Shisha of wel waterpijp

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Shisha of wel waterpijp

Bericht door Marielle32 »

Gisteren voor vrienden een mooie Shisha gekocht als housewarming gift.
Ik moet zeggen dat ik ook dat erg lekker vind om te roken !
zijn er nog meer waterpijp liefhebbers ?

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door smoorder »

Overstapster ! ! ;)

Waterpijp kan zalig zijn, en al zeker met de juiste sfeer :
op 't terras,
in het zonnetje,
luilekker onderuit gezakt ....
met daarbij 'n glaasje appelthee of gitzwarte Turkse koffie ...
je brengt me op gedachten, Mariëlle

S.

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Marielle32 »

smoorder schreef:Overstapster ! ! ;)

Waterpijp kan zalig zijn, en al zeker met de juiste sfeer :
op 't terras,
in het zonnetje,
luilekker onderuit gezakt ....
met daarbij 'n glaasje appelthee of gitzwarte Turkse koffie ...
je brengt me op gedachten, Mariëlle

S.
Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.
Ik heb zelf geen waterpijp maar ga wel af en toe roken bij die vrienden van ons :wink:
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Robbie-san »

Yep, ik rook al een paar jaar een waterpijp, liefst in de zomer en nazomer.
Favoriete tabbak, dubbel appel.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Marielle32 »

Robbie-san schreef:Yep, ik rook al een paar jaar een waterpijp, liefst in de zomer en nazomer.
Favoriete tabbak, dubbel appel.

Ik heb hier een hele lekkere blueberry bij gedaan. maar ik zal het doorgeven dat de dubbel appel ook erg lekker is thanks !
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door smoorder »

Marielle32 schreef:
smoorder schreef:Overstapster ! ! ;)

Waterpijp kan zalig zijn, en al zeker met de juiste sfeer :
op 't terras,
in het zonnetje,
luilekker onderuit gezakt ....
met daarbij 'n glaasje appelthee of gitzwarte Turkse koffie ...
je brengt me op gedachten, Mariëlle

S.
Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.
Ik heb zelf geen waterpijp maar ga wel af en toe roken bij die vrienden van ons :wink:
dat is eigenlijk de aangenaamste - en traditionele - manier ..
met 'n hoop bij elkaar zitten, rustig nippen, wereldproblemen oplossen, en intussen om de beurt aan de pijp zuigen ..
daarvoor werd het woord "chillen" uitgevonden !
S.

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Marielle32 »

smoorder schreef:
Marielle32 schreef:
smoorder schreef:Overstapster ! ! ;)

Waterpijp kan zalig zijn, en al zeker met de juiste sfeer :
op 't terras,
in het zonnetje,
luilekker onderuit gezakt ....
met daarbij 'n glaasje appelthee of gitzwarte Turkse koffie ...
je brengt me op gedachten, Mariëlle

S.
Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.
Ik heb zelf geen waterpijp maar ga wel af en toe roken bij die vrienden van ons :wink:
dat is eigenlijk de aangenaamste - en traditionele - manier ..
met 'n hoop bij elkaar zitten, rustig nippen, wereldproblemen oplossen, en intussen om de beurt aan de pijp zuigen ..
daarvoor werd het woord "chillen" uitgevonden !
S.
Dat is ook met recht chillen :D !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Marielle32 »

Robbie-san schreef:Yep, ik rook al een paar jaar een waterpijp, liefst in de zomer en nazomer.
Favoriete tabbak, dubbel appel.
Jij bent ook van alle markten thuis hè ! :mrgreen:
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Robbie-san »

:D :D :D
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Bodhi Pantano
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2020 10:28
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Bodhi Pantano »

Ik bezit ook een Shisha; van het Merk DUD.
Een aanwinst voor mijn interieur, maar vooral voor mijn gevoel van welbevinden...!
Heerlijk na een weekje werken, op het overdekte terras of in de woonkamer.
Mijn favoriete smaken tot nu toe: Love 66 en Lady Killer.
Shisha... Voor mij het synoniem voor Innerlijke Rust!
Licet Esse Beatus!

Gebruikersavatar
Heerenpijp
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 aug 2019 10:08

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Heerenpijp »

Het woord waterPIJP is door de laatste lettergreep de reden dat ik het woord volledig in de mond durf te nemen op dit forum....over een sigaar durf ik dat niet ...maar in coronatijd weer niet verstandig om te delen...maar ik moet zeggen dat ik razend nieuwsgierig ben naar zo'n pijp....echter ben ik toch niet vies van latakia, integendeel zelfs, en vraag ik me wel af of al die zoete smaken mij wel aanstaan
Om nu meteen zoiets aan te schaffen? Prijzen vallen meen ik wel mee, maar als het niks is,? Weer zonde, dan beter sparen voor de forumpijp. Geen flauw idee wat te verwachten van een waterpijp....misschien een tip waar dan wel of niet, of wat juist te vermijden? Graag !
:arrow: Een keus kan maar één kant uit :arrow:
"Einleas"

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Eliminator »

Probeer het eens in een sisha lounge (a.k.a. waterpijpcafe) voor je tot aanschaf over gaat
http://waterpijp-cafe.nl/waterpijp-cafe ... rotterdam/ (*)
en als er een marokkaans restaurant in de buurt is kun je het ook nog eens combineren met een lekker hapje uit eten.

Pas als de tijd daar weer rijp voor is uiteraard, maar neem aan dat je er geen haast mee hebt.

(*) even je eigen woonplaats intikken voor iets dichters in de buurt :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bodhi Pantano
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2020 10:28
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Bodhi Pantano »

Beste Heerenpijp,
In Duitsland is de waterpijp echt een hype op dit moment.
Het kruipt nu ook langzaam ons landje binnen.
Over de kwaliteit heb ik me laten adviseren, het model gekozen naar smaak. De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
Mijn voorkeur gaat uit naar DUD en Amy Deluxe.
Over het gebruiken ervan, zijn veel filmpjes te bekijken op YouTube.
Shisha tabak heb je, vooral in Duitsland, in ontelbare smaken; van naturel tot mierzoet… (Mint, munt en/of menthol is in veel smaakjes aanwezig…)
Ikzelf heb me in het diepe geworpen, veel foutjes gemaakt en dus veel geleerd.
Ik noem mezelf ook geen echte pijproker; sigaartje, pijp, waterpijp… Alles op zijn tijd en niet te veel!
Licet Esse Beatus!

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Jekke »

Ik geniet van de drie: pijp, sigaren en de waterpijp.....maar het meest intense op zo'n warme dag in de tuin blijft toch de waterpijp.
In de uitverkoop van Tabakado heb ik me een jaar of 2 geleden eentje aangeschaft, en met de nodige fouten maken erbij, geregeld van genoten.
Vorige week online bij Premium-Hookahs uit Rijswijk een hoop smaken en toebehoren besteld zodat ik nog verder kan verfijnen.
Ik vind het prepareren van de pijp een heel rustgevend moment.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Deadl0ck »

Bodhi Pantano schreef: 22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
:shock: Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Doudeijns
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2017 14:12
Locatie: Den Haag

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Doudeijns »

Deadl0ck schreef: 25 apr 2020 22:44
Bodhi Pantano schreef: 22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
:shock: Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Met zo'n goedkoop ding is de tabak duurder dan de pijp zelf!

Dat is een voordeel van de steeds duurder wordende tabak: de pijpen worden relatief steeds goedkoper! :roll:

Ik heb zelf een Amy De luxe die heel erg goed bevalt. Hij is stabiel, heel mooi afgewerkt en uit te breiden met tal van accessoires. Ook belangrijk is, denk ik, als er iets kwijt raakt, kun je het zo bij bestellen.
Met hartelijke groet,

Marco

Gebruikersavatar
Bodhi Pantano
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2020 10:28
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Bodhi Pantano »

Deadl0ck schreef: 25 apr 2020 22:44
Bodhi Pantano schreef: 22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
:shock: Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Ik begrijp je denkwijze; zo dacht ik ook.
Mijn eerste Shisha was er een van net 25 euro; leuk om te zien en de eerste rooksessie was goed te doen.
Tijdens mijn tweede rooksessie bleek, dat het ding van binnen helemaal vol zat met roest. Niet prettig...
Op advies heb ik toen gekozen voor RVS (of messing). Prettig om te roken en heel goed schoon te houden.
Zo is het ook met de slangen en de mondstukken...
Licet Esse Beatus!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Deadl0ck »

Bodhi Pantano schreef: 26 apr 2020 09:06
Deadl0ck schreef: 25 apr 2020 22:44
Bodhi Pantano schreef: 22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
:shock: Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Ik begrijp je denkwijze; zo dacht ik ook.
Mijn eerste Shisha was er een van net 25 euro; leuk om te zien en de eerste rooksessie was goed te doen.
Tijdens mijn tweede rooksessie bleek, dat het ding van binnen helemaal vol zat met roest. Niet prettig...
Op advies heb ik toen gekozen voor RVS (of messing). Prettig om te roken en heel goed schoon te houden.
Zo is het ook met de slangen en de mondstukken...
Niet zo zeer een denkwijze als wel pure persoonlijke ervaring. Mijn ervaring is dat de grens tussen prima en troep vrij strak rond die 30 euro ligt, toen ik me er nog mee bezig hield. Eronder is vaak (merkloze) troep, zelfs als je het bij een degelijke tabakzaak haalt (want wat weten die nou eigenlijk van waterpijp, als ze het al verkopen?) erboven is prima spul te vinden. Amy Deluxe heeft tegenwoordig al kleine modellen vanaf die prijs als ik me niet vergis. Je moet even weten wat je koopt, er niet zomaar in springen, maar dat is met elke hobby verstandig voor je begint met aanklooien. een beetje kennis opdoen helpt al een boel. Maar ik hou me er al jaren niet echt meer mee bezig.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Heerenpijp
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 aug 2019 10:08

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Heerenpijp »

Ik heb me voorgenomen zo'n pijp aan te schaffen...nog nooit geprobeerd zoals al aangegeven....natuurlijk kun je een sishs lounge instappen, maar in mijn woonplaats ziet dat er ver van gezellig uit....en gesloten ! En ik hoef ook geen leerlingen die door de school roepen "he meneer zagen we u niet laatst..." ik ben nieuwsgierig naar deze vorm van tabakservaring, maar vooral om het sociale aspect...met anderen...en ik ven goed in vacantiegeld eerder uitgeven dan ik het heb....mijn zoon, die ervaring met deze pijpen heeft, maar helaas vast zit in het buitenkand (nee niet de criminele versue :D ) zegt me op te passen met de goedkope instap.. 1x leuk, dan al snel troep van oxydatie, en hij komt niet roken als ik zo n 30 euro set doe...minimaal 2 slangen sowiewzo dus...tip van hem is de oduman, wel duur, maar persoonlijk ook mooi, verder de tip die ik beluister ami deluxe en dud, ook dilaw uut duitsland....100