Winslow - No 1

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
DeGoUdScHePijP
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01
Locatie: Ergens in Gouda

Winslow - No 1

Bericht door DeGoUdScHePijP »

Brand: POUL WINSLOW
Blender: POUL WINSLOW
Tin Description: The No1 is an exotic blend of Black Cavendish, Burley and long cut' s of Virginiafrom 3 continenets The tobacco is carefully blended in order to preserve the characteristics of each individual tobacco type. The tobacco has been cased with fine aroma of Vanilla,Prune and Coconut and a dash of original Jamaica Rum. It has the taste of a true modern master blend.
Country of Origin: DENMARK
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Virginia
Cut: Ribbon
Packaging: 100 gr
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... P&TID=3459


Hier een heerlijke tabak van de meesterpijpmaker Paul Winslow.
Een lekkere tabak met vanille, kokos, pruimen en jamaica rum.
Rookt regelmatig en met een mooie witte as tot de bodem van de ketel lekker weg.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DeGoUdScHePijP op 14 jan 2011 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Pijproken ....het nieuwe walhalla.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Eén van mijn absolute favorieten. En dat heeft niets met zijn pijpenmakerij te maken. Zou ik een ander merk pijp prefereren, zou deze tabak nog steeds een van mijn toppertjes zijn.

Heerlijk complex, ook een beetje speculaas/caramel in de geur.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik heb er een tijdje geleden een cadeau gehad bij aankoop van een Winslow pijp.
Alhoewel het 100 grams blikken zijn heb ik me er met een rotvaart doorheen gerookt. Heel lekker.

Gebruikersavatar
PiepeJan
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:19

Bericht door PiepeJan »

Ik heb van de week een blik aangeschaft van deze tabak en ik was eigenlijk van plan om de eerste pluk te roken op 20 feb. (International Pipe Smoking Day). Maar ik kon me niet beheersen. :oops:

Gelukkig niet!! Dit is alsof er een engeltje over je tong piest. (T) (T)
Genieten met de hoofdletter 'G'. :B
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik heb er vorige week in Antwerpen weer een blik van gekocht. Helemaal goed tabak.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Gisteren ook aangeschaft!

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ik ben er nog niet over uit.

Bij het openen van het blik komt me een overweldigende geur tegemoet.

Met deze tabak maakt het ook meer verschil welke pijp ik gebruik dan de tabakken die ik meestal rook (overwegend flakes, ready rubbed en soms baai).

Mijn vrouw vindt de room-note juist wat té zoetig.
Ik ben haar trouwens wat vaker aan het peilen over de geur van verschillende tabakken.

Ook hier geldt weer mijn steeds meer structureel wordende probleem met gearomatiseerde tabakken, dus ik moet dat bewust aan de kant zetten om hier iets over te zeggen.

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Idd, al veel over gelezen/gehoord lopende van heel slecht naar heel goed.
Ik ga hem toch ook eens proberen.
“If you are going through hell, keep going.”

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Op tabaksgebied ben ik een omnivoor. Dus ook de hele zoete mixtures ga ik niet uit de weg. Sterker na een pijp met neutrale inhoud, zoetzurig of latakia vind ik het zelfs lekker.
Op Semois na rook ik nooit baaitabak.

Deze tabak vind ik aangenaam te roken, mijn vrouw denkt daar geheel anders over. Nou is mijn vrouw niet maatgevend, haar voorkeur gaat (gelukkig) uit naar tabak met latakia erin.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Hier ook een van mijn favorieten... Ik denk dat ik hier bij Rudi een aantal van ga inslaan... Erug lekkerrrr...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Gisteren voor het eerst gerookt,... vanuit het niets op een absolute 1e plaats !
Dit is dé zoete tabak die ik zocht, diep en vol van smaak, echt een snoepje onder de tabakken,.... absoluut een blijvertje !
Afbeelding

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

is hier ondertussen ook vaste prik.....
zo lekker
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Onlangs nog weer een pijpje van dittem geledigd, maar het kan me niet speciaal bekoren. Misschien te complex voor mijn eenvoudige inborst?

In elk geval gaat 'ie dus op inruil bij de super-enthousiaste Eliminator!

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Weet iemand waar ik deze tabak in de omgeving van Utrecht kan kopen? Ik ben nieuwsgierig gemaakt.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik neem aan bij de Oude Tijd, daar is Winslow uiteindelijk zelf geweest.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post nog even aangevuld :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Vandaag heb ik deze tabak voor het eerst gerookt. Volgens mij heb ik 'm iets te vast gestopt. :S Daar heb ik vaker last van als ik een tabak voor 't eerst probeer...

Tot nu toe kan ik erover zeggen dat ik de smaak lekker vind, maar nog niet echt snap. Een beetje "fruitig", misschien een beetje scherp (volgende keer met filter?) en een lekkere (zoete) room-note die niet echt lang blijft hangen.

Van 't weekend ga ik 'm nog een keer roken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Fruitig ? Apart, dat heb ik er nog niet uit kunnen halen,... mij doet deze tabak mij het meest denken aan een Saroma puddinkje, zowel qua geur als qua smaak,.... je rookt pure Saroma Caramel,... wel erg lekker by the way ! :wink:


Saroma # 1 :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Misschien ben ik wat vroeg met m'n smaakomschrijving... Eerlijk gezegd kan ik deze tabak nog niet echt thuisbrengen. Fruitig zou heel goed het verkeerde woord kunnen zijn :P Later dit weekend ga ik verder met proberen. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Gisteren een sample van deze tabak opgestoken (met dank aan WC).

Ik vind ze (na amper 1 rookbeurt weliswaar) moeilijk te omschrijven. Complex? Ja.

Wat me opvalt is dat de tabak zeer zacht en vergevingsgezind is. Ik betrapte mezelf erop dat ik te snel aan het roken was en dat ik daarvan eigenlijk smaakgewijs niets merkte.
Nadien rustiger beginnen roken.

De tabak was zoet, maar eerder mild zoet. De vergelijking met een Saroma puddinkje vind ik eigenlijk best goed: de vanilla is er, maar eerder op de achtergrond. Geen vanilla-bom als het ware.

Mijn conclusie: ik moet 'm nog meer roken om er echt een etiket op te kunnen kleven. Vooralsnog heb ik liever duidelijk geprononceerde tabakken, deze is mij voorlopig iets te subtiel en complex. Een blik aanschaffen om deze fascinerende tabak aan een nauwgezetter proef-experiment te onderwerpen, dringt zich dan ook op.
Groeten,
jarnogab

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Saroma is al meer dan 50 jaar op de markt. Als kinderen vonden we deze het lekkerst gelijk na het toevoegen van de melk, dus voor het opstijven, een soort voorloper van de milk/shake zeg maar.

No.1 vind ik erg lekker, wat zegt jullie omgeving van de lucht/room-note?

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ik proef inderdaad de caramel/rum maar ook de kokos duidelijk. Vanille is heel subtiel op de achtergrond. Na een halfuur hing de geur nog in de tuin, geweldig! :-) Ik proef alleen niet de pruimen (plums) niet.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Eliminator schreef: Saroma # 1 :wink:

Afbeelding

Sssst! Het gaat juist zo lekker met de 'raw-food' tendens.

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

klinkt goed.
zodra ik mijn loon binnen heb maar eens langs de tabak zaak.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Zul je daar deze Winslow No.1 aantreffen?

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

drfretboard schreef:Zul je daar deze Winslow No.1 aantreffen?
ik geloof dat ik die blikjes daar heb zien staan toen ik mijn irish oak heb gehaald.
maar ik kan altijd ff kijken.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Winslow nr.1 is in onze omgeving niet te koop. Afgelopen zaterdag kreeg ik een blik ervan opgestuurd. Deze week was telkens de eerste pijp die ik 's avonds opstak gevuld met Winslow nr.1. Echt een moment om naar uit te kijken. Wat een heerlijke tabak is dat. Ik kan de smaak niet echt omschrijven, maar wat een heerlijke geur komt je tegemoet als je het blik opent. Nee, dit had ik niet eerder met een mixture. Echt een deens genoegen. Met dank aan Rob Voorburg.

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Bericht door Upper Ten »

Door dit draadje was ik nieuwgierig geworden naar deze tabak. Ook omdat Rob Voorburg er erg positief over is en ik gemerkt heb dat onze voorkeuren vaak overeenkomen.

Via via kreeg ik van Winslow Collector een sample toegestuurd. Omdat ik in mijn speciale sample tabakspijp nog een andere tabak rookte moest hij even in de wachtkamer.

Enkele dagen geleden ben ik er aan begonnen. Het aroma wat uit het zakje komt is sterk en zoetig. Bij het roken werd dit nog vele malen versterkt en het aroma komt naar mijn mening sterk overeen met die van gesteriliseerde koffiemelk die je in die flesjes koopt.
Na enkele keren roken moet ik erkennen dat dit niet mijn tabak is.
Ik rook af en toe wel eens zoete tabak maar deze is te overweldigend en het aroma is mij te romig.
Helaas WC, maar toch zeer bedankt. Maar ik kan nu tenminste over deze tabak meepraten.

Ik heb nog wat tabak over, voor minimaal 3 pijpladingen, dus als iemand interesse heeft stuur mij een PB dan stuur ik hem graag door.

WC jij bent geen Latakia liefhebber en ik lust er wel pap van. Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Maar zoals gezegd, dank voor je moeite.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef: Na enkele keren roken moet ik erkennen dat dit niet mijn tabak is.
Datzelfde had ik dus ook. Ik heb in Leerdam de laatste maal een sample ervan meegenomen en heb in Zutphen er nogmaals een pijp van gerookt aangespoord door een enthousiaste Eliminator. Bij mij komt de tabak niet echt binnen.. Hoe zeg ik het.. Hij blijft niet hangen. En inderdaad, smaken verschillen :wink:

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Upper Ten schreef:......
Na enkele keren roken moet ik erkennen dat dit niet mijn tabak is.
Ik rook af en toe wel eens zoete tabak maar deze is te overweldigend en het aroma is mij te romig.
Helaas WC, maar toch zeer bedankt. Maar ik kan nu tenminste over deze tabak meepraten.

WC jij bent geen Latakia liefhebber en ik lust er wel pap van. Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Maar zoals gezegd, dank voor je moeite.
Heel mooi, nu heb je zelf je oordeel kunnen vormen. Smaken verschillen inderdaad en graag gedaan wat beteft het sturen van de sample. Nu heb je een eigen oordeel kunnen vormen, zonder dat het je tientjes had gekost om een blik te moeten aanschaffen.

Leuk om te lezen tot nu toe:
Of het is NIET iemands tabak, of men is er lyrisch over. Nog niet echt "tussenin"-meningen gelezen.

Mooi product, die tabak en mooi dat mensen nog een individuele smaak hebben.

Plaats reactie