HU Tobacco - Flannagan Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

HU Tobacco - Flannagan Flake

Bericht door smoking-rob »

Ethereal Orient grades from the best growing regions of Bulgaria and strong darkfired Kentucky tobaccos characterize the Flanagan flake. Sweet Zambia Virginia, a touch of Perique and hand-stripped Virginias from India round out this powerful and superbly blend. A full-bodied, but elegant flake for friends of spicy and natural tobaccos.

No added flavour!

Nicotine: 5

Aromatisation: --

Flavor: natural

Chart: 1 (light) to 6 (strong)

Omdat ik er laatst een melding van had gemaakt als tip voor een tabak voor Baard, zag ik dat er nog geen recensie hier van was.
Welnu, Flannagan is een zeer volle flake met naast Kentucky en Virginia, ook wat Orient en een vleugje Perique. Dit geeft een haast sigaar-achtig geheel wat ook zeer goed brandt. In een kleine Dunhill van mij is dit écht een top tabak, stevig in de nicotine maar nooit echt zwaar, wel ontzettend vol, romig en met heel weinig smaakstoffen bereid, wat chocolade en snoepjes in de verte maar vooral tabak. een van Hans' beste tabakken!
Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - Flannagan Flake

Bericht door Ribbon »

Deze verdiend wel een schopje.

Zojuist een blikje geopend uit 2017. Een nadeel van de kleinere HU/DTM blikjes waar o.a. deze in verpakt wordt is de relatief slechte luchtdichtheid. Na vier jaar op de plank zijn de flakes net niet te droog. Prima om direct te roken, maar voor de nóg langere termijn lijkt uitdroging een reëel risico, iets wat ik kort geleden ook al bij DTM St. Bernard opmerkte.

Hoe dan ook, de tabak zelf is wat mij betreft een regelrechte winnaar. Eerdere pijpjes die ik bij de buurman rookte smaakten me ook al prima, maar nu ik deze rook als eerste pijp op de dag proef ik pas echt hoe goed hij is.
Hij valt moeilijk te categoriseren. Is het een 'oriental forward blend'? Nee, niet echt. VaPer? Ook niet. Hij combineert de sterke kanten van deze types echter fantastisch. De virginia en dark fired kentucky voegen daarnaast een niet te negeren twist toe aan het geheel. Alle componenten vullen elkaar prima aan en steken bijna beurtelings merkbaar de kop op zonder een echte hoofdrol op te eisen. Het geheel is zacht, kruidig, soms zelfs romig en blijft tot de laatste trek prima op smaak.
Wat mij betreft een ondergewaardeerd pareltje op de Europese markt en zoals smoking-rob al schreef; een van de beste HU's.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Flannagan Flake

Bericht door Eelco »

Een betere samenvatting had ik niet kunnen geven. HU Flanagan is om die redenen mijn favoriete flaketabak.

Plaats reactie