BennieBang

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

BennieBang

Bericht door BennieBang »

Het moet zo ongeveer 1979 zijn geweest. Ik studeer en geniet daarbij van alles wat er op de markt te vinden is, voor zover niet officieel geestverruimend. Bijna dagelijks pastis in de middag, bier welhaast klokrond, eten wat zich maar voordoet, maar ik rook niet. Om me heen worden voornamelijk sjekkies gedraaid.
Naar de dokter gaan deed ik alleen als dat echt moest en dat was meestal als ik een lijstje kwaaltjes in één keer kon laten afhandelen. Zo zit ik een keer bij de huisarts in Scheveningen en werk ik mijn lijstje af. Als laatste kwaaltje noem ik, omdat ik er nu toch ben, dat ik vaak aften in mijn mond heb, van die vervelende witte pijnlijke puntjes. De vriendelijke oude dokter glimlacht wat en zegt: “Jongen, jij moet gewoon af en toe een fijne sigaar roken”. Ik volg het advies op en heb sindsdien geen aft meer gehad!
Sindsdien ben ik dus aan de sigaartjes. Ik ga in militaire dienst en achter de bar zijn de Wilde La Paz (“Tikkeltje te wild, amigo?”) volop voorhanden. Elke twee weken afrekenen met een Eurocheck. Niet lang daarna komt er een zwarte gesandblaste kromme pijp bij. Budgetvriendelijker dan de sigaren en nog beter passend bij mijn imago van “hoort er toch al niet helemaal bij”. Volgens mij rookte ik vooral Amphora, Zephyr en Neptune, maar ook wel Three Nuns en Erinmore. Ik herinner me dat ik niet van Troost hield en verder experimenteerde met iets meer exotisch spul, zoals de Balkan Sobranie, die wel enige mutaties in mijn vriendenkring teweeg heeft gebracht. Al met al rook ik dus nu zo’n kleine veertig jaar pijp.
Ik heb nooit een enorme verzameling pijpen gehad, zoals ik anderen op dit forum wel zie tonen. Soms ging er een verloren en dan kwamen er weer enkele bij. Veel pijpen koop ik juist als ik eens ergens anders dan thuis ben en de meeste pijpen noem ik daarom naar hun herkomst, zoals Dublin, Moskou, Bala (in Wales), Eskisehir (via ebay, meerschuim), Apeldoorn, Scheveningen zo meer.
Op dit moment woon en werk ik in Vilnius (Litouwen) en ik ben volgens mij de enige pijproker in de wijde omgeving. Zendingsdrang is mij echter niet gegeven, dus ik laat het maar zo. Des te mooier wordt het misschien wel na mijn terugkeer naar het goede vaderland, als ik via dit forum eens met gelijkgezinden een pijpje kan roken. Nog twee jaartjes.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: BennieBang

Bericht door Janno »

Van harte welkom. Leuke intro. Ach wat zijn twee jaartjes...
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: BennieBang

Bericht door BennieBang »

Zonder tabak een hele tijd!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: BennieBang

Bericht door George Bertram »

Een aangenaam welkom BennieBang.
Maar tabak online bestellen gaat toch ook wel in Litouwen??
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 831
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: BennieBang

Bericht door bertus »

Welkom Bennie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: BennieBang

Bericht door junksculp »

Welkom en een heel mooi verhaal.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: BennieBang

Bericht door Kees Flake »

Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: BennieBang

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom. Dank voor de leuke introductie.

Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: BennieBang

Bericht door BennieBang »

George Bertram schreef: 02 mei 2019 21:32 Een aangenaam welkom BennieBang.
Maar tabak online bestellen gaat toch ook wel in Litouwen??
Aan tabak kom ik hier wel. Dunhill Early Morning Pipe en Amphora ligt gewoon in het schap. Wel een beetje droog soms, maar dat is op te lossen. En ik ben regelmatig even in Nederland.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: BennieBang

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom Ben. Wanneer ik jouw verhaal
zo lees dan ben ik niet bang dat je uit het juiste
hout gesneden bent om bij ons plaats te nemen.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: BennieBang

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: BennieBang

Bericht door Eliminator »

Welkom, leuke intro
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xinemus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2018 19:58

Re: BennieBang

Bericht door Xinemus »

Welkom!

Paul
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 sep 2018 18:26
Locatie: Jemeppe Sur Sambre

Re: BennieBang

Bericht door Paul »

Inderdaad mooie intro Welkom ;p

Mvg Paul

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: BennieBang

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Bennie, van harte welkom binnen de gelederen van dit internationale PijpRokers forum!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: BennieBang

Bericht door cipke »

Van harte welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: BennieBang

Bericht door Rudolus »

Welkom, mooi verhaal.

Dat van die aften herken ik wel. Heb er vaak last van gehad en sedert ik pijprook is dit fel verminderd.
Het was me al eens opgevallen bij een aandienende aft, pijpje roken en het leed wordt getemperd.
Zou wel eens de wetenschap hiervan willen weten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: BennieBang

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: BennieBang

Bericht door Ribbon »

Welkom BennieBang. Het toeval wil dat ik deze zomer een paar dagen in Vilnius ben. Heb je nog een aanbeveling qua tabakswinkels?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: BennieBang

Bericht door BennieBang »

Ribbon schreef: 04 mei 2019 22:23 Welkom BennieBang. Het toeval wil dat ik deze zomer een paar dagen in Vilnius ben. Heb je nog een aanbeveling qua tabakswinkels?
Ribbon,
Bedankt voor het welkomstwoord.
Tot nog toe koop ik mijn tabak bij filialen van de keten Skonis ir Kvapas, die in de meeste winkelcentra te vinden zijn. Meestal is dat in mijn geval de vestiging aan Vikingu gatve, vlak bij het vliegveld (niet te missen want de IKEA-reclamezuil is van veraf te zien). Echt goed gesorteerde tabakszaken heb ik nog niet ontdekt, maar ik moet daarbij eerlijk bekennen dat ik ook nog niet heb gezocht.
Er is hier wel een mooie rooklounge in de binnenstad maar die richt zich zo goed als alleen op sigaren.
Als ik nog iets bruikbaars ontdek hier dan zal ik dat melden.
Groet,
Ben.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: BennieBang

Bericht door NoneNicer »

Mooie introductie Ben en de anekdotes bevestigen maar wederom eens dat vele pijprokers net even een tikkeltje (op het dikkoppige af) anders aanpakken, maar vaak daarmee een zeer positieve draai aan het geheel geven. :D Geniet er van!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: BennieBang

Bericht door Ribbon »

BennieBang schreef: 04 mei 2019 23:18
Ribbon schreef: 04 mei 2019 22:23 Welkom BennieBang. Het toeval wil dat ik deze zomer een paar dagen in Vilnius ben. Heb je nog een aanbeveling qua tabakswinkels?
Ribbon,
Bedankt voor het welkomstwoord.
Tot nog toe koop ik mijn tabak bij filialen van de keten Skonis ir Kvapas, die in de meeste winkelcentra te vinden zijn. Meestal is dat in mijn geval de vestiging aan Vikingu gatve, vlak bij het vliegveld (niet te missen want de IKEA-reclamezuil is van veraf te zien). Echt goed gesorteerde tabakszaken heb ik nog niet ontdekt, maar ik moet daarbij eerlijk bekennen dat ik ook nog niet heb gezocht.
Er is hier wel een mooie rooklounge in de binnenstad maar die richt zich zo goed als alleen op sigaren.
Als ik nog iets bruikbaars ontdek hier dan zal ik dat melden.
Groet,
Ben.
Bedankt Ben.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: BennieBang

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: BennieBang

Bericht door BennieBang »

Tot mijn verbijstering zie ik dat ik precies een jaar lang niet actief ben geweest op dit forum! Nu ben ik erg drukjes geweest met andere dingen, maar dat er al een jaar om is had ik dus echt niet in de gaten. Ik ben inmiddels verhuisd van Vilnius naar Moskou en zal ergens in 2022 wel naar Nederland komen om daar dan te blijven. Ik heb mijn trouwe Stanwell 32, mijn merkloze pijp uit Bala in Wales en nog een klein mandenpijpje dat me al jaren heel goed bevalt bij me.
Hier is het verder overal Covid en sneeuw, maar ik houd het goed uit en blijf meelezen.
Ben.

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: BennieBang

Bericht door Liebaart »

BennieBang schreef: 01 dec 2020 18:45 Ik ben inmiddels verhuisd van Vilnius naar Moskou en zal ergens in 2022 wel naar Nederland komen om daar dan te blijven.
Indien je af en toe nog in de Baltische staten zou komen, kan je eens langs gaan bij Sasha Bondarev. http://bondarevpipes.com/about
Een zeer goede pijpenmaker uit Letland. Zo zijn er trouwens nog wel meer in de "Russische invloedssfeer". Van Bondarev heb ik zelf onlangs een mooie Canadian gekocht. Excellente pijpen.

Plaats reactie