestal (gedeeltelijk) uit en dat leidt bij deze tabak niet tot problemen. De brandbaarheid is niet tiptop en het roken vergt op dit gebied wat aandacht. Opnieuw bijvlammen doe ik iets meer dan gemiddeld, min of meer vergelijkbaar met de meeste SG flakes.

Als afwisseling op het GLP repertoire (wat zijn populariteit voornamelijk ontleent aan Virginia's en Latakia houdende blends) is dit zeker geen verkeerde. Persoonlijk denk ik echter niet dat dit voor mij een regelmatige roker gaat worden, puur omdat ik slechts af en toe grijp naar een blend met een dergelijke hoeveelheid nicotine en voor die gevallen in bijv. Old Joe Krantz een vaste waarde heb gevonden.
Desalniettemin is Navigator een uitstekende tabak voor de roker die niet terugdeinst voor een flinke dosis 'Ome Nico' en houdt van een eenvoudige rooksessie met een passend zoetje.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: G.L. Pease - Navigator (Old London Series)

Bericht door Asmodeus »

Puike tabak, dito recensie buur!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Navigator (Old London Series)

Bericht door Arno »

Mooie review!
Afbeelding

Plaats reactie