Stanwell - Melange

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Mus »

Ik had 'm een kein half jaartje niet meer gerookt, en uiteindelijk toch maar eens het pakje opengemaakt en een pijp gestopt. Het was alsof ik een oude vriend weer tegenkwam; ik heb echt intens zitten genieten van mijn pijp. Aangezien ik 'm hier in de stad zo goed als niet aan kan komen en ik vandaag toch in de buurt van Piet van Kuyk in Eindhoven was heb ik maar meteen drie pakjes ingeslagen.

Dat deze tabak dus met stip in mijn lijst van favorieten staat moge duidelijk zijn :)

Gebruikersavatar
Bolle
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 okt 2011 18:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Bolle »

Eigenlijk op suggestie van Mus een pakje gehaald, en een pijpje gestopt... Staat door zijn volle aromatische tabak nu ook bij mij met stip in mijn favorieten.

Enigste nadeel is dat ik merk dat deze bij mij toch best wel snel "heet" rookt, maar dat kan aan mij liggen. Laat je daardoor in elk geval niet weerhouden, dat doe ik ook niet. ;p
"Een tevreden roker is geen onruststoker..."
"After Monday and Tuesday, even the calendar says W T F"

- Mijn Pijpen - Mijn Tabak -

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Kynikos »

Bij mij rookt hij niet heet. Eigenlijk is dit een tabak die zich op elke manier gedraagt zoals het moet, wat mij betreft. Heb er nog een dicht pakje van liggen, denk dat ik die snel eens open moet maken. Heerlijke tabak.

Winslow Collector

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Winslow Collector »

Leuk, al die verschillende smaken en ervaringen in dit topic.
Heb deze Stanwell, toen hij pas op de markt kwam, best veel gerookt. Een pakje of "tig" in een ruim half jaartje tijd. En opeens stond hij me tegen. Een chemisch smaakje, geen fijn gevoel op de tong. Bij mij ging deze tabak resoluut "exit".

Heb van de Stanwell tabakken eigenlijk alleen een positieve klik met enkele jaartabakken en de Rose & Crown flake. verder geen Stanwell's voor mij uit de serie Vanilla, Melange, Guarana, enz.

En zo is elke pijproker (gelukkig) een individu met eigen voorkeuren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bolle
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 okt 2011 18:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Bolle »

Na mijn eerste pakje bijna leeggerookt te hebben, heb ik voor mijzelf een duidelijke mening kunnen vormen over deze tabak.

Aroma: Bij het openen van het pakje valt meteen de "caramel"-geur op die de boventoon voert. Het deed mij denken aan de geur van "Werthers Echte". Ook er zit iets "fris" in dat abrikoos moet voorstellen, maar dat ik als zodanig niet heb "herkend". Is dit slecht? neuh, zeker niet, het licht frisse zoetje dat je ruikt komt ook duidelijk naar voren in de smaak, maar hier kom ik wat later nog uitgebreid op terug. Ik vind deze tabak tot op de dag van vandaag een van de aangenaamste als ik deze openmaak. Al moet ik wel erkennen dat na verloop van tijd het aroma toch enigszins achteruit gaat, qua geur althans. Dit heb ik opgelost door de pouch in een luchtdichte (IKEA) zak met dubbele seal op te bergen. Dit komt het aroma ten goede dat zo langer behouden blijft.

Smaak & Rookeigenschappen: De tabak die is opgebouwd uit Cavendish en Virginia tabakken waar (naar verluid) abrikoos aan toe is gevoegd om zo tot een "licht zoete" smaak te komen. Dit is ze aardig gelukt, maar ik hoef waarschijnlijk niet te zeggen dat door zowel de Cavendish als de "Abrikoos" dit toch proeft als een vrij zwaar gesausde tabak die toch eigenlijk wel heel erg in balans is. De blender heeft de aangenaam rustig brandende tabak zo goed gemengd, dat de smaak tijdens het roken eigenlijk nagenoeg constant blijft. De tabak rookt niet te vochtig, maar ook niet geheel droog. Hij rookt het beste in mijn Chacom met een gemiddelde breedte van de ketel (20mm) en een flinke diepte (40mm). Wat me opvalt is dat deze tabak "waarschuwt" op het moment dat je te snel wilt gaan roken met de bekende "bite" die niet plotseling optreed zoals ik eerder dacht, maar nu ik er aan gewend ben een duidelijke opbouw kent. Rustig roken is bij deze tabak toch wel belangrijk. Het is geen "Pauzetabakje", genieten is het devies.

