pijp/tabak opslag versie 2

Voor zij die graag iets extra maken.
Plaats reactie
Tirman

pijp/tabak opslag versie 2

Bericht door Tirman »

Sommigen hebben misschien het topic gezien van mijn eerste pijp/tabak opslag. daar laat ik een zelfgemaakt kistje zien wat bedoelt was om alles bij elkaar te kunnen opbergen. Maar feitelijk was de opslag al te klein voordat hij goed en wel in gebruik was. Een lang weekend verder is dan ook versie 2 ontstaan. In plaats van gebaseerd op een ouderwets krat, is deze geïnspireerd door wat op het internet te vinden is als een "machinist toolbox".
Een soort gereedschapskist met laatjes en de bovenkant met een deksel.
Ook deze is al aan de krappe kant, maar er kan alweer meer in, en groter moet het gewoon niet worden op mijn bureau. als de verzameling groter wordt zal ik een tweede opslag locatie moeten bedenken.. :mrgreen:
Het vak voor de pijpen wil ik nog wel verdelen, zodat de pijpen wat netter liggen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit hoe ik dat ga doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oehoe

Re: pijp/tabak opslag versie 2

Bericht door oehoe »

Wow to say the least! :D

En ik maar knoeien met kistjes en rekjes.
Laatst gewijzigd door oehoe op 20 mei 2021 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
It's easier to fool people than to convince them they have been fooled. -Mark Twain

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Echt prachtig gemaakt!

Beginneling

Bericht door Beginneling »

Prachtig gemaakt. Ik weet niet of het in je idee past maar je zou vrij eenvoudig nog aan de zijkanten en of achterkant een rekje kunnen maken waar pijpen staand in kunnen drogen.
Afbeelding

Johan86

Bericht door Johan86 »

Heel mooi gedaan

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Netjes hoor
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Dat ziet er puik uit, mooi gemaakt!

Chris

Bericht door Chris »

Mooi gedaan!

jimmy75

Bericht door jimmy75 »

Tirman schreef:
20 mei 2021 19:29
Sommigen hebben misschien het topic gezien van mijn eerste pijp/tabak opslag. daar laat ik een zelfgemaakt kistje zien wat bedoelt was om alles bij elkaar te kunnen opbergen. Maar feitelijk was de opslag al te klein voordat hij goed en wel in gebruik was. Een lang weekend verder is dan ook versie 2 ontstaan. In plaats van gebaseerd op een ouderwets krat, is deze geïnspireerd door wat op het internet te vinden is als een "machinist toolbox".
Een soort gereedschapskist met laatjes en de bovenkant met een deksel.
Ook deze is al aan de krappe kant, maar er kan alweer meer in, en groter moet het gewoon niet worden op mijn bureau. als de verzameling groter wordt zal ik een tweede opslag locatie moeten bedenken.. :mrgreen:
Het vak voor de pijpen wil ik nog wel verdelen, zodat de pijpen wat netter liggen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit hoe ik dat ga doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Super mooi, zoiets kan mij zeker bekoren en staat dan ook op mijn wensen lijstje.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Mooi werk!!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

junksculp

Bericht door junksculp »

Heel erg mooi!

Tirman

Re: pijp/tabak opslag versie 2(update)

Bericht door Tirman »

Bedankt iedereen voor de positieve reacties 👍
Na wat wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en het bovenste vak afgewerkt. Nee, ondanks de goede suggestie komt er geen droog rek aan de zijkant. Het zijn 14 vakken geworden, waarvan 12 4,5cm en 2 5,5cm breed. Die 4,5 zou voldoende moeten zijn voor de meeste pijpen, en komt er ooit een die net wat breder is, heb ik daar ook ruimte voor.. en zo was het allemaal net even makkelijker in te passen ipv vakken van 4,83 cm of iets dergelijks 🤔

Afbeelding

George Bertram

Bericht door George Bertram »

Tirman schreef:
24 mei 2021 17:08
Bedankt iedereen voor de positieve reacties 👍
Na wat wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en het bovenste vak afgewerkt. Nee, ondanks de goede suggestie komt er geen droog rek aan de zijkant. Het zijn 14 vakken geworden, waarvan 12 4,5cm en 2 5,5cm breed. Die 4,5 zou voldoende moeten zijn voor de meeste pijpen, en komt er ooit een die net wat breder is, heb ik daar ook ruimte voor.. en zo was het allemaal net even makkelijker in te passen ipv vakken van 4,83 cm of iets dergelijks 🤔

Afbeelding
Gewoon sjiek!
Fumo et Emergo ;p

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Tirman schreef:
.. en zo was het allemaal net even makkelijker in te passen ipv vakken van 4,83 cm of iets dergelijks 🤔
Ik ben dan zelf weliswaar niet zo’n handige jongen maar heb nog wel een tip als je met de hand lastig uit te zetten maten moet uitzetten, bijvoorbeeld door cijfers achter de komma te moeten uitzetten.
Als bouwkundig tekenaar ooit begonnen achter de tekentafel en dan leer je wel eens truukjes.
Nu al 30 jaar achter de PC, vroeger 2D (AutoCAD), nu al een lange tijd 3D (Revit) dus gebruik het niet meer, maar moest er wel aan denken n.a.v. bovenstaande opmerking.

Moet je bijv. een maat van 192mm (en een beetje) opdelen in 5 gelijke delen is dat lastig exact uit te zetten, zeker als je een millimeterneuker bent als ik.
Normaal leg je je meetgereedschap evenwijdig aan het uit te zetten vlak (rood).
Handiger, leg je liniaal schuin net zo lang je een wel normaal (zonder cijfers achter de komma) uit te zetten maat hebt (groen).
En deel geen 192mm (en een beetje) door 5 (3,84cm), maar in dit geval bijv. 25cm door 5 (5cm).

Scheelt een hoop rekenwerk en kun je met een blokhaak (o.i.d.) de loodlijnen vanaf deze punten trekken.

Afbeelding

Klik plaatje voor een grotere variant
Afbeelding

Tirman

Bericht door Tirman »

Eliminator schreef:
25 mei 2021 12:06
Tirman schreef:
.. en zo was het allemaal net even makkelijker in te passen ipv vakken van 4,83 cm of iets dergelijks 🤔
Ik ben dan zelf weliswaar niet zo’n handige jongen maar heb nog wel een tip als je met de hand lastig uit te zetten maten moet uitzetten, bijvoorbeeld door cijfers achter de komma te moeten uitzetten.
Als bouwkundig tekenaar ooit begonnen achter de tekentafel en dan leer je wel eens truukjes.
Nu al 30 jaar achter de PC, vroeger 2D (AutoCAD), nu al een lange tijd 3D (Revit) dus gebruik het niet meer, maar moest er wel aan denken n.a.v. bovenstaande opmerking.

Moet je bijv. een maat van 192mm (en een beetje) opdelen in 5 gelijke delen is dat lastig exact uit te zetten, zeker als je een millimeterneuker bent als ik.
Normaal leg je je meetgereedschap evenwijdig aan het uit te zetten vlak (rood).
Handiger, leg je liniaal schuin net zo lang je een wel normaal (zonder cijfers achter de komma) uit te zetten maat hebt (groen).
En deel geen 192mm (en een beetje) door 5 (3,84cm), maar in dit geval bijv. 25cm door 5 (5cm).

Scheelt een hoop rekenwerk en kun je met een blokhaak (o.i.d.) de loodlijnen vanaf deze punten trekken.

Afbeelding

Klik plaatje voor een grotere variant
nooit aan gedacht zo, maar deze ga ik zeker onthouden, bedankt!

Meester W

Bericht door Meester W »

Wonderschoon ! Welgemeende complimenten
I wasn’t born to follow..

Plaats reactie