Altadis - Amsterdamer

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Whitesnake

Altadis - Amsterdamer

Bericht door Whitesnake »

Amsterdamer
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Altadis
Blender: SEITA
Tin Description: Hollandsche Rooktabak Fijne Snede
Country of Origin: France
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Kentucky
Cavendish
Virginia
Cigar Leaf
Cut: Shag
Packaging: 50 gr. pouch
Blend Notes: De ze tabak , een melange uit de edelste soorten, is met de grootste zorgvuldigheid bereid volgens een oud hollands recept. This tobacco, a mixture from the noblest species, is prepared with the greatest care according to an old Dutch recipe.
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... A&TID=4183

Afbeelding
Afbeelding

---------

Is bij ons verkrijgbaar. Kan er iemand me iets vertellen over deze tabak vooraleer ik em probeer?? :oops:

Winslow Collector

Re: Amsterdammer

Bericht door Winslow Collector »

Whitesnake schreef:Is bij ons verkrijgbaar. Kan er iemand me iets vertellen over deze tabak vooraleer ik em probeer?? :oops:
Om te beginnen met muggenziften: het is Amsterdamer, met 1 "m". Maar ik weet wel precies wat je bedoelt. :wink:
Alleen jij zelf kunt ervaren of het iets voor je is, ongeacht welk advies iemand je probeert te geven.

Als ik mij niet vergis, is het een Oostenrijkse of Zwitserse tabak, maar deze opmerking moet je even zelf checken, want ik ben daar niet 100% zeker van.

Mijn ervaring van lang geleden, zeker 12-13 jaar (maar nog zeer vers in het geheugen): als iemand anders hem rookt, vind ik hem heerlijk ruiken, geweldige roomnote.
Maar zelf roken? Voor de baai-liefhebbers waarschijnlijk goed te doen, maar indien je geen ervaring met baai-tabakken hebt is het misschien niet erg prettig om te roken. Qua roken valt hij voor mij onder de categorie "Clan" en dat zegt veel mensen genoeg op dit forum. Maar wat ik (of een ander) niet lekker vind, kun jij misschien hogelijk waarderen. Ik vond hem behoorlijk "chemisch", qua smaak, eerder zwaar geparfumeerd dan natuurlijk gesausd. De tabak rookt al snel erg heet, vanwege het feit dat het een type baai is en bovendien zwaar gesausd is met zoetstoffen. Indien je ervaring hebt met baai of een echt rustige roker bent, natuurlijk altijd proberen. Alleen jij zelf kunt ervaren of het iets voor je is, ongeacht welk advies iemand je probeert te geven.

Eerlijk is eerlijk, er zijn veel liefhebbers van baaitabakken, zelf enkele Clanliefhebbers. Misschien behoor jij daar ook toe of wordt je er eentje na de Amsterdamer-ervaring. Dan is Amsterdamer in ieder geval een fijne tabak voor jouw omgeving.

Dat ik na al die jaren nog zo goed weet dat hij mij niet is bevallen, en de redenen waarom, zegt veel over mijn negatieve indruk van de tabak, maar laat je daardoor niet weerhouden om hem zelf te kopen en uit te proberen. Dus ja... eigenlijk: probeer hem zelf.

Whitesnake

Re: Amsterdammer

Bericht door Whitesnake »

Het zijn donkerblauwe pakjes. D'r staat een tekening op van een man die een pijp rookt.
Als het Clan achtige tabak is, dan is 't niks voor mij.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Amsterdammer

Bericht door Eliminator »

Gegevens even aangevuld en topic hernoemd, heb twee plaatjes gevonden, één van een tabakspouche en een plaatje van datgene wat Whitesnake bedoeld volgens mij.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Amsterdammer

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Gegevens even aangevuld en topic hernoemd, heb twee plaatjes gevonden, één van een tabakspouche en een plaatje van datgene wat Whitesnake bedoeld volgens mij.
Ah, dank je, Eliminator. Franse tabak, zie ik. Tja (nu moet ik oppassen, natuurlijk) uit dat land is nog nooit veel goeds gekomen. GRAPJE, GRAPJE, heren. Niet schieten. :wink:

Whitesnake

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door Whitesnake »

Betreft de bovenste afbeelding: Ventje met de pijp. Deze tabak bedoel ik. (Staat op donkerblauwe achtergrond). 8p :B ;p

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door Eliminator »

Voor zover ik terug heb kunnen vinden horen beide afbeeldingen bij deze tabak, mogelijk een oude en een nieuwe, ofwel verpakkingen voor verschillende landen (?)
Afbeelding

Whitesnake

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door Whitesnake »

Mogelijk Eliminator. De andere afbeelding ken ik niet. Thanks voor je reactie!!
Ik heb de tabak in mijn handen gehad. Pakje had een zeer speciale (lees zoete, kruidige) geur. Dacht direct aan Clan en dan hoeft het voor mij niet. Mogelijk ben ik verkeerd en is het een heel goeie tabak. Misschien kunnnen mensen van 't forum (die deze tabak kennen) me over de streep trekken. 8p

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door robvoorburg »

WC. wil niet zeiken maar jouw aansteker komt uit Frankrijk.

Amsterdamer zie ik in Frankrijk alleen nog in de blauwe verpakking, de rode zal uit de handel genomen zijn. De geur is prima, daar houdt het gelijk op. Niet roken, rommel.

Winslow Collector

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door Winslow Collector »

robvoorburg schreef:WC. wil niet zeiken maar jouw aansteker komt uit Frankrijk.

Amsterdamer zie ik in Frankrijk alleen nog in de blauwe verpakking, de rode zal uit de handel genomen zijn. De geur is prima, daar houdt het gelijk op. Niet roken, rommel.
Hahaaaa, je hebt helemaal gelijk.
Ook mijn nieuwe Chacom jaarpijp 2011 komt uit die streken.
Ook ik ken Amsterdamer alleen in die blauwe pakjes, waarbij afbeelding en tekst ook portrait staan en niet landscape op de verpakking.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Altadis - Amsterdamer

Bericht door Lonny »

Een pakje van mijn oudste dochter voor mijn verjaardag gekregen.
Had ze zelf voor mij gekocht. Ze is 16 maar zit in België in een internaat. En in België nemen ze het schijnbaar niet zo nauw met de leeftijdsgrens. Voor alcohol op het terras ook niet overigens...
Horror verhalen over Amsterdamer gelezen maar ik moet eerlijk zeggen dat het reuze meevalt!
Na iets met latakia erin wat mijn voorkeur heeft, rook ik deze tabak met veel plezier. In het begin iets aromatisch en halverwege een prettige smaak.
Niet teveel nicotine. Net goed.
Een fijne tabak om de dag mee te beginnen.

Plaats reactie