Spartagus

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Spartagus
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 22:48

Spartagus

Bericht door Spartagus »

Hallo allemaal

Ik heb net de overstap gemaakt naar een pijp maar weet niet goed met welke tabak te beginnen....
In mijn sigaretten gebruikte ik rode lucky strike tabak. Weet er iemand welke pijptabak hier t dichtste tegen aanleund?

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Nieuwe pijp roker

Bericht door Sidekickelvis »

Spartagus schreef: 01 apr 2021 23:00 Hallo allemaal

Ik heb net de overstap gemaakt naar een pijp maar weet niet goed met welke tabak te beginnen....
In mijn sigaretten gebruikte ik rode lucky strike tabak. Weet er iemand welke pijptabak hier t dichtste tegen aanleund?
Welkom! Er is (gelukkig) geen pijptabak die op sigarettentabak lijkt. Ik zou met Kentucky Bird beginnen, is een zachte en zeer vergevingsgezinde tabak. Daar kan je niet echt mee fout gaan.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Nieuwe pijp roker

Bericht door George Bertram »

Welkom Spartagus.
Tussen sigaretten roken en pijproken is alleen het woord roken overeenkomstig; al het overige niet.
Eens je bent gevallen voor het pijproken zal er een hele wereld aan tabaksnuances voor je open gaan, waar de wereld van de sigarettentabak toch veel beperkter lijkt.
Neemt niet weg dat Luckies wel lekkere sigaretten zijn.
Veel plezier met de ontdekkingstocht en neem het het advies van SKE ter harte. Begin met een vergevingsgezinde tabak.
Fumo et Emergo ;p

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Nieuwe pijp roker

Bericht door oehoe »

'n Cigarette rokend als 'n sigaar blijf ik bij Camel. Orange waar 't de huidige benaming betreft. Luckies, Chesterfield hebben me nooit echt kunnen bekoren. Los nog van Marlboro, de meest overgewaardeerde cigarette ooit. Bij Camel Orange ervaar ik 'n meer afgeronde en weloverwogen smaak die de smaakpapillen op 'n iets meer aangename wijze weet te bevredigen.

Al zoekende naar de voor jou geschikte tabak blijft 't net als voor iedereen 'n geval van trial and error. Iets wat de ervaren pijprokers blijven en zullen blijven ervaren. De perfecte tabak bestaat niet, voor niemand nooit. Is 't niet mooi 'n pijprokend mens te zijn. Op zoek naar de Heilige Graal. Zoeken, proeven, zoeken. Bijna en toch weer nét niet. Om met 'n dooddoener te eindigen: De reis is meestal mooier dan de bestemming.

Wat betreft tabaksgebruik in de seventies ga ik tezijner tijd 'n post plaatsen in de daarvoor gepaste rubriek.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Nieuwe pijp roker

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom!

Spartagus
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 22:48

Re: Nieuwe pijp roker

Bericht door Spartagus »

Dankuwel

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Spartagus

Bericht door Eliminator »

Welkom, zal je voorsteltopic even verplaatsen naar het juiste forumdeel.
Afbeelding

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Spartagus

Bericht door Johan86 »

Welkom

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Spartagus

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst

Plaats reactie