Behike

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Behike
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2019 20:51

Behike

Bericht door Behike »

Ha forumleden,

Ik ben Bram een 24 jarige student uit Den Bosch. Op m’n zestiende ooit begonnen met longfiller sigaren en natuurlijk de pijp. Dat is door de jaren heen een beetje minder geworden door een stevig studentenleven maar aangezien dat aardig op z’n eind loopt wil ik de pijp nieuw leven in blazen. Tijdens mijn wilde haren tijd ook een paar jaar vast sigaretten gerookt. Inmiddels begin ik toch te merken dat mijn longen dat niet meer zo leuk vinden. Met sigaretten ben ik inmiddels een halfjaar gestopt en ik merk dat ik mijn oude hobby, sigaren en pijp, begin te missen.

Ik hoop hier op dit forum veel nieuwe informatie in te winnen over verschillende tabakken, het koeler en regelmatiger roken van de pijp en het opnieuw tot leven wekken van mij oude -tot wel 5/6 jaar oude- blikken dunhill/Petersons/Mac baren.

Ik heb op dit moment twee pijpen. Een mooie Stanwell ingelegd met oude kranten onder het vernis. Ook heb ik een merkloze “stappijp” die tegen een stootje kan. Een paar maanden terug heb ik mijn dunhill Calabash pijp verkocht. Deze pijp was nog niet aan mij toevertrouwd, te weinig ervaring.

Tevens ben ik zojuist aangenomen bij een volkstuinencomplex en wil ik naast groeten ook eigen pijptabak gaan kweken. Misschien vind ik daar hier ook nog wel wat meer informatie over terug.

Inmiddels woon ik op mezelf in een ‘vrijstaande studentenkamer’ :lol: met een stukje tuin waar ik hopelijk aankomende zomer lekker kan zitten. Ook heb ik nog wat vragen over binnen roken.

Kortom; nog veel te leren, veel te vragen en wie weet ook nog wel eens iets te melden.

Brabantse, Bourgondische groeten!
-Bram
Laatst gewijzigd door Eliminator op 10 jan 2020 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46