Roomnote: Volgens velen, en hierbij moet ik (helaas) afgaan op de mening van anderen, is deze tabak erg aangenaam. Geen penetrante geur, maar wel duidelijk herkenbaar als "pijp". De geur blijft redelijk lang hangen, en ook mijn vriendin kon de "Abrikoos" niet thuisbrengen; die hield het op "Caramel" en "chocolade". Hoe ze aan die chocolade komt, weet ik niet, maar ik vermeld het toch maar. Ik kan tenslotte haar neus niet volgen, in die zin.

Eindconclusie: Deze tabak blijft een van mijn grote favorieten waar het op de wat zwaarder gesausde tabakken aankomt. Hij is prettig voor mij en voor de omgeving, en dat komt het rookgenot ten goede. Zij geen last van mij, en ik geniet...
"Een tevreden roker is geen onruststoker..."
"After Monday and Tuesday, even the calendar says W T F"

- Mijn Pijpen - Mijn Tabak -

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Eliminator »

Arno the second :mrgreen: mooie recentie Bolle, ga zo door !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bolle
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 okt 2011 18:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Bolle »

Dank je Eli, Ik vond dat deze tabak een goede recensie nodig had, want die ben ik nog niet echt tegengekomen. Wel veel meningen, maar geen "totaalplaatje"... Dat hoop ik nu wel gedaan te hebben.
"Een tevreden roker is geen onruststoker..."
"After Monday and Tuesday, even the calendar says W T F"

- Mijn Pijpen - Mijn Tabak -

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Charlie »

Met die review ben ik het wel eens, de smaak is erg lekker. Bij mijn notariële studentenvereniging vonden ze Stanwell Melange allemaal aangenaam ruiken.

Ze vonden het ruiken naar vanille.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Stanwell - Melange

Bericht door jarnogab »

Ik had hier nog een halve pouch open liggen die al enige maanden niet meer aangesproken was. De tabak was natuurlijk te droog, maar na bevochtigen de voorbije dagen, was ie terug in orde.

Wat bleek: van de overheersende fruitige topping die ik er aanvankelijk in herkende, schoot niet veel meer over. De caramelachtige geur en smaak kwamen nu nadrukkelijker op de voorgrond.

Of hoe niet alleen verschillende forumleden over deze tabak een verschillende mening hebben, maar ook de tijd al andere nuances in een review kan naar boven brengen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Deadl0ck »

Een sample van deze tabak gerookt, vond hem prettig, maar erg gelijkend op Erinmore Mixture, welke toch net mijn voorkeur heeft. Erinmore lijkt net iets minder sterk overheersend te zijn in de zoete citrus. Overgens vond ik deze wel net wat makkelijker roken dan de Erinmore.

Ik hou van mijn zoete tabakken, maar vind deze toch net iets te sterk voor gewoon een pijp roken,op een bepaald moment had ik het idee dat ik bijna suikerkristallen uit de rook voelde komen. Dit is een tabak waar ik echt zin in moet hebben, zou ik hem willen roken.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Calinero »

Heerlijke romige tabak, absolute topper. Deze ga ik zeker aanschaffen! :lol:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Wowbagger »

Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Als de plaatselijke lotenverkoper er eentje op de plank heeft zal ik vanmiddag eens een pakje aanschaffen.

Van begin af aan heb ik gedacht dat ik aromatische tabakken niet lekker zou vinden. De Alsbo gold die ik bij mijn eerste pijp van de verkoper in de winkel aangeraden kreeg bevestigde dit vermoeden.
Echter heb ik recentelijk een pijp van Alvader overgenomen waar hij als ik het me goed herinner voornamelijk deze melange uit gerookt zou hebben. Klinkt gek, maar de abrikozen-ghost die dit in de pijp achter heeft gelaten vond ik best lekker ruiken. Ook zat er een ruime sample Winslow Harlekin bij die ik inmiddels op heb. Deze zoete was best te pruimen, bovendien zijn de commentaren van de omgeving stukken prettiger als bij het roken van een lekkere latakia. Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Calinero »

Een absolute aanrader Wowbagger, ik vond 'm echt heerlijk! ;p
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Winslow Collector

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Winslow Collector »

Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is? :wink: :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Wowbagger »

Winslow Collector schreef:
Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is? :wink: :mrgreen: :twisted:
Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...
:-T
:-T
:-T
:-T
:idea:
Nee hoor, ik zeg alleen dat mijn directe omgeving meer op heeft met zoete geurtjes. Ik zou zelf veel meer in mijn nopjes zijn met een kamergenoot die op rustige wijze een latakia wegpaft.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Dolledokus »

Fijn tabakje mag ik wel stellen.
Ik moet zeggen dat ik het dan ook héél erg vind dat `t samplezakje zo goed als leeg is! Buhuu! Want ze is erg lekker vind ik. Zeker aan te raden voor als je ze nog niet kent. Ik hou van fruitig en lekker wat dat betreft. Ben nog niet heel bekend in tabakjesland, maar deze springt er voor mij wel uit.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Winslow Collector

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Winslow Collector »

Wowbagger schreef:
Winslow Collector schreef:
Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is? :wink: :mrgreen: :twisted:
Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...
:-T
:-T
:-T
:-T
:idea:
Nee hoor, ik zeg alleen dat mijn directe omgeving meer op heeft met zoete geurtjes. Ik zou zelf veel meer in mijn nopjes zijn met een kamergenoot die op rustige wijze een latakia wegpaft.
't Was ook maar een grapje, Wowbagger.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Wowbagger »

Winslow Collector schreef:
Wowbagger schreef:
Winslow Collector schreef:
Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is? :wink: :mrgreen: :twisted:
Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...
:-T
:-T
:-T
:-T
:idea:
Nee hoor, ik zeg alleen dat mijn directe omgeving meer op heeft met zoete geurtjes. Ik zou zelf veel meer in mijn nopjes zijn met een kamergenoot die op rustige wijze een latakia wegpaft.
't Was ook maar een grapje, Wowbagger.
Joh, echt waar?
Maareh, de lotenverkoper had 'm dus mijn omgeving kan af en toe ook weer tevreden worden gesteld.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Calinero »

Echt een lekkere tabak! Lekkere smaak, heerlijk aroma en een lekkere room note! M.a.w. lekker! :)
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Alvader »

Wowbagger schreef:Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Als de plaatselijke lotenverkoper er eentje op de plank heeft zal ik vanmiddag eens een pakje aanschaffen.

Van begin af aan heb ik gedacht dat ik aromatische tabakken niet lekker zou vinden. De Alsbo gold die ik bij mijn eerste pijp van de verkoper in de winkel aangeraden kreeg bevestigde dit vermoeden.
Echter heb ik recentelijk een pijp van Alvader overgenomen waar hij als ik het me goed herinner voornamelijk deze melange uit gerookt zou hebben. Klinkt gek, maar de abrikozen-ghost die dit in de pijp achter heeft gelaten vond ik best lekker ruiken. Ook zat er een ruime sample Winslow Harlekin bij die ik inmiddels op heb. Deze zoete was best te pruimen, bovendien zijn de commentaren van de omgeving stukken prettiger als bij het roken van een lekkere latakia. Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.

Wanneer het mooie weer zich aanmeld kom ik graag eens even langs om er een flinke pijp van te stoppen. Dit is een van de tabakken die ik blind gekocht heb destijds en altijd op voorraad hou, ik vind hem zelfs zo lekker dat ik soms paranoide word en mezelf wijs maak dat hij misschien wel uit de running verdwijnt, zo heb ik dan een goed excuus om een pouch of 5 tegelijk te kopen. Overigens haal ik er absoluut geen fruit uit maar is dit pure werther echte genot voor mij, ik vind hem wel fruitig zoet maar hij komt bij mij als romig caramel achtig binnen. :P
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Dolledokus »

Zeg mannen.
Ik begin toch steeds en steeds meer die Stanwell Melange te waarderen.
Ik heb al eens even teruggelezen in het topic en er komen enkele namen naar voren.
Echter ik zou graag eens weten, welke andere tabakken kan ik vergelijken met deze? Ik vind die caramel, of wat je er precies in ruikt (zal voor elk anders zijn) zo lekker!
Ik wil me hier eens in verdiepen en dus uitvinden welke andere tabakken dit ook hebben. Hebben jullie naampjes voor me die ook dit soort caramel achtige flavors laten zien/proeven/ruiken?
De Wo Larsen valt in die categorie, maar niet in die caramel categorie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Heeft er anders iemand caramels open staan misschien?
Ik weet het niet, ik vind dat caramellerige nu juist zo lekker eigenlijk, dit is voor mij als beginnend pijproker en erg lekker tabakje. Terwijl ik toch van anderen lees dat dit net een beetje de commerciele tabakjes zijn.
Welke kan ik nog proberen met deze geur en smaak?
Het lijkt er zelfs erg veel op dat dit juist dé tabak word voor me. Mijn dagelijkse lekkere zogezegd. Maar roept u maar aub, ik hoor graag meer namen, die ook nog redelijkerwijs betaalbaar zijn.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Winslow Collector

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Winslow Collector »

Dolledokus schreef: Hebben jullie naampjes voor me die ook dit soort caramel achtige flavors laten zien/proeven/ruiken?
Danske Club Caramel.
M.A. Caramello (van DTM).
Stanwell Honey & Caramel.
Mac Baren Vanilla Toffee Cream.

Om er maar een paar te noemen.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Dolledokus »

Ah kijk aan, mooi. Dank je WC ;p
Kan ik eens op zoek of ik dat lekker vind of niet. Eens zien of ze dit bij de Oosterburen hebben, scheelt aanzienlijk.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Stanwell - Melange

Bericht door smoking-rob »

Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Arno »

smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Wowbagger »

Arno schreef:
smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.
Nope, ik ook niet.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Stanwell - Melange

Bericht door St Patrick »

Wowbagger schreef:
Arno schreef:
smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.
Nope, ik ook niet.
Ik heb hem ook gerookt maar ook hier geen latakia ontdekt....

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Dolledokus »

Zeg, als ik nou het rijtje neem van Winslow :

Danske Club Caramel.
M.A. Caramello (van DTM).
Stanwell Honey & Caramel.
Mac Baren Vanilla Toffee Cream.

Kan ik deze nog aanvullen met een flake caramel? Of zijn er misschien zelfs helemaal geen flake caramels? Kan natuurlijk ook nog.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Winslow Collector

Re: Stanwell - Melange

Bericht door Winslow Collector »

Dolledokus schreef:Kan ik deze nog aanvullen met een flake caramel? Of zijn er misschien zelfs helemaal geen flake caramels? Kan natuurlijk ook nog.
Misschien zijn ze er wel, maar ik ken ze niet.

Er zijn sowieso weinig zoete flakes. Meeste flakes zijn neutralere blends, licht of niet gesausd (veel Virginia en Burley gebaseerde tabakken) en natuurlijk diverse Latakia en/of Perique blends.

De zoete flakes die ik regelmatig rook zijn Indigo, Mac Baren Vanilla Cream (NIET de Toffee), Planta's Black Vanilla flake en Stanwell Rose & Crown. De laatste is voornamelijk honing-aroma, de eerste drie vanille, waarbij de Planta's Black Vanilla ook wat kruidigheid heeft.

Dus helaas, een karamelflake ben ik nog niet tegengekomen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Stanwell - Melange

Bericht door St Patrick »

Winslow Collector schreef:
Dolledokus schreef:Kan ik deze nog aanvullen met een flake caramel? Of zijn er misschien zelfs helemaal geen flake caramels? Kan natuurlijk ook nog.
Misschien zijn ze er wel, maar ik ken ze niet.

Er zijn sowieso weinig zoete flakes. Meeste flakes zijn neutralere blends, licht of niet gesausd (veel Virginia en Burley gebaseerde tabakken) en natuurlijk diverse Latakia en/of Perique blends.

De zoete flakes die ik regelmatig rook zijn Indigo, Mac Baren Vanilla Cream (NIET de Toffee), Planta's Black Vanilla flake en Stanwell Rose & Crown. De laatste is voornamelijk honing-aroma, de eerste drie vanille, waarbij de Planta's Black Vanilla ook wat kruidigheid heeft.

Dus helaas, een karamelflake ben ik nog niet tegengekomen.
Ik kan je wel zeggen dat alle tabakken die WC hierboven in flake uitvoering opnoemt "ALLEN" bijzonder en heel erg lekker zijn... Die Planta spant voor mij de kroon, en is dus een zeer goede om mee te beginnen....

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Plaats reactie