Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Contents:
Burley
Kentucky
Cavendish
Black Cavendish
Virginia
Perique
Turkish
Maryland

Paasei dit heb ik gekopieerd uit TR.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Juist, maar waar komt die info vandaan?
Ik heb bij andere tabakken al onderdelen zien staan die er niet in zitten, of andersom, onderdelen gemist die er zeker inzitten.
Ik bedoel maar : van Clan vind je nergens de samenstelling, dus is dit een van die, waar de samenstelling door een gebruiker is genoteerd.
Volgens mij dan he.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Op internet lees je inderdaad tegenstrijdige berichten. Misschien wel het grote geheim? Als men spreekt over mixture - met in dit geval 14 soorten tabak - kan er wel van alles inzitten.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Vandaag bij de primera een pakje van deze tabak gekocht. IK heb de pijp op een andere manier gestopt dan normaal. Ik gebruikte in dit geval de frank methode (was om uit te testen hoe het stoppen me verging, ik blijf bij deze methode). Ik heb toen mijn favo pijp gepakt, mijn bulldog. En ja hoor, deze tabak is voor zover ik hem heb gerookt GE-WEL-DIG. Morgen maar vene verder roken. IK heb ook al een 2de pijp met deze tabak klaarliggen voor morgen.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door dr. Watson »

pijpliefhebberrobin schreef:Vandaag bij de primera een pakje van deze tabak gekocht. IK heb de pijp op een andere manier gestopt dan normaal. Ik gebruikte in dit geval de frank methode (was om uit te testen hoe het stoppen me verging, ik blijf bij deze methode). Ik heb toen mijn favo pijp gepakt, mijn bulldog. En ja hoor, deze tabak is voor zover ik hem heb gerookt GE-WEL-DIG. Morgen maar vene verder roken. IK heb ook al een 2de pijp met deze tabak klaarliggen voor morgen.
Gefeliciteerd Robin volgens mij ben je nu een volwassen pijproker geworden :lol:
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik heb vandaag 3 pijpen emt deze tabak gerookt en de toffee/caramel/fudge smaak komt nu echt naar voren. De pijpen worden er wel iets viezer van, maar duvelt dat? Hij is echt lekker, ik snap niet waarom iedereen er zo negatief over is.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door jarnogab »

pijpliefhebberrobin schreef:...Hij is echt lekker, ik snap niet waarom iedereen er zo negatief over is.
Elk zijn smaak en tof dat jij 'm wel lekker vindt en dat ook durft te zeggen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door culann »

Een tijdje terug ontving ik via de post een envelop van Arno, met daarin een sample zakje met opschrift 'Clan (handle with care)'
De tabak ik het zakje was behoorlijk vochtig dus heeft even gelegen voordat ik deze kon roken. Nu op het moment van schrijven ben ik deze aan het roken, en moet zeggen: het is rookbaar. Na alle horror verhalen en alle grappen over Clan, waar ook ik me schuldig aan heb gemaakt, werd het toch eens tijd om te ontdekken waar het nou allemaal over gaat. Mwa, valt allemaal erg mee eigenlijk.... Geen tongbijt, geen groen aangelopen gezicht als ik in de spiegel kijk, geen braakneigingen... Eigenlijk smaakt 'ie best wel. Niet dat ik naar de winkel zal rennen als de sample op is, dat niet. Waarschijnlijk zal het bij deze sample blijven, maar ik heb ergere tabakken gerookt. Wel heb ik een beetje een sigaretten gevoel bij deze tabak, in de zin van droge keel tijdens het roken, zoals ik ook altijd bij het roken van sigaretten heb.
Naar mijn idee, het is geen hoogvlieger, geen aanrader, maar voor wie deze eens proberen wil, gewoon doen.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Dukdalf »

Als er dan toch liefhebbers voor zijn: in de doos met naar mijn mening niet te pruimen restanten van de Grote Gratis Tabakslijst vond ik nog vier nooit geopende (maar wel heel oude) pakjes Clan: twee keer de gewone Aromatic, de Light Aromatic en de Malt Whisky. Wie weet zijn ze nog lekkerder geworden na dik tien jaar rijpen... Gratis afhalen of alles thuisbezorgd voor een tientje (in NL). Zijn er misschien ook nog Captain Black liefhebbers?

Jan

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:Zijn er misschien ook nog Captain Black liefhebbers?
Wel als je de White hebt :) Ik wil deze al langer eens proberen. In de VS is het een van de meest favo aromatische tabakken, vandaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Dukdalf »

Yes, we have White. Meer dan je op kunt, vrees ik. Stuur me je nieuwe adres maar. Wil je een sample of zal ik gelijk maar een pouch sturen?

Jan

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:Yes, we have White. Meer dan je op kunt, vrees ik. Stuur me je nieuwe adres maar. Wil je een sample of zal ik gelijk maar een pouch sturen?

Jan
Thnx! Je krijgt zo een PB :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door The_Cigar »

Na alle prachtige verhalen moest er een pouch Clan komen. Ik rook hem nu en hij valt niet tegen. Je proeft dat het familie van Neptune is, een soort van Niemeyer smaak. Caramel en Toffee. Hij bijt een beetje op de tong en rookt vrij warm, maar de smaak is goed. Ik zou hem zeker weer kopen!
Afbeelding

Whitesnake

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Whitesnake »

Geen Clan voor deze man! :-T [-X

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Nekker »

Ik vind hem ook best te pruimen, die Clan.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Begint de clan weer populair te worden en dan hier op het forum?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door culann »

Je moet niet pruimen Nekker! Daar heb je pruim tabak voor...

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Jaauwk »

Clan was voor mij een 1 mallige stunt en komt er hier niet meer in, ls was het de laatste tabak op aarde. Dan stop ik er nog liever mee. :lol: :lol:

Jaauwk
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door The_Cigar »

Nekker schreef:Ik vind hem ook best te pruimen, die Clan.
The underdog geniet altijd een zekere populariteit. Ik heb wederom Clan in de pijp, want ik wil de tabak nu helemaal doorgronden, en ik vind hem sympathiek! Clan is zo tegenstrijdig: als je de pouch opent lijkt het qua snede net baai tabak, maar als je het rookt komt je de zoetigheid tegemoet. Een heerlijk stukje Niemeyer nostalgie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Nekker »

Op een bepaalde manier ben ik hem door zijn underdog-positie ook gaan roken. Ik hoorde er zoveel slechts over via het forum. Moest hij nu nooit of zelden vernoemd zijn had ik hem in alle waarschijnlijkheid tot op heden nog niet in mijn pijp gestopt. Ik denk dat het een vorm van koppigheid is langs mijn kant... Mijn vrienden gingen sigaretten roken, ik ging pijp roken... Iedereen vond Hip-hop goed, ik ging naar oude Rock luisteren,... In ieder geval ik heb hem op het moment niet in huis, ik heb er één pouch van gerookt. Ik zal hem niet snel weer in huis halen, maar ooit wil ik hem nog eens opnieuw roken.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Geloof

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Geloof »

Clan is volgens mij als de zangeres zonder naam.
Eenieder haat het, maar als je op cafe bent en men draait die muziek, dan zingt iedereeen mee.
Wat is dat nou, Mary Servaas, met de band Normaal?
Maar we vinden het allemaal niks, maar genieten er allemaal wel van.
We hebben er volgens mij gewoon iets tegen dat in de jaren 70 Clan als een van de heerlijkst ruikende tabakken is geweest( waarschijnlijk vanwege de aankooprijs), en als we deze nu zelf roken er niets of weinig van ruiken.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd, dat als een x aantal mensen morgen in een overdekt winkelcentrum rondlopen, en een ander voor ons een pijp met Clan zou roken, dat we er onmiddelijk achterheen zouden lopen vanwege de heerlijke geur.
De smaak welke we zelf ervaren als we Clan roken zal misschien iets minder boeiend zijn.

Maar is dat niet met iedere tabak zo.

Whitesnake

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Whitesnake »

Ik ben d'r zeker van dat jij een fan van haar bent, Geloof, maar je durft het niet zo direct te zeggen! :D

Geloof

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Geloof »

nee een fan is wat anders, maar had afgelopen zomer een pakje gekregen van mijn kinderen, en kan nu niet zeggen dat het helemaal niet op pijptabak leek.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Paasei »

Dertig jaar geleden was dit mijn start- (en een jaar later mijn stop-) tabak.
Gisteren in de supermarkt zag ik een pakje, en voor geen 5 Euro heb ik me laten verleiden.

Echter, de geur was veel lichter dan in mijn herinnering en de tabak leeg wel kurkdroog. Heb ik nu een slecht geheugen of heb ik een oud uitgedroogd pakje gekocht? De tabak voelde even droog en knisperig aan als de Semois van Manil...

Dus, vraag aan de regelmatige clanrokers : is mijn vermoeden juist of niet?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door The_Cigar »

Het pakje dat ik vorige maand kocht, kostte € 7,60 ,-, jouw pakje zit daar behoorlijk wat accijnsverhogingen van af. Mijn pakje Clan was behoorlijk vochtig, bijna zo vochtig als Neptune, dus ik denk dat het een beetje uitgedroogd is. Misschien even een paar dagen een bevochtigingsknoop of een vochtig stukje keukenpapier in het pakje doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Male Securus »

Ik vind het een ideale tabak voor tijdens het werken in de tuin of zo :)
Rookt mooi gelijkmatig op 't gemakske. Hij halt het voor mij niet op een WOLarsen of Winslow, maar ik vind het een lekker tussendoortje.

Ik moet wel zeggen dat het idd scheelt in welke pijp je hem rookt. Een hoge smalle ketel is beter...
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Ribbon »

Male Securus schreef:Ik vind het een ideale tabak voor tijdens het werken in de tuin of zo :)
Ik ben blij dat ik geen tuin heb. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Male Securus »

Maar Robb toch, wat gaat nu boven een pijpje Clan terwijl je een beetje aan het snoeien bent met een streepje LoG, Pantera, of Opeth in je oren?! :shock:
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Ribbon »

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik die combi nog niet geprobeerd heb :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Arno »

Van Dukdalf heb ik wat oude pijprookmagzines gehad. In 1 daarvan stond een mooi artikel over Clan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie