Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Bommel »

Als dit zo doorgaat zijn we overgeleverd aan de Clan. :twisted:
Afbeelding

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door culann »

Neeee....! Horror...!!!
Bommel schreef:Als dit zo doorgaat zijn we overgeleverd aan de Clan. :twisted:

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb deze tabak net voor het eerst gerookt. Een oud samplepakje dat ik ooit eens heb gekregen.

In het begin vond ik vooral de geur erg lekker. De smaak ook wel, maar die kon/kan ik nog niet helemaal thuisbrengen. Het lijkt een beetje peperig. De soort van mintsmaak kan ik wat minder waarderen.

Eigenlijk ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik ga hem nog een paar keer roken om te zien of dit iets voor mij is. De combinatie sinaasappel/chocola spreekt mij wel aan, maar het peperige en het mintachtige wat ik tot nu toe proef weer niet zo. De tijd zal het leren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door robby »

ik heb hem al uit duitseland mee gebracht .
niet mijn ding , ik vond hem gewoon slecht .
daan tegen de red velvit vond ik super goed
from all the things i lost
i miss my mind the most

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Mus »

Ik heb vandaag mijn blikje dat al bijna een jaar in de kast stond eens opengemaakt. Voor een uitgebreide recensie is het nog te vroeg maar de eerste indrukken zijn goed :D

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Mus »

Goed, na een flink gat in de inhoud van het blik gerookt te hebben herbij mijn recensie.

Bij het openen van het blik komt de chocoladegeur je al enthousiast tegemoet. Nog eens de tabak uitgebreid besnuffelen en je bemerkt een frisse sinaasappel/mandarijn-ondertoon.

De tabak is een onvervalste cavendish: vrij grove, korrelige snippers tabak, diep donkerbruin, bijna zwart. Hij laat zich goed stoppen en aansteken en brandt mooi rustig op.

De chocolade en sinaasappel zijn in de geur veel nadrukkelijker aanwezig dan in de smaak. Je proeft wel iets van chocolade, maar het blijft bij een lichte hint op de achtergrond, en van de sinaasappel vind ik niets meer terug. Deze tabak is prima zonder filter te roken, geen zere tong of pruttelpijp, maar ook dan is de smaak niet zo bijzonder.

Al met al een prima tabak, al ben ik wel een beetje teleurgesteld omdat de geur een belofte doet die de smaak niet kan waarmaken.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door multiballs »

zojuist weer de green velvet gerookt na lange tijd,
en waarom eigenlijk nu pas weer....??
tja,in nederland niet zo ff uit de winkel te halen...
dus aangewezen op de duitse online shops,
en dan is de stap net te groot,om alleen deze te bestellen,
daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor,
maar toch is hij lekker....
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Alvader »

Zojuist een blik uit duitsland open getrokken, waarschijnlijk hoort het niet maar het was vacuüm verpakt maar na opening bleek het gort droog te zijn. Toch maar een pijp gestopt en de vlam erin, brande zeer vlot, dus waarschijnlijk te droog :roll: , en warempel geen choco en en sinasappel. Het deed me het sterkst denken aan black luxory van danske club. Die ik overigens erg lekker vind maar tot nu toe bleef de choco uit. Ik doe er maar even een vochtmuntje bij en wie weet komt er dan meer smaak terug. Zo niet dan gaat deze velvet lady op zoek naar een andere kerel :mrgreen:
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Alvader »

Mus schreef:Goed, na een flink gat in de inhoud van het blik gerookt te hebben herbij mijn recensie.

Bij het openen van het blik komt de chocoladegeur je al enthousiast tegemoet. Nog eens de tabak uitgebreid besnuffelen en je bemerkt een frisse sinaasappel/mandarijn-ondertoon.

De tabak is een onvervalste cavendish: vrij grove, korrelige snippers tabak, diep donkerbruin, bijna zwart. Hij laat zich goed stoppen en aansteken en brandt mooi rustig op.

De chocolade en sinaasappel zijn in de geur veel nadrukkelijker aanwezig dan in de smaak. Je proeft wel iets van chocolade, maar het blijft bij een lichte hint op de achtergrond, en van de sinaasappel vind ik niets meer terug. Deze tabak is prima zonder filter te roken, geen zere tong of pruttelpijp, maar ook dan is de smaak niet zo bijzonder.

Al met al een prima tabak, al ben ik wel een beetje teleurgesteld omdat de geur een belofte doet die de smaak niet kan waarmaken.
+1 =D>
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
deKucher
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2019 21:32
Locatie: Noord-Brabant ofzo

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door deKucher »

Vorige week heb ik een pijpje hiervan gerookt, heb van Eliminator een aantal sampletjes mogen ontvangen waaronder green velvet van macbaren.

Heb een tijd gewacht met een recensie schijven omdat A. Mijn palet zich nog aan het ontwikkelen is omdat ik nog een beginner ben mbt pijp roken.
En B. Omdat ik deze tabak ergens een enorme vind.

Ik heb na het roken naar een beschrijving moeten zoeken om smaak pijlers te vinden. Na dien kon ik inderdaad chocolade en ook sinaasappel waarnemen maar tijdens het roken ging me dat moeilijker af.

Het sampletje van Eliminator is zeer vrijgevig dus ik kan er zeker nog meer van roken wat ik ook ga doen waarna ik mijn recentie aanpas waar nodig.

Ik Weet ook dat verschillende tabakken verschillen in vochtigheid graad maar merkte zelf op dat deze vrij droog was, ik heb er dan ook na de eerste keer een hydro steentje bij gedaan om te kijken of dat verandering brengt.

Al met al plezierig roken en mijn wederhelft vond de room note ook zeker niet vervelend.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Eliminator »

Dat was een klein beetje een pesterijtje, niet zo zeer om je moedwillig te pesten, je houdt van zoet en vind dit één van de lekkerste zoete tabakken die ik nog in huis heb, je kunt het maar een keer geproefd hebben voor het niet meer kan.
Dus hoop je er van genoten hebt, deze tabak is, zover ik weet, niet meer te krijgen.
Maar om je toch even mee te geven hoe lekker zoet kan zijn, zelfs voor een niet (meer) zoet liefhebber.
Laat het een staartje zijn van een lekkere periode waar je nog net even van mee mag snoepen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
deKucher
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2019 21:32
Locatie: Noord-Brabant ofzo

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door deKucher »

Eliminator schreef: 28 jan 2019 21:08 Dat was een klein beetje een pesterijtje, niet zo zeer om je moedwillig te pesten, je houdt van zoet en vind dit één van de lekkerste zoete tabakken die ik nog in huis heb, je kunt het maar een keer geproefd hebben voor het niet meer kan.
Dus hoop je er van genoten hebt, deze tabak is, zover ik weet, niet meer te krijgen.
Maar om je toch even mee te geven hoe lekker zoet kan zijn, zelfs voor een niet (meer) zoet liefhebber.
Laat het een staartje zijn van een lekkere periode waar je nog net even van mee mag snoepen :wink:
Oh wow dat maak het nog specialer joh.

Maar goed dat ik dat hydrosteentje bij de tabak gedaan heb zodat ik er het me3ste uit kan halen.

Ik schat nog 2 pijpjes te kunnen roken ervan dus bewaar het voor speciale momentjes.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Mac Baren - Velvet (Groen)

Bericht door Stoker »

deKucher schreef: 29 jan 2019 00:21
Eliminator schreef: 28 jan 2019 21:08 Dat was een klein beetje een pesterijtje, niet zo zeer om je moedwillig te pesten, je houdt van zoet en vind dit één van de lekkerste zoete tabakken die ik nog in huis heb, je kunt het maar een keer geproefd hebben voor het niet meer kan.
Dus hoop je er van genoten hebt, deze tabak is, zover ik weet, niet meer te krijgen.
Maar om je toch even mee te geven hoe lekker zoet kan zijn, zelfs voor een niet (meer) zoet liefhebber.
Laat het een staartje zijn van een lekkere periode waar je nog net even van mee mag snoepen :wink:
Oh wow dat maak het nog specialer joh.

Maar goed dat ik dat hydrosteentje bij de tabak gedaan heb zodat ik er het me3ste uit kan halen.

Ik schat nog 2 pijpjes te kunnen roken ervan dus bewaar het voor speciale momentjes.
Mocht je nog een sample willen ontvangen dan heb ik ook nog wel wat liggen :D
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Plaats reactie