Winslow - No 1

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Winslow - No1

Bericht door St Patrick »

Ik rook de nr1 ook alleen maar in een mooie Winslow. Soms maak ik wel eens een uitstapje naar een ander pijp, maar daarin smaakt de nr1 toch iets anders... Het blijft een toptabak, waarvan ik er zeker nog een aantal van wil aanschaffen... Dus als er iemand iets gaat bestellen in duitsland, dan hoor ik dat graag...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Winslow - No1

Bericht door Master-Fan »

deze tabak begint me steeds beter te smaken. Zeker denk ik ook, omdat ik een pijp hiervoor bestemd heb. Ik haal de smaken er niet 1 voor 1 uit, maar de totaal smaak is lekker. Vind hem op bijna gelijk nivea staan met Peterson de luxe mixture ( mijn favoriete tabak tot nu toe. ) Het zal erom gaan wedijveren als ik deze winslow vaker uit dezelfde pijp rook :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Winslow - No1

Bericht door pipealicious »

Ik ben er zoals drfretboard ook nog niet helemaal over uit. Zeer mooi blik, maar het aroma bij het openen van een vers blik is echt overweldigend.
Ik vind ook dat de kokos een beetje overheerst. Bij het roken proef ik minder dan bij WO larsen signature.

Whitesnake

Re: Winslow - No1

Bericht door Whitesnake »

...is weer een ontdekking voor mij. Inderdaad, de rum erin geeft iets heel aparts, iets pudding of toffee (caramel)-achtig.
Vind hem zeker zo lekker als de Harlekin maar heeft toch ietsjes meer qua originaliteit. Dikke aanrader. Mrs Whitesnake vond ook dat hij lekker geurde en dat wil al wat zeggen!
Onze 2de oudste zoon is ook beginnen pijproken en vond de n° 1 ook heel goed. :D
Misschien probeer ik de 2 en 3 ooit wel eens (als ik hem ergens vind). :roll:

Heb weer wat leren kennen...een verrijking!!!! =D> =D> =D>

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re:

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef:
jarnogab schreef:
jarnogab schreef:Een blik aanschaffen om deze fascinerende tabak aan een nauwgezetter proef-experiment te onderwerpen, dringt zich dan ook op.
En toch vandaag wat afgeknapt op de prijs en aldus niet aangeschaft :(
Ook @Robvoorburg:

Bestel dit gewoon in Duitsland heren. De importeur (Pronk in Diemen) calculeert zich schathemeltjerijk aan de Winslow tabakken en de Davidoff. Prijsverschil Davidoff met Duitsland is € 7,50. Verzendkosten zijn € 9,- dus 2 blikken of meer bij de Oosterburen bestellen levert je al besparing op.
Heb daar in Zutphen nog discussie over gehad met de vertegenwoordiger van Pronk en ook Rudi heeft daar bij de directie van Pronk al flink aan de bel getrokken.
Ondertussen is die besteld bij danpipe (dus inderdaad in Duitsland) en wordt eerstdaags geleverd. Dank voor de tip om in Duitsland aan te schaffen!
Ik heb vandaag het laatste restje sample dat ik van jou kreeg alvast met héél veel smaak gerookt. Een dikke merci!
Groeten,
jarnogab

kiske

Re: Winslow - No1

Bericht door kiske »

jawel! Ik vond dat 't pijproken voortaan zo goed ging dat ik van mezelf een "luxetabak" mocht gaan proberen. Ik was door de recensies zo benieuwd geworden dat ik geen risico wilde lopen op ghost oid en heb 'm gerookt in m'n nieuwste pijp en zonder filter. Stom, stom, stom! Volgende keer gewoon uit een goed ingerookte pijp en met 'n filter. Nu wat te snel gerookt, bijna tegen de "bite" aan en heel anders dan gewend.

Ondanks al het vloeken in de kerk beviel de tabak toch redelijk goed, dus dat moet morgen op de vertrouwde manier pure snoeperij worden! Mocht 't toch tegenvallen dan laat ik 't nog weten.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Winslow - No1

Bericht door jarnogab »

Bommel schreef:Gisteren een eerste bolw van deze tabak gerookt en ook deze Winslow tabak is erg goed.
Als men in een test fase zit door middel van samples, Winslow Harlekin en Winslow no 1, is het aan te bevelen om eerst met de no 1 te starten.
Ik heb de "fout" gemaakt om het anders om te doen en dan is men verwent met de explosieve extase van de Harlekin en driegt no 1 iets tegen te vallen omdat de verwachting dan extra hoog gespannen is.
Maar ook no 1 bevalt mij erg goed.
Met andere woorden, iedere zoetekauw zal deze tabak in zijn assortiment moeten hebben.

Ik lees nu pas eigenlijk ter dege deze post van jou Bommel, en ik kan die alleen maar beamen. Mijn allereerste pijp die ik vulde met Winslow No1 had ik ook na een te explosieve smaakbomtabak gerookt. Hierdoor kwam de No 1 ontgoochelend over, terwijl de subtielere No 1 op zich zelf moet gerookt worden. Bij een tweede try-out beviel die veel beter, en nu behoort deze tabak tot mijn kransje der favorieten.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - No1

Bericht door Bommel »

Ook de omgeving, lees Mme Bommel, is onder indruk van de Winslow tabakken.
Dus op alle fronten een =D> voor Poul.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Winslow - No1

Bericht door jarnogab »

Bommel schreef:Ook de omgeving, lees Mme Bommel, is onder indruk van de Winslow tabakken.
Dus op alle fronten een =D> voor Poul.
Ook hier. Mevrouw jarnogab is niet echter onder de indruk van de roomnote van pijptabakken. En dat mag je heel algemeen beschouwen; ik heb al verschillende tabakken gerookt met echt totaal andere roomnotes maar telkenmale bleek de vrouw des huizes dit maar niets te vinden. Tot ze vorige week plots opmerkte dat ze die winslow no 1 best wel aangenaam ruiken vond.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Melmins
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2012 10:57
Locatie: Benoordens Antwerpen

Re:

Bericht door Melmins »

mawi schreef:In België kost het precies 20 euro. O.a. verkrijgbaar bij Claes Tabaco in Hasselt, maar volgens mij ook Huis Verloo in Antwerpen. Blijkbaar een andere importeur dan in Nederland....
In Brasschaat, niet zo ver over de grens, ook verkrijgbaar in de lokale kleine tabakszaak. Prijs is inderdaad 20 €.
Tobacco smoke is the one element in which men can sit silent together without embarrassment, and where no man is bound to speak one word more than he has actually and veritably got to say.
Thomas Carlyle

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Winslow - No1

Bericht door Eliminator »

Hee, een nieuweling, welkom hier Melmins, zou je zo vriendelijk willen zijn je even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=6 altijd leuk om een beetje te weten met wie we van doen hebben, thanks, veel plezier hier !
Afbeelding

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Winslow - No1

Bericht door gezel »

Inmiddels ook de Winslow No1 gerookt.
Vind het een goede kwaliteit tabak.
Behoorlijk zoet.
Lekker voor af en toe.
Dat ik deze tabak niet dagelijks zal roken komt door de kokos die ik te overheersend vind.
Overigens vind ik het een ideale tabak om een vleugje van toe te voegen aan een neutrale tabakssoort.

Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Winslow - No1

Bericht door janneman »

:D :D :D Fantastisch Gezel! Minder kokos, graag ja! 8)
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Winslow - No1

Bericht door Mikali »

Melmins, zou je misschien de naam/adres van de tabakswinkel kunnen doorgeven waar je de winslow no1 kan krijgen? :mrgreen: Thanks !
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Winslow Collector

Re: Winslow - No1

Bericht door Winslow Collector »

Mikali schreef:Melmins, zou je misschien de naam/adres van de tabakswinkel kunnen doorgeven waar je de winslow no1 kan krijgen? :mrgreen: Thanks !
DUITSLAND!!!! € 17,90 per 100 grams blik.

Mocht je weer eens in de buurt van Zeeland zijn, kun je van mij wel een (of meer) blikken overnemen. Ik heb nog een paar blikken van € 17,20.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Winslow - No1

Bericht door St Patrick »

Heb er ook weer een paar blikken besteld.... een van de favo tabakken hier thuis...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Winslow - No1

Bericht door Rhialto »

Na en zoektocht naar DE zoete tabak, heb ik in deze Winslow gevonden.

Rook niks anders meer, en idd complex genoeg om elke keer weer iets te proeven...
Wat een tabak.

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Winslow No.1

Bericht door Hanno »

Ik moet jullie even een afbeelding schuldig blijven maar ik ontvang vandaag van Winslow collector (nogmaals bedankt) de Winslow No.1

Ik kon hier geen topic over vinden maar wat een lekkere tabak!

Black cavendish gemengd met 3 soorten virginia.
Vanille, kokos pruimen en een scheut Jamaica rum.

De tabak brand gemakkelijk en heeft een duidelijke smaak (ik proef ook echt een vleugje rum!) absoluut geen tongbite en rookt tot op het eind lekker en spannend!

Voor mij een aanrader!
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
furioza
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 jun 2013 18:42
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Winslow No.1

Bericht door furioza »

Is idd erg lekker.... dit is mijn zondagse tabak.... ;p
Met vriendelijke groet,
Rik aka Furioza


Kijk ook eens op: Furioza.nl

Afbeelding

Winslow Collector

Re: Winslow No.1

Bericht door Winslow Collector »

Hey Hanno, leuk topic. :wink:

Inderdaad, ook eentje die hoog in mijn top 10 staat. Ik rook deze tabak, tussen al het andere zoete geweld, al jaaaaren en hij verveelt me geen moment.

Wel leuk om weer te lezen dat verschillende mensen gevoelig zijn voor verschillende aroma's, want ik haal die rum er weer niet uit, maar wel vanille en kokos en de hele blend geeft me een verzamel-aroma van toffee/butterscotch-achtige zoetheid.

Een rare omschrijving, maar ik vind deze tabak een "gezellige" geur hebben: winter, lekker warm in huis, haardvuurtje aan (we hebben niet eens een haard), marshmellows in de vlammen en een warme winterdrank erbij zoals choco met rum en slagroom. Of sla ik nu een beetje door?

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow No.1

Bericht door Bommel »

Hier is al een topic over.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=1937

Als je een review wilt plaatsen Hanno lees eerst even " lees mij eerst voor het posten ".
Dat voor komt veel dubbele topic's en extra werk voor de moderatoren.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Winslow No.1

Bericht door robvoorburg »

Grappig, vandaag heb ik er weer eens een blik van gekocht. Naast de
Planta Black Vanilla Flake vind ik deze "onder de zoete soorten"
een hele aangename.
Door mijn toenmalige omgeving werd de roomnote niet gewaardeerd.

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Winslow No.1

Bericht door Hanno »

@ Bommel, heb ik gedaan! Ik heb mij werkelijk gek gezocht via zoek opties etc naar dit topic... Niet te vinden....

Natuurlijk ben ik ervoor dat dit wordt samengevoegd of verwijderd om alles overzichtelijk te houden...

Is het anders een idee om alle Winslow smaken onder te brengen in een sub topic van Winslow... en etc met andere merken? Ik weet het niet maar de lijst merken en recensies is nu erg lang en daardoor ook niet altijd even overzichtelijk?

Het kan ook aan mij liggen! :shock: En dan krijg ik graag een lesje hoe mijn leven hierin te beteren! :)
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow No.1

Bericht door Bommel »

Hanno schreef:@ Bommel, heb ik gedaan! Ik heb mij werkelijk gek gezocht via zoek opties etc naar dit topic... Niet te vinden....

Natuurlijk ben ik ervoor dat dit wordt samengevoegd of verwijderd om alles overzichtelijk te houden...

Is het anders een idee om alle Winslow smaken onder te brengen in een sub topic van Winslow... en etc met andere merken? Ik weet het niet maar de lijst merken en recensies is nu erg lang en daardoor ook niet altijd even overzichtelijk?

Het kan ook aan mij liggen! :shock: En dan krijg ik graag een lesje hoe mijn leven hierin te beteren! :)
Do'nt Worry Hanno.
Je hebt denk ik gewoon " De nieuwe tabakscatalogus " gemist. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Winslow No.1

Bericht door Hanno »

Got it! :) Via lees mij eerst voor het posten kom je namelijk niets verder.......

Dus hoe verwijderen we dit nu of voegen we het samen?

Thx! :)
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow No.1

Bericht door Bommel »

Heel simpel Hanno.


MODERATOR WIL JE DEZE POST AJB TOEVOEGEN AAN DE REEDS BESTAANDE TOPIC???? :roll:
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Winslow No.1

Bericht door Winslow Collector »

Hanno schreef:Got it! :) Via lees mij eerst voor het posten kom je namelijk niets verder.......

Dus hoe verwijderen we dit nu of voegen we het samen?

Thx! :)
Het zal een der moderatoren wel opvallen. En dat zijn keien in samenvoegen van topics. Trek het je niet aan Hanno, er staat nu eenmaal gigantisch veel info en dito topics op dit forum.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Winslow - No1

Bericht door Eliminator »

Geregeld Hanno. no worries,....

hier http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=5574 kun je zien welke tabakken reeds opgenomen zijn,...... en gaat er wat fout, voegen we de boel samen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - No1

Bericht door Bommel »

En zo gaat dat hier.
Lekker gemoedelijk, ontspannen en gaat er wat mis wordt het opgelost. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Winslow - No1

Bericht door Hanno »

Nou het is in ieder geval een goed gevulde topic geworden! Maar het is ook een fantastisch lekkere tabak! :)
Een pijproker is geen onruststoker

Plaats reactie