Persluchtzandstraalpistool bij Lidl

Pijpmakers allerhande, verenigt u!
Plaats reactie
Nysius

Persluchtzandstraalpistool bij Lidl

Bericht door Nysius » 27 feb 2019 17:31

Iemand die wil experimenteren met zandstralen (sand blasting)?
Zag onlangs in onze plaatselijke Lidl allerlei persluchtgereedschap waaronder een persluchtzandstraalpistool, incl. wat straalgrit, voor € 12,99. Je hebt een 50 l compressor nodig. In hoeverre je hiermee pijpen kunt zandstralen weet ik niet.

Verwacht voor dit bedrag natuurlijk geen hoge kwaliteit, maar mijn ervaring met ALDI- en Lidl-gereedschap is dat het, zeker gezien de prijs, heel aardig is.

De actieweek waarin dit materiaal verkocht werd is voorbij, maar soms blijven artikelen nog een paar weken in de filialen verkrijgbaar. In ieder geval is het pistool nog te bestellen via de webshop:
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Persl ... p100251143
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Massis
Administrator
Contacteer:

Re: Persluchtzandstraalpistool bij Lidl

Bericht door Massis » 27 feb 2019 19:54

Met een 50L is zandstralen een hel, en je wil dat echt niet buiten met een los media pistool doen. Om pijpen te zandstralen heb je een kleine cabine nodig.

Bovendien verbruikt een beetje zandstralen al snel 250+L per minuut en dus wil je met 6+ bar stralen, heb je een GROTE en sterke compressor nodig.

Mijn eerste poging was een 100L 2pk compressor. Dat hield in 30sec stralen en 2-3min wachten op druk. Het geheel duurde UREN!

Nu heb ik een 250L tank met een 2-stage, 3fase 380V 5pk motor op. Daarmee kan ik vrij vlot stralen, hij slaat om de paar minuten aan, en vult sneller dan ik kan verbruiken. Een basisafwerking duurt nu hooguit een kwartiertje.

Deze verbruikt volgens lidl 320l/m. Om dus op 6bar (te weinig voor bruyere...) te stralen met een 50L tank op 10 bar, heb je dus 4x 50L bruikbare lucht. Je kan dus 40sec stralen voor je druk onder de 6bar zakt en je compressor weer moet bijvullen.

Kort samengevat: niet doen, dit is ongeschikt. Zelfs met een goedkope 'pressure pot' setup ben je enkele honderden euro kwijt voor je wat zinnigs kan doen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Nysius

Bericht door Nysius » 27 feb 2019 22:21

Bedankt, weer wat geleerd!
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Meester W

Bericht door Meester W » 28 feb 2019 01:35

Wellicht is het Lidl apparaat ontworpen om oude verzuurde Duitse pruimen te zandstralen ?
I wasn’t born to follow..

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 28 feb 2019 07:03

Meester W schreef:
28 feb 2019 01:35
Wellicht is het Lidl apparaat ontworpen om oude verzuurde Duitse pruimen te zandstralen ?
Dat lijkt me inderdaad volkomen logisch 😃

Plaats reactie