HU Tobacco - Honoré Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

HU Tobacco - Honoré Flake

Bericht door Eelco »

Mijn bestelling bij HU-Tobacco is vandaag binnengekomen. Daarin onder andere Honoré Flake, "sterk en zwart, voor ervaren rokers. Dropachtig qua smaak met een koel aroma. Heerlijke accenten. De basis is Virginia, gefermenteerd tot hij pikzwart is."

Nou ja, pikzwart is de tabak niet, maar voor een Virginia wel vrij donker. De tabak heeft een vrij sterke geur - "Latakia", riep mijn man, maar dat is het dus niet.

De flake is nogal vochtig en is gemakkelijk in de pijp te stoppen. Voor de zekerheid - en omdat het nog warm is buiten - rook ik de pijp op het terras. Vrij 'donkere' smaak, inderdaad een rijk spectrum. Beetje zoetig ook. De tabak rookt niet al te makkelijk, gaat snel uit (in sommige reviews wordt geadviseerd de tabak een beetje te laten drogen). Maar lucifers zijn goedkoop - en de tabak is ook niet al te duur. En desalniettemin erg lekker - volgens sommigen een alternatief voor de Marlin Flake (die ik nog nooit heb gerookt).

Hoe sterk de tabak is, kan ik (nog) niet beoordelen - en de meningen daarover zijn verdeeld. Ik zou zeggen, een drie op de schaal van vijf. Stelt in ieder geval niet teleur en zou zomaar een favoriet kunnen worden.

Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Re: Honoré Flake - K&K

Bericht door Enrique »

Dat klinkt als iets naam mijn gading aangezien Marlin Flake hoog op mijn lijstje staat... Thanx voor de review!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Honoré Flake

Bericht door Huub »

Hallo,

Vanmorgen bezorgde de postbode een doosje van deze tabak als Kerstcadeau van een Duitse vriend.
Ik ben er erg blij mee omdat ik de lichte liquorice smaak die deze tabak, toen ik hem eerder rookte heerlijk vond.
Ik betreur het dan ook dat hij niet meer geproduceerd wordt.

De vergelijking met de Marlin Flake kan ik niet onderschrijven
De Honoré is weliswaar gesneden in dezelfde lange strengen als de Marlin, maar de laatste heeft niet die liquorice achtige smaak.
Ik ga er tijdens de Kerstdagen van genieten.
kkhonoreflake.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Honoré Flake

Bericht door Arno »

Wordt deze niet meer geproduceerd?? Wat jammer! Heb er nog 1 blikje van liggen.. Jaren geleden met de eerste forumtabakken was deze flake bijna de Janneman Flake geworden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Honoré Flake

Bericht door Huub »

Hallo Arno,

Het is inderdaad jammer dat de Honoré Flake niet meer door K & K geproduceerd wordt.

Ik heb nog altijd de gedachten dat onze Janneman Flake gebaseerd is op de Folded Flake van Robert McConnell.
Deze flake heeft dezelfde lange snit als de Janneman Flake en ik heb altijd gevonden dat de smaak van beide flakes nogal wat overeen kwamen.
IMG_0070.JPG
Als dat concept niet gediend heeft voor de Janneman Flake zou ik toch wel eens weten welke flake dan model stond.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie