Lucky Luuk

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Lucky Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Goedemiddag,

Mijn naam is Luuk. Ik ben 19 jaar, kom uit Eindhoven en ben sinds vandaag lid van dit forum. Ik rook al enkele jaren sigaren met een lekkere whiskey erbij, maar wilde toch graag pijp roken. Mijn opa rookte altijd graag pijp en dat vond ik altijd zo lekker ruiken. Ook wilde ik graag pijp roken omdat in de films van Bing Crosby pijp roken er altijd zo cool en relaxed uit ziet.

Ik ben eigenlijk nieuw met pijproken. Ik heb ooit ergens goedkoop een startsetje gescoord, maar had het na 2 keer al opgegeven omdat hij steeds uit ging...Nu ben ik vorige week naar Dublin geweest en heb daar een Peterson System Pipe gekocht (in de Peterson store). De verkoper had mij deze pijp aangeraden aangezien dit de flagship pipe van Peterson was.

Afbeelding

Ik ga de aankomende dagen het forum even doorlezen zodat ik goed weet hoe een pijp werkt en hoe ik deze kan inroken. Ik hoop hier veel nieuwe dingen te leren!

Veel meer heb ik niet echt te vertellen... Als iemand nog een goede suggestie heeft voor pijptabak dan hoor ik het graag! Mijn voorkeur gaat uit naar een zoete aromatische pijptabak.

Veel rookplezier allemaal!

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Luuk

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Luuk

Bericht door junksculp »

Welkom, mooie pijp. Als je van zoet houdt kan ik je de planta black vanilla aanbevelen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Luuk

Bericht door George Bertram »

Hoi Luuk, welkom op het forum.
Opmerkelijk dat een 19-jarige 'iets' heeft met Bing Crosby.
Je hebt wel een meer dan aardige pijp weten te scoren als startende pijproker. Neem je tijd om op jouw eigen wijze een pijp te roken. Er zijn geen voorschriften voor; ieder vindt zijn eigen weg erin.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

junksculp schreef: 19 aug 2021 15:34 Welkom, mooie pijp. Als je van zoet houdt kan ik je de planta black vanilla aanbevelen.

Afbeelding
Ah bedankt en bedankt voor de tip! Waar ergens haal/bestel jij deze tabak? Ik had even vluchtig op internet gekeken maar het leek voornamelijk te koop in Duitsland.

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

George Bertram schreef: 19 aug 2021 16:06 Hoi Luuk, welkom op het forum.
Opmerkelijk dat een 19-jarige 'iets' heeft met Bing Crosby.
Je hebt wel een meer dan aardige pijp weten te scoren als startende pijproker. Neem je tijd om op jouw eigen wijze een pijp te roken. Er zijn geen voorschriften voor; ieder vindt zijn eigen weg erin.
Bedankt! Ja.. ik geloof dat al mijn vrienden/leeftijdgenoten niet eens weten wie deze man is haha

Ik game af en toe en een spel dat ik speel speelt zich af in jaren 50/60.. Ik vond de muziek en het "thema" erg leuk en heb me meer verdiept in de jaren 50/60 en nu kijk ik zelfs films van Bing Crosby, Dean Martin etc en luister ik LPs van Bing, Dean, Frank Sinatra etc :D :D

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Luuk

Bericht door junksculp »

Lucky Luuk schreef: 19 aug 2021 16:07
junksculp schreef: 19 aug 2021 15:34 Welkom, mooie pijp. Als je van zoet houdt kan ik je de planta black vanilla aanbevelen.

Afbeelding
Ah bedankt en bedankt voor de tip! Waar ergens haal/bestel jij deze tabak? Ik had even vluchtig op internet gekeken maar het leek voornamelijk te koop in Duitsland.
Of stuur me een PB dan stuur ik eentje op, heb nog een voorraadje

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Luuk

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst.

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Luuk

Bericht door Johan86 »

Hartelijk welkom, hoop dat je doorzet met pijproken. Het is aan het begin even moeilijk, maar naarmate het pijproken vordert een geweldig leuke hobby. met zoveel smaken en vormen. Ik ben begonnen met Indian summer. Wat ikzelf ook een hele goeie vind is de groene sail. Die brand mooi rustig. Succes met je prachtige pijp en de mooie zoektocht

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Luuk

Bericht door Wil van suske »

Een hartelijk welkom kerel

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Luuk

Bericht door oehoe »

Hartelijk welkom Luuk. Ik ben van '58 maar heb nooit iets met deze Crosby gehad. Wel met David Crosby. Die rookte ook (gaf tijdens 't concert in Amsterdam van CSN in 2009 'n jaar gestopt te zijn) maar iets anders..................

Ik weet niet of je met die krommerd de juiste keuze gemaakt hebt als beginner trouwens. 't Is meestal 'n iets moeilijker model om zonder ervaring te roken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Johan86 schreef: 19 aug 2021 20:57 Hartelijk welkom, hoop dat je doorzet met pijproken. Het is aan het begin even moeilijk, maar naarmate het pijproken vordert een geweldig leuke hobby. met zoveel smaken en vormen. Ik ben begonnen met Indian summer. Wat ikzelf ook een hele goeie vind is de groene sail. Die brand mooi rustig. Succes met je prachtige pijp en de mooie zoektocht
Bedankt en bedankt voor de tip! Ik zie dat ze deze ook verkopen bij mijn lokale tabakswinkel. Zal deze binnenkort eens proberen! :D

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Luuk

Bericht door GR69 »

Welkom😊
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

oehoe schreef: 19 aug 2021 23:03 Hartelijk welkom Luuk. Ik ben van '58 maar heb nooit iets met deze Crosby gehad. Wel met David Crosby. Die rookte ook (gaf tijdens 't concert in Amsterdam van CSN in 2009 'n jaar gestopt te zijn) maar iets anders..................

Ik weet niet of je met die krommerd de juiste keuze gemaakt hebt als beginner trouwens. 't Is meestal 'n iets moeilijker model om zonder ervaring te roken.
Bedankt! Ons pap is erg fan van David Crosby :) Ik wilde eigenlijk een Peterson Churchwarden kopen omdat ik die er zo mooi uit vond zien, maar de verkoper gaf aan dit dit een betere pijp is om mee te beginnen.... Ach ja, ik zal hem dit weekend eens proberen

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Wil van suske schreef: 19 aug 2021 22:25 Een hartelijk welkom kerel
Hartelijk bedankt! :)

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

GR69 schreef: 20 aug 2021 10:39Welkom😊
Bedankt! :D

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Theo schreef: 19 aug 2021 19:31 Een warm welkom toegewenst.
Bedankt!! :D

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Luuk

Bericht door Robbie-san »

Aaah the Peterson store, tegenover Trinity College, meerdere malen heb ik hun bezocht,…….
Ik wijk af. Je pijp is een beauty, gaat je hopelijk veel plezier geven. Welkom op dit prachtige forum en welkom op het pad der liefhebbers van het donkere blad!!

Huzzah
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Robbie-san schreef: 20 aug 2021 15:32 Aaah the Peterson store, tegenover Trinity College, meerdere malen heb ik hun bezocht,…….
Ik wijk af. Je pijp is een beauty, gaat je hopelijk veel plezier geven. Welkom op dit prachtige forum en welkom op het pad der liefhebbers van het donkere blad!!

Huzzah
Yep inderdaad! Dankjewel, dat denk/hoop ik ook ;)

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Johan86 schreef: 19 aug 2021 20:57 Hartelijk welkom, hoop dat je doorzet met pijproken. Het is aan het begin even moeilijk, maar naarmate het pijproken vordert een geweldig leuke hobby. met zoveel smaken en vormen. Ik ben begonnen met Indian summer. Wat ikzelf ook een hele goeie vind is de groene sail. Die brand mooi rustig. Succes met je prachtige pijp en de mooie zoektocht
Goedemiddag Johan,

Ik heb vandaag de Indian summer gehaald! Ik ga het dit weekend proberen. Het ruikt in iedergeval erg lekker:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Luuk

Bericht door NoneNicer »

Van harte welkom!
Een mooie pijp, zoals genoemd kunnen kromme pijpen moeilijker zijn voor beginners. Echter, een Peterson System pipe heeft precies voor de overmaat vocht een opvangplaats. Of vocht nu uit de kop van de pijp komt, of via de steel uit de mond.
De tips die ik zou meegeven:
- pijp niet heet uit elkaar halen, al lijkt dit een army mount. Die zijn ongevoelig daarvoor. Anders kan, bij een warme pijp, deformatie optreden waardoor de pijpensteel niet goed meer blijft zitten.
- de pijp, wanneer afgekoeld, goed schoonmaken en drogen, tenminste 24 uur tussen rookbeurten. Een systeempijp is wat gevoeliger voor bijsmaken ontwikkelen, er blijft een restant met vocht achter. Die kun je na langere tijd nog even door blijven proeven (ghost). Ook kan de systeem pijp langer vochtig blijven. Sommigen zweren bij een pijprager in de boringen, anderen juist niet...
- de kop lijkt wat groot. Dat is verleidelijk om die helemaal te vullen. Weet dat dat geen vereiste is! Je mag ook van een kortere rookbeurt genieten.

Veel plezier er mee!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Luuk

Bericht door Meester W »

Welkom !

Als ik het goed zie op de foto heeft de Pete een zgn P-lip. Indien de rager er moeilijk door gaat koop dan een pakje ragers van Falcon. Die zijn dunner.

Veel plezier en……doorzetten !
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

NoneNicer schreef: 21 aug 2021 22:26 Van harte welkom!
Een mooie pijp, zoals genoemd kunnen kromme pijpen moeilijker zijn voor beginners. Echter, een Peterson System pipe heeft precies voor de overmaat vocht een opvangplaats. Of vocht nu uit de kop van de pijp komt, of via de steel uit de mond.
De tips die ik zou meegeven:
- pijp niet heet uit elkaar halen, al lijkt dit een army mount. Die zijn ongevoelig daarvoor. Anders kan, bij een warme pijp, deformatie optreden waardoor de pijpensteel niet goed meer blijft zitten.
- de pijp, wanneer afgekoeld, goed schoonmaken en drogen, tenminste 24 uur tussen rookbeurten. Een systeempijp is wat gevoeliger voor bijsmaken ontwikkelen, er blijft een restant met vocht achter. Die kun je na langere tijd nog even door blijven proeven (ghost). Ook kan de systeem pijp langer vochtig blijven. Sommigen zweren bij een pijprager in de boringen, anderen juist niet...
- de kop lijkt wat groot. Dat is verleidelijk om die helemaal te vullen. Weet dat dat geen vereiste is! Je mag ook van een kortere rookbeurt genieten.

Veel plezier er mee!
Heel erg bedankt voor het warme welkom en de tips! Bovenstaande tips ga ik zeker onthouden :D
Laatst gewijzigd door Lucky Luuk op 22 aug 2021 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Meester W schreef: 21 aug 2021 23:43 Welkom !

Als ik het goed zie op de foto heeft de Pete een zgn P-lip. Indien de rager er moeilijk door gaat koop dan een pakje ragers van Falcon. Die zijn dunner.

Veel plezier en……doorzetten !
Bedankt en bedankt voor de tip! Ik heb nu een pakje ragers van Peterson zelf...Als die moeilijk door de kop gaat koop ik die van Falcon :)

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Luuk

Bericht door Johan86 »

Afbeelding
Ik ben benieuwd wat je er van vind. Je hebt in ieder geval mooie potten om het een poos te bewaren

Gebruikersavatar
Dickerdack
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2021 05:01

Re: Luuk

Bericht door Dickerdack »

Welkom Luuk,

Je bent niet de enige met deze keuze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Dickerdack schreef: 22 aug 2021 22:13 Welkom Luuk,

Je bent niet de enige met deze keuze!

Afbeelding
Bedankt! Ah vet, ook leuke profielfoto :wink:

Online
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Luuk

Bericht door Chris »

Welkom!

Gebruikersavatar
Lucky Luuk
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2021 13:41
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant

Re: Luuk

Bericht door Lucky Luuk »

Chris schreef: 24 aug 2021 10:41Welkom!
Bedankt!!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luuk

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Plaats reactie