C & D - Burley Flake #3

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

C & D - Burley Flake #3

Bericht door Ribbon »

Burley Flake #3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Merk: Cornell & Diehl
Blender/ fabriek: Cornell & Diehl
Blend type: Burley gebaseerd
Ingrediënten: Burley, Kentucky, Virginia, Perique
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: (broken) flake
Verpakking: blik 2 oz.
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

https://www.tobaccoreviews.com/blend/35 ... ey-flake-3

Afbeelding

De zomer begint inmiddels aardig te zinderen en voor mij betekend dit doorgaans een verandering van tabaksvoorkeur. Bij oplopende temperaturen grijp ik meer naar eenvoudige virginia's, vaper's en burley's, maar ook de longfillers smaken me op een of andere manier beter als het warm is. Het is voor mij het seizoen van de 'toasty' blends en de corncobs.
Vanuit dat perspectief leek het me een fijn moment om een blikje Burley Flake #3 open te trekken die ik een aantal jaren terug van Vandaahl over kon nemen.

Een van de aardige dingen van de Amerikaanse 'kattenvoerblikjes' is dat ze regelmatig mooi bol gaan staan als ze wat langer blijven liggen. Dit blik uit 2012 heeft dit ook en de sis bij het openen deed weinig onder voor die van een goed koud bierblik. Toen ik mijn neus in het blik stak wist ik direct dat het goed zou komen. Een bijna mest-achtige geur in de vorm van zoetige, zurige en aardse tonen deden me het water in de mond lopen.

Burley Flake #3 is een heerlijke ode aan (je raadt het al) Burley. De andere ingrediënten zorgen voor een subtiele aanmoediging van de toasty, houtige en nootachtige kenmerken van deze tabaksvariant. De aanwezigheid van de perique is amper merkbaar. Hij wordt duidelijk gebruikt als 'toekruid'; ik merk het nauwelijks op maar de afwezigheid zou waarschijnlijk wel opvallen.

Qua nicotine houdt deze blend zich in de hogere regionen op, maar het kan 'heftiger'. Het gebruik van een kleinere corncob zorgt bij mij voor de beste resultaten.

Een uitstekende zomertabak, maar ook buiten dit seizoen zal het geen straf zijn om een pijpje met deze blend op te steken. Wat mij betreft een blijvertje en een van de betere C&D's .
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: C & D - Burley Flake #3

Bericht door Wowbagger »

Als mijn geheugen me niet in de steek laat heb ik hier ooit ook eens een half blikje van een van de leden hier meegekregen op een meeting (dacht Fransp maar kan het mishebben). Mijn ervaringen waren van gelijke aard als dat jij beschrijft.

Een cobje met burley klinkt inderdaad wel aardig voor de komende zomerdagen. Dat koude biertje doe ik er gewoon naast.

Plaats reactie