Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Niemeyer - Clan Aromatic (oud topic)

Bericht door GeneralTrue »

Ik ben vandaag maar weer is naar mijn tabaks winkeltje gegaan bij het vrouwjuttenland.en heb toen een pakje Clan aromatic meegenomen.ik ben zeeeeeeeeeer en zeeeeeeeeeeeer te spreken over deze tabak.

na 10 minuten begon de smaak echt te komen en ik kwam tot rust.ik heb me nog nooit zo relaxt gevoelt na het roken.

ik raad deze pijp tabak aan iedereen aan.en dat al zeker als je een fijn proever ben.de toffee is heel goed te proeven en het maakt je helemaal rustig.

toen ik begon met pijproken,en dat is al weer een maand geleden.kocht ik een pakje dankse blue sky.dit beviel mij MAAR ik proefde het gewoon niet zo heel goed.dus ik ben blij met deze aankoop EEN AANRADER.

Prijs:6.60

Inhoud:50 gram

Body:3
Aromatic taste:4
Room note:3

Clan Aromatic is een loose cut tabaksmengsel dat volledig bestaat uit handmatig gestripte tabakssoorten.de blend bestaat uit een selectie flue-cured Virginia bladtabakssoorten,burley en geselecteerde donkere air cured tabakssoorten.een klein deeltje Black cavendish en latakia wordt toegevoegd om deze geurige en koele rook af te maken.aroma kruidige cacao.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Deze heb ik, naast die tabak met bloemblaadjes, altijd al eens willen proberen. Wat denk je, zou een ervaren pijproker deze tabak ook waarderen?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Joey Peters schreef:Deze heb ik, naast die tabak met bloemblaadjes, altijd al eens willen proberen. Wat denk je, zou een ervaren pijproker deze tabak ook waarderen?
Die vraag ken je beantwoorden door het eens te proberen.ik vond hem in iedergeval heerlijk.

drfretboard

Re: Clan Aromatic(toffee)

Bericht door drfretboard »

GeneralTrue schreef:Ik ben vandaag maar weer is naar mijn tabaks winkeltje gegaan bij het vrouwjuttenland.en heb toen een pakje Clan aromatic meegenomen.ik ben zeeeeeeeeeer en zeeeeeeeeeeeer te spreken over deze tabak.

Afbeelding
Dat is exact wat ik kreeg als startspul. Maar ik vond het ver-schrik-kelijk, 10jr geleden al toen ik voor het eerst pijproken testte en recentelijk toen ik er 'serieus aan begon' nog steeds. Nu kan ik me er niet meer toe zetten het nog een kans te geven. Zeker niet met Irish Flake, University Flake, Sherlock Holmes, Connoisseur's Choice, WO Larsen Edition 2009 en Neptune voor handen...

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Re: Clan Aromatic(toffee)

Bericht door GeneralTrue »

drfretboard schreef:
GeneralTrue schreef:Ik ben vandaag maar weer is naar mijn tabaks winkeltje gegaan bij het vrouwjuttenland.en heb toen een pakje Clan aromatic meegenomen.ik ben zeeeeeeeeeer en zeeeeeeeeeeeer te spreken over deze tabak.

Afbeelding
Dat is exact wat ik kreeg als startspul. Maar ik vond het ver-schrik-kelijk, 10jr geleden al toen ik voor het eerst pijproken testte en recentelijk toen ik er 'serieus aan begon' nog steeds. Nu kan ik me er niet meer toe zetten het nog een kans te geven. Zeker niet met Irish Flake, University Flake, Sherlock Holmes, Connoisseur's Choice, WO Larsen Edition 2009 en Neptune voor handen...
Dat smaken zo erg kennen verschillen,ik vond het gewoon geweldig.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik heb ook slechte ervaringen met Clan. Dan moet ik daarbij zeggen dat de tabak die ik kocht waarschijnlijk al jaren op een nieuw baasje lag te wachten in een klein tabakszaakje en aan de droge kant was, maar zelfs na wat bevochtigen vond ik er niets aan. Het aroma doet nogal gemaakt aan en onder dat aroma is qua tabakssmaak weinig te ontdekken.

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Kynikos schreef:Ik heb ook slechte ervaringen met Clan. Dan moet ik daarbij zeggen dat de tabak die ik kocht waarschijnlijk al jaren op een nieuw baasje lag te wachten in een klein tabakszaakje en aan de droge kant was, maar zelfs na wat bevochtigen vond ik er niets aan. Het aroma doet nogal gemaakt aan en onder dat aroma is qua tabakssmaak weinig te ontdekken.
Was het ook de Aromatic die je geprobeerd heb?en hoe komt het dat ik hem zo heerlijk vind?misschien omdat ik nog weinig evarign heb?mmmm wat zouden jullie mij dan aanraden als ik echt iets aromatic wil proeven.waarvan ik nog meer geniet dan dit.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Het was idd de Aromatic, dat pakje waar je een foto van hebt gepost. Ik vind in dezelfde prijsklasse Neptune een hele degelijke, all-round aromatic waar ik me een stuk meer mee vermaakt heb. Niet baanbrekend ofzo, maar prima tabak. Ik heb op het moment ook een pakje Stanwell Classic open, dat vind ik zelf een erg lekkere tabak. Het heeft een beetje plum/pruimen aroma, klinkt misschien niet als de eerste keus om een tabak mee te sauzen maar mij bevalt het erg goed. Daarnaast heb ik Alsbo Gold open op het moment, maar die is wel heel erg zoet. Lekker op z'n tijd, maar ik rook hem alleen uit een klein pijpje, anders wordt het me teveel.

Waarschijnlijk heb je hiervoor alleen de wat mildere, minder gesausde 'inrooktabak' geprobeerd? Dan kan een gesausde tabak een ware geur/smaakexplosie lijken en misschien heb je daarom het idee in de hemel beland te zijn. Maar als je dit al lekker vindt, is er waarschijnlijk nog een hoop moois te ontdekken.

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Kynikos schreef:Het was idd de Aromatic, dat pakje waar je een foto van hebt gepost. Ik vind in dezelfde prijsklasse Neptune een hele degelijke, all-round aromatic waar ik me een stuk meer mee vermaakt heb. Niet baanbrekend ofzo, maar prima tabak. Ik heb op het moment ook een pakje Stanwell Classic open, dat vind ik zelf een erg lekkere tabak. Het heeft een beetje plum/pruimen aroma, klinkt misschien niet als de eerste keus om een tabak mee te sauzen maar mij bevalt het erg goed. Daarnaast heb ik Alsbo Gold open op het moment, maar die is wel heel erg zoet. Lekker op z'n tijd, maar ik rook hem alleen uit een klein pijpje, anders wordt het me teveel.

Waarschijnlijk heb je hiervoor alleen de wat mildere, minder gesausde 'inrooktabak' geprobeerd? Dan kan een gesausde tabak een ware geur/smaakexplosie lijken en misschien heb je daarom het idee in de hemel beland te zijn. Maar als je dit al lekker vindt, is er waarschijnlijk nog een hoop moois te ontdekken.


Klinkt interesant.ik ben begonnen met danske blue sky dat beviel mij niet zo heel erg maar was niet verkeerd.ook heb ik de skandinavik exotic en stanwell kir & apple proefmonstertjes gekregen,dat was voor mij niet echt zoiets van WOW ik proefde het gewoon niet zo heel erg.ook heb ik een vreemd soort vanille tabak gekregen als proefmonstertje maar ik weet het merk niet en die was mij toch een partijtje ranzig.dus ja de clan was voor mij een nieuwen evaring.het ken natuurlijk ook komen omdat het zonnig was en ik lekker buiten zat.maar ik vind hem nu nog erg lekker.ik zal je tips is gaan opvolgen waneer ik door mijn tabak heeng ben of een bak geld krijgt.thanks

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Bericht door Tati60 »

GeneralTrue schreef:Was het ook de Aromatic die je geprobeerd heb?en hoe komt het dat ik hem zo heerlijk vind?misschien omdat ik nog weinig evarign heb?mmmm wat zouden jullie mij dan aanraden als ik echt iets aromatic wil proeven.waarvan ik nog meer geniet dan dit.
Nou, smaak is toch smaak? Dat jij Clan Aromatic lekker vindt... daar gaat het toch om? Ik heb vroeger ook wel eens Clan gerookt, maar het kameraroma was mijn vrouw en mezelf te sterk. Je kon drie dagen na een pijp nog ruiken dat er een Clanpijp was gerookt, maar de smaak herinner ik me als prima. Dus ik zou zeggen : geniet er maar van.

Mocht je een aromatische tabak willen proberen dat zijn MacBaren Vanilla Cream Loose Cut en Peterson Sunset Breeze - naar mijn smaak ;-) - zeker aanraders.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

erasmus59 schreef: Mocht je een aromatische tabak willen proberen dat zijn MacBaren Vanilla Cream Loose Cut en Peterson Sunset Breeze - naar mijn smaak ;-) - zeker aanraders.
Hear hear, ook mijn favoriete aromatabakken.

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Er is zoveel om te proberen!ben blij dat ik pijproken een hobby vanmezelf heb gemaakt. weet trouwens iemand welk tabak dit is? het is sowiso vanille maar ik weet niet welke omdat ik deze kreeg als een monstertje.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ja euhh...
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Bericht door Tati60 »

AlbertE schreef:
erasmus59 schreef: Mocht je een aromatische tabak willen proberen dat zijn MacBaren Vanilla Cream Loose Cut en Peterson Sunset Breeze - naar mijn smaak ;-) - zeker aanraders.
Hear hear, ook mijn favoriete aromatabakken.
Misschien vertonen we nog wel meer gelijkenissen... Pijpensoorten ? We komer wel achter. :D
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

:lol: hilarische foto, volgens mij is het een ... bed!
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Ha stoffel, ik denk dat je de koelkast gewonnen hebt. Het lijkt me idd een bed.

Zonder gein: het beste kun je dat vragen aan degene die je die tabak cadeau gedaan heeft lijkt me, GeneralTrue.

Wat die Peterson Sunset Breeze en MacBaren Vanille betreft heren, ik ben het er helemaal mee eens!!

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Kynikos schreef:Ik vind in dezelfde prijsklasse Neptune een hele degelijke, all-round aromatic waar ik me een stuk meer mee vermaakt heb. Niet baanbrekend ofzo, maar prima tabak.

Hear hear! 8)
Zelfde ervaring.

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

erasmus59 schreef:
AlbertE schreef:
erasmus59 schreef: Mocht je een aromatische tabak willen proberen dat zijn MacBaren Vanilla Cream Loose Cut en Peterson Sunset Breeze - naar mijn smaak ;-) - zeker aanraders.
Hear hear, ook mijn favoriete aromatabakken.
Misschien vertonen we nog wel meer gelijkenissen... Pijpensoorten ? We komer wel achter. :D

Ik ga binnenkort mijn "pijpenverzameling" eens op de foto zetten, dan kun je vergelijken :)

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Misschien is het een idee om een topic te maken waarin we onze pijpenverzameling doorlopend ten toon kunnen stellen. 'Pijpenshowroom' of iets dergelijks. Nu zijn het namelijk diverse topics en heb ik moeite om iemands foto terug te vinden.

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Victor Baarn schreef:Misschien is het een idee om een topic te maken waarin we onze pijpenverzameling doorlopend ten toon kunnen stellen. 'Pijpenshowroom' of iets dergelijks. Nu zijn het namelijk diverse topics en heb ik moeite om iemands foto terug te vinden.
Goed idee :!:

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

kGa eens frobelen :wink:

drfretboard

Bericht door drfretboard »

"De Pijpen Show"?

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

drfretboard schreef:"De Pijpen Show"?
:mrgreen:

Levert vast veel bezoekers op, maar niet de goede :lol:

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

zo kom je wel lekker goed naar boven op google 8)
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

toen ik een jaar of 14 geleden begon met pijproken rookte ik ook clan.. hij ging me na veel gerookt te hebben een beetje tegenstaan en vormt nu geen onderdeel meer van de tabakscollectie.. maar goed ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk... en het gaat bij pijproken om genieten! Dus rook wat je lekker vindt.. iedereen is anders.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door robvoorburg »

Afbeelding

Omschrijving
Tabakssoorten: Virginia, Orient met weinig Latakia
Aroma: Caramel
Snede: Middelgrof en langdradig
Pijpenkop: Middelgrote kop

recencies: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=1098

Over deze tabak wordt nogal lacherig gedaan hier. (maak me er ook aan schuldig)
Toch bestaat deze al sinds mensenheugenis en moeten er dus stiekum vele pijprokers gebruik van maken en er ook plezier en rookgenot aan beleven.
Het is een baaiachtige tabak met een sterke toffeelucht. Het steekt eenvoudig aan en brandt makkelijk. Het zal 40 jaar geleden zijn dat ik deze regelmatig rookte. Wist ik veel, onderscheid komt pas met de jaren, maar wanneer je het niet hebt gerookt, dan mag en kan je er ook niet over meepraten.
Met name voor beginners is dit een prachtige tabak, omdat het zo makkelijk valt te onderhouden.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Er zijn al twee mensen geweest die mij zeiden:

M"ijn opa rookte vroeger ook pijp. Clan, ken je dat?"

Blijkbaar toch een soort symbool geworden op dit forum voor slechte tabak, terwijl misschien 95% hem nog nooit gehad heeft,

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Gewoon roken. Jouw mening en ervaring zijn doorslaggevend.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

wat ik me nog kan herineren van toe ik net begon met pijproken zn 16 jaar geleden ( tusenliggende 18 tot 32 veel shag enzo) dat ik en de roomnote heel zoet vond evenals de tabak zelf wat rob zegt toffeezoet. dat is mijn enige ervaring met deze tabak.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik heb hem al heel lang niet meer gehad, en laatst stond ik voor een rek te twijfelen, maar ik durfde het niet aan :shock:

In alle ernst, ik heb hem vroeger best wel eens vaker gekocht, en eigenlijk heb ik er niet eens zo heel slechte herinneringen aan. Wie weet heb ik een volgende keer meer moed...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Plaats reactie