Behike

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Behike
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2019 20:51

Behike

Bericht door Behike »

Ha forumleden,

Ik ben Bram een 24 jarige student uit Den Bosch. Op m’n zestiende ooit begonnen met longfiller sigaren en natuurlijk de pijp. Dat is door de jaren heen een beetje minder geworden door een stevig studentenleven maar aangezien dat aardig op z’n eind loopt wil ik de pijp nieuw leven in blazen. Tijdens mijn wilde haren tijd ook een paar jaar vast sigaretten gerookt. Inmiddels begin ik toch te merken dat mijn longen dat niet meer zo leuk vinden. Met sigaretten ben ik inmiddels een halfjaar gestopt en ik merk dat ik mijn oude hobby, sigaren en pijp, begin te missen.

Ik hoop hier op dit forum veel nieuwe informatie in te winnen over verschillende tabakken, het koeler en regelmatiger roken van de pijp en het opnieuw tot leven wekken van mij oude -tot wel 5/6 jaar oude- blikken dunhill/Petersons/Mac baren.

Ik heb op dit moment twee pijpen. Een mooie Stanwell ingelegd met oude kranten onder het vernis. Ook heb ik een merkloze “stappijp” die tegen een stootje kan. Een paar maanden terug heb ik mijn dunhill Calabash pijp verkocht. Deze pijp was nog niet aan mij toevertrouwd, te weinig ervaring.

Tevens ben ik zojuist aangenomen bij een volkstuinencomplex en wil ik naast groeten ook eigen pijptabak gaan kweken. Misschien vind ik daar hier ook nog wel wat meer informatie over terug.

Inmiddels woon ik op mezelf in een ‘vrijstaande studentenkamer’ :lol: met een stukje tuin waar ik hopelijk aankomende zomer lekker kan zitten. Ook heb ik nog wat vragen over binnen roken.

Kortom; nog veel te leren, veel te vragen en wie weet ook nog wel eens iets te melden.

Brabantse, Bourgondische groeten!
-Bram
Laatst gewijzigd door Eliminator op 10 jan 2020 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door NoneNicer »

Welkom!
Je bent vast al de video's en mooie introductie van Janneman tegengekomen, zo niet, er is een sub van gemaakt waar je alles kan 'opfrissen' aan de basis.
Daar komt ook het opnieuw hydrateren van tabak aan de orde. Als het aromatische tabak was kan ik het echter niet aanraden.
Voor rustig roken kan ik de 'breath method' aanbevelen. Alain Kerslake heeft daar een mooie video van gemaakt, later hebben anderen die ook gesproken op YouTube.


Veel plezier hier en met het herontdekken van de hobby!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Arno »

Welkom op de reis naar veel rookgenot! Stippel vooral je eigen weg uit, wat voor de een een goede route is hoeft dat niet persé voor een ander te zijn. Ik weet niet of je op Facebook zit maar er is een groep waar de beheerder (Fred) zijn eigen tabak teelt in Limburg: https://m.facebook.com/groups/421335198069813
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door George Bertram »

Welkom Bram op dit forum.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door junksculp »

Welkom

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom.

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst
.

Behike
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2019 20:51

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Behike »

Bedankt voor het fijne welkom!
De breathe method al ooit eens geprobeerd. Vond ‘m toen vrij ingewikkeld. Misschien nog eens een poging wagen.

Ik ben op dit moment in Düsseldorf met mijn vriendin. Iemand een aanrader voor een tabak die je in Duitsland wel kunt kopen en in Nederland niet?

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door cipke »

Van harte welkom, ga zeker eens bij Linzbach zien. Een ruime keuze aan tabakjes en nog veel meer.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom!

Behike
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2019 20:51

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Behike »

Linzbach helaas niet gevonden. Wel even een bezoekje gebracht aan de davidoff winkel. Daar een blik Sillems Black gekocht. zeer beniuwd! Volgensmij is er op het forum ook een categorie mijn tabakken. Leuk om die aankomende week eens in te vullen!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Arno »

Behike schreef: 28 dec 2019 13:38 Linzbach helaas niet gevonden. Wel even een bezoekje gebracht aan de davidoff winkel. Daar een blik Sillems Black gekocht. zeer beniuwd! Volgensmij is er op het forum ook een categorie mijn tabakken. Leuk om die aankomende week eens in te vullen!
Lekker tabak, Sillem's Black! Een aromatic met latakia, zeldzaam. Ruikt en smaakt een beetje naar marshmallows. Wel redelijk snel oproken want het zakje en blik sluiten niet goed waardoor de tabak gauw droger wordt.
Afbeelding

Behike
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2019 20:51

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Behike »

Oeh goeie tip! Ik had gelezen dat een weck pot een goede plek is om tabak in te bewaren. Dan zal die hopelijk iets langer leven.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Chris »

Welkom Bram

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Faab »

Welkom Bram!

Smoking Harley
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:16
Locatie: Groningen

Re: Nieuw lid, beetje ervaring :)

Bericht door Smoking Harley »

Arno schreef: 28 dec 2019 14:27
Behike schreef: 28 dec 2019 13:38 Linzbach helaas niet gevonden. Wel even een bezoekje gebracht aan de davidoff winkel. Daar een blik Sillems Black gekocht. zeer beniuwd! Volgensmij is er op het forum ook een categorie mijn tabakken. Leuk om die aankomende week eens in te vullen!
Lekker tabak, Sillem's Black! Een aromatic met latakia, zeldzaam. Ruikt en smaakt een beetje naar marshmallows. Wel redelijk snel oproken want het zakje en blik sluiten niet goed waardoor de tabak gauw droger wordt.
Linzbach idd een ruime keus aan tabak en pijpen. Vorige week nog een voorraadje aldaar ingeslagen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Behike

Bericht door Eliminator »

Hartelijk welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Behike

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Plaats reactie