Stanwell - Vanilla

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Stanwell - Vanilla

Bericht door Eliminator »

Vanilla
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Stanwell
Tin Description: A subtle mix of Danish Dark Cavendish, Burley and Virginia enriched with matured Samsun from Turkey. Vanilla flavours created the soft sweetness and fruity character of the blend. Rich in contrast and with a perfect balanced of aroma
Country of Origin: Denmark
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Cavendish
Virginia
Turkish
Flavoring: Vanilla
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... V&TID=2715

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Voor mij een heerlijke vanilla-tabak, zonder enige vorm van tongbite. Misschien wat moeilijker in gang te krijgen, maar een perfect gebalanceerde tabak. Zoet, maar niet mierzoet. Heerlijke geur.
Een blijver in mijn assortiment!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ook deze zit bij vast in het assortiment. Een lekkere zachte vanille tabak, met een soepele afdronk :lol: . Blijft goed hangen en heeft een heerlijke roomnote.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Heb geen abonnement op deze Stanwell, toch ben ik met de vorige collega's eens dat íe aangenaam is.
Een vriendelijke vergevingsgezinde tabak, die makkelijk rookt
Nog niet eens zo'n gekke tabak om er als starter na een paar maanden een pakje van te proberen, vooropgesteld dat je een zoete tabak op prijs stelt.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Mus »

Toen ik het pakje openmaakte hoefde ik niet eens mijn neus erin te steken om door de sterke vanillegeur het gevoel te krijgen dat Dr. Oetker tegenwoordig bij Stanwell de tabakken mengt. De kleur is overwegend zwart (dat zal de cavendish wel zijn) en licht- tot goudgeel.

Gelukkig is de tabak veel minder zoet dan hij ruikt; de smaak is overduidelijk zoet, maar niet geforceerd of chemisch aandoend. Wat betreft de roomnote heb ik uitsluitend positieve reacties gehad. Kortom: deze tabak ga ik zeker vaker kopen!

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Bart Iron »

Hoe is die in vergelijking met de Mac Baren Vanilla cream?

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door derkbait »

De mac baren vanilla is wat straffer als ik eerlijk ben, niet zoeter en net iets meer tabak... Ik heb beide tabakken en de Stanwell is net wat vriendelijker in het gebruik ruikt voortreffelijk. Toch zijn beide erg lekker en bepaald mijn stemming net welke ik pak... De Mixture van Stanwell is ook geweldig maar dat is de mixture van Mac Baren ook....

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Eliminator »

Ikzelf vindt de Mac Baren Vanilla Cream veel lekkerder dan deze tabak, vooral in de flake-vorm, de laatste is wat lastiger verkrijgbaar, maar ook de loose-cut vindt ik persoonlijk beter dan de Stanwell Vanilla,... maar zoals met zoveel zaken,.. smaken verschillen !
Afbeelding

Geloof

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Geloof »

Ik vind de mac baren dan toch wel beter dan de stanwell.
Vind de stanwell tabakken allemaal iet wat chemischer aandoen.
Als je de pakjes opend, en ruikt dan zijn het echt geweldige tabakken, maar ze smaken me allemaal iets te zuur, ofwel te chemisch.
Maar zoals gezegd ieder zijn eigen smaak natuurlijk.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Mus »

Mijn indruk is dat Mac Baren Vanilla inderdaad wat minder uitbundig gesausd is dan de Stanwell. Om eerlijk te zijn vind ik zelf de Stanwell de lekkerste van de twee :lol:

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Bart Iron »

Ik heb een Primerabon gekregen voor mijn verjaardag en wilde daar een eenvoudige maar lekkere vanille tabak voor halen.

De MB heb ik wel eens geprobeerd (en deze beviel uitstekend, ook wat roomnote betreft) en zou mijn keuze zijn geweest als ik dit draadje over het hoofd had gezien.

Of heeft iemand anders nog kennis van een vanille Primera-tabak die lekkerder is dan de MB?

Geloof

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Geloof »

Danisch black vanilla mixture??
Weet niet of ze deze bij elke primera hebben, maar deze vind ik persoonlijk lekker.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Bart Iron »

Ik heb inmiddels uit mijn grote verzameling samples de Stanwell vanilla gepikt voor een relaxed ritje terug vanuit mijn werk.
Ik moet zeggen dat het al een beetje tegenviel, bij het aansteken.
Er komt een geur vanaf die mij heel erg tegenstaat en zeer penetrant is.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is dezelfde geur die ik wel eens ruik als er een wat oudere dame langsloopt. :oops: Niet dat het de dame zelf is natuurlijk, maar het zal een wasmiddel zijn die zij graag gebruiken.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door dr. Watson »

Bart Iron schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is dezelfde geur die ik wel eens ruik als er een wat oudere dame langsloopt. :oops: Niet dat het de dame zelf is natuurlijk, maar het zal een wasmiddel zijn die zij graag gebruiken.
Ik herken dat en heb altijd gedacht dat dat groene zeep is. Of heel misschien een anti geurstrook uit een plasluier :oops:
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Stanwell - Vanilla

Bericht door Bommel »

Achterin een van de pijpenlade een blik terug gevonden.
Wel een oudje gezien de prijs van € 5,11 maar de tabak is nog geweldig rookbaar.
Een tikkie gevoelsmatig droog maar niet te, wellicht was deze bij de aanschaf druipend van het vocht.
Misschien dat de tabak nu goed bevalt door de jaren rust in het vergeten hoekje.

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie