Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Sigaren

Bericht door Meester W »

Nee,nooit een SOA gehad. Wel wat andere ongemakken. Maar toch,nee.....
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sigaren

Bericht door Wowbagger »

Pellie schreef: 03 apr 2021 17:04
Eelco schreef: 03 apr 2021 17:00 Afbeelding
Op z'n tijd wel lekker, maar de pijp heeft nog steeds mijn voorkeur.
Vanaf 00:40 ongeveer

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Sigaren

Bericht door Pellie »

:mrgreen: :D

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Sigaren

Bericht door Tirman »

En toch…🤣🤣

Maar alle gekheid op een stokje.. vorige week een doos sigaren in m’n handen gedrukt gekregen van een collega; deze staan al een hele tijd in de kast en ik hou niet van deze grootte, is het wat voor jou.. 3/4 volle doos Cohiba esplendido’s.. jawel dat is wel wat voor mij. Met een beetje zorg over de staat van de sigaren, “ lang in de kast” is meestal geen goed voorteken, de doos aangepakt. Blijkbaar in een relatief vochtige kast gestaan, want de tabak is niet droog, nog behoorlijk veerkrachtig zelfs. Ik heb er vanavond maar eens een aangestoken, en hij brandt prachtig, ruikt waanzinnig en smaakt me prima 👌

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Sigaren

Bericht door Victor Baarn »

Zulke collega's moet je koesteren! =D>

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Martin Romijn »

Via via zijn er 2 doosjes pablo's van Manil aangekomen, net nu mijn vakantie is begonnen. Lekkere semois sigaren, ongecompliceerde makkelijk wegrokende, smaakvolle sigaren. Zo blijft mijn voorraad in de humidor op peil, de luxe sigaren bewaar ik als ik er echt eens voor wil gaan zitten.

Afbeelding
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Als tussendoortje 'n 3/4 Corona van de mensen van Van 't Veen daarnet. 't Rookte smaakvol, licht en aangenaam weg.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Sigaren

Bericht door Pellie »

Met kerst een La Aroma de Cuba mi amor gerookt en op oudjaarsdag een Padron 1926. Beide longfillers uit nicaragua.
Jammer dat die Padron zo prijzig is, anders lag mijn humidor er vol mee.....

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

Martin Romijn schreef: 05 aug 2021 10:33 Via via zijn er 2 doosjes pablo's van Manil aangekomen, net nu mijn vakantie is begonnen. Lekkere semois sigaren, ongecompliceerde makkelijk wegrokende, smaakvolle sigaren. Zo blijft mijn voorraad in de humidor op peil, de luxe sigaren bewaar ik als ik er echt eens voor wil gaan zitten.

Afbeelding
De Sigaren van Manil zijn best lekker vind ik zelf . Ik heb altijd de bolknakken ervan . Ze branden mooi en smaken best . Prijs / kwaliteit zijn in balans . =D>

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sigaren

Bericht door Robbie-san »

Voor de sigaren van Manil, rij ik graag een dagje heen en weer!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Ik misschien ook. Waar zijn ze verkrijgbaar?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Sigaren

Bericht door Ducheyne »

Bij Vincent Manil in B 6838 Corbion ( deelgemeente van Bouillon ) in de Ardennen .
www.tabac-semois.com
Een klein museum met verkoop van zijn Semois pijptabakken , sigaren en " bouchons "
Maak , zoals vele landgenoten tijdens jullie lockdown , er een mooie toeristische uitstap van :mrgreen: :mrgreen:
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Sigaren

Bericht door Victor Baarn »

Youtube schotelde me dit voor. Kende het kanaal niet. De vader wel, dat is een bekende dandy. Ik vind het hilarisch en wat een leuke vader zoon relatie!


Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Mooi. Ik ben geen dandy en heb vandaag maar weer 'ns 'n vracht half Corona's besteld bij de sigarenmakers van 't Veen. Heerlijke en eerlijke paffertjes voor 'n prettige prijs.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Sigaren

Bericht door Victor Baarn »

Inmiddels meerdere afleveringen gekeken en ik vind het echt een episch Youtube kanaal. Geen smartphones in beeld maar gewoon gaan zitten, sigaar opsteken, leuke gesprekken, praten over de sigaar en dat alles doorspekt met typisch Britse humor. Regelmatig schiet ik hardop in de lach. In een jaar tijd zijn ze ook een fenomeen geworden.

Denk dat ik geen tien jaar meer een longfiller heb opgestoken. Herinner me uit het verleden vooral R y J, Griffin en Montechristo. Niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste. Wat is een goede longfiller voor een herintreder?

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Sigaren

Bericht door Asmodeus »

Victor Baarn schreef: 22 feb 2022 16:34 Inmiddels meerdere afleveringen gekeken en ik vind het echt een episch Youtube kanaal. Geen smartphones in beeld maar gewoon gaan zitten, sigaar opsteken, leuke gesprekken, praten over de sigaar en dat alles doorspekt met typisch Britse humor. Regelmatig schiet ik hardop in de lach. In een jaar tijd zijn ze ook een fenomeen geworden.

Denk dat ik geen tien jaar meer een longfiller heb opgestoken. Herinner me uit het verleden vooral R y J, Griffin en Montechristo. Niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste. Wat is een goede longfiller voor een herintreder?
Ik heb onlangs twee kisten sigaren besteld: Joya Silver box pressed toro en Alec Bradley Black Market Esteli toro. Beide behoren tot mijn favorieten en ik vind dit langvullers met een goede prijs-/kwaliteitverhouding.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Als "afscheidscadeau" nog ergens twee Habana's onderweg van 'n collega. Ik hoop dat minder zwaar trekken dan de vorige exemplaren die ik van haar heb mogen ontvangen. Ik blijf fan van Van 't Veen verder. Simpele edoch smaakvolle sigaren die gemakkelijk en lekker wegroken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Sigaren

Bericht door MaartenS »

Ik hoop dat minder zwaar trekken dan de vorige exemplaren die ik van haar heb mogen ontvangen.

TiP:
De Sigaar knippen aan de juiste zijde wil ook wel eens helpen.. :mrgreen:

The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Gebruikersavatar
Chris Bogaert
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 sep 2019 22:31
Locatie: BRUGGE (B)

Re: Sigaren

Bericht door Chris Bogaert »

Dat hebben Cubanen wel meer, zijn erg gewild als statussymbool .
De productie naar omhoog, kwaliteit naar omlaag.
Er zijn prachtige sigaren uit Nicaragua ,Honduras, Dominicaanse republiek Sumatra enz.....
die de helft en minder kosten en kwalitatief zeker de Cubaanse evenaren.
De reputatie is aan het tanen!
KEN UZELVE

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

MaartenS schreef: 18 mar 2022 07:06
Ik hoop dat minder zwaar trekken dan de vorige exemplaren die ik van haar heb mogen ontvangen.

TiP:
De Sigaar knippen aan de juiste zijde wil ook wel eens helpen.. :mrgreen:

Wanneer je de sigaar door midden knipt heb je twee sigaren. :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Sigaren

Bericht door Tirman »

Chris Bogaert schreef: 18 mar 2022 11:08 Dat hebben Cubanen wel meer, zijn erg gewild als statussymbool .
dat zelfde gevoel heb ik bij de term "long fillers", alsof dat de kwaliteit bepaald.

Een sigaar hoeft echt geen long filler te zijn om een kwalitatief goede sigaar te zijn, en goed te smaken.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Sigaren

Bericht door Meester W »

Dat maakt mijn dag weer goed Heer Tirman !
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Arno »

Tirman schreef: 18 mar 2022 14:07
Chris Bogaert schreef: 18 mar 2022 11:08 Dat hebben Cubanen wel meer, zijn erg gewild als statussymbool .
dat zelfde gevoel heb ik bij de term "long fillers", alsof dat de kwaliteit bepaald.

Een sigaar hoeft echt geen long filler te zijn om een kwalitatief goede sigaar te zijn, en goed te smaken.
Absoluut! Zo heb ik gisteren in het zonnetje genoten van een overheerlijke shortfiller. Gekregen van een oude vriend die een "sustain" fetish heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Sigaren

Bericht door Tirman »

👍👍 misschien dat toch de, ook, pijp rokende gemeenschap wijzer is, of in iedergeval er anders in staat, is goed om te lezen.. ik heb dezelfde opmerking ooit op een feestje gemaakt tussen sigaren rokers, en toen waren de reacties duidelijk anders. Waar ik de gedachte vandaan haalde en of ik wel goed bij m’n hoofd was.

Agio Gouden Oogst, een van de laatste gepoederde, heerlijke bolknak, blijft een van mijn favorieten waarvan ik altijd wel doosje heb liggen. Deze geven mij altijd zo’n waanzinnig nostalgisch gevoel, ruiken super, en nemen me mee naar tijden van weleer toen tijdens verjaardagen bij mijn opa de sigaren in een glas op tafel stonden en mijn opa en oud ooms de ruimte vulden met gezellige sfeer en heerlijke rook.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Sigaren

Bericht door Beginneling »

Tirman schreef: 25 mar 2022 13:54 👍👍 misschien dat toch de, ook, pijp rokende gemeenschap wijzer is, of in iedergeval er anders in staat, is goed om te lezen.. ik heb dezelfde opmerking ooit op een feestje gemaakt tussen sigaren rokers, en toen waren de reacties duidelijk anders. Waar ik de gedachte vandaan haalde en of ik wel goed bij m’n hoofd was.

Agio Gouden Oogst, een van de laatste gepoederde, heerlijke bolknak, blijft een van mijn favorieten waarvan ik altijd wel doosje heb liggen. Deze geven mij altijd zo’n waanzinnig nostalgisch gevoel, ruiken super, en nemen me mee naar tijden van weleer toen tijdens verjaardagen bij mijn opa de sigaren in een glas op tafel stonden en mijn opa en oud ooms de ruimte vulden met gezellige sfeer en heerlijke rook.
Ja mooi! Als ik me niet vergis rookte mijn opa ze ook. Het verjaardagsbeeld herken ik eveneens: glazen op tafel met sigaren en sigaretten voor een ieder.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Agio Gouden Oogst.......... moest ze al leerlingverpleegkundige in de psychiatrie vaker kopen voor 'n oude baas die gedwongen zat opgenomen. Gematteerd noemde men zo'n poederlaagje toen.

'n Oude oom van mijn vader (ik praat hier over de zestiger jaren) rookte zijn bolknaks bijna in zijn geheel op. Wanneer 't stompje niet meer in de mond kon zonder de lippen te verbranden of vast te pakken, prikte hij 'n afgebroken lucifer (spits puntje!) in de peuk om hem zo nog verder, de lucifer vasthoudende, bijna geheel op te kunnen roken.

Bolknaks waren best te doen............ moet ze wellicht weer 'ns kans geven. :D
Laatst gewijzigd door oehoe op 25 mar 2022 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Sigaren

Bericht door Jekke »

Voor mij , als longfiller die ik combineer met een stevige wandeling: La Estrella Gigante...een stevig formaat waar ik wel even zoet mee ben voor de prijs van 4.25€/stuk. Ik breng meestal een kistje of 2 mee als ik naar Eindhoven bij Tabakado langsga voor een bezoekje en een zen-moment bij Mariska in de lounge. Jammer genoeg is dit ook iets dat tot het verleden hoort....de roverheid heeft haar verplicht om de lounge te sluiten omdat het geen aparte ingang heeft. Nu heb ik wel het geluk dat ik via een vriend een lounge gevonden heb in Boom tegen Antwerpen....dus daar ga ik in de toekomst wel eens naartoe gaan.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Sigaren

Bericht door Victor Baarn »

Ik liep nogal achter. Weer eens een Foulkes & Sons bekeken en weer genoten. Dit keer niet ín maar óp hun 'voorouderlijke grot'.


Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Vandaag misschien wel de laatste Nederlandse online verkregen sigaren binnen gekregen...

Afbeelding
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Mooie score, mooie sigaren. Heb nog twee zakken halve corona's liggen. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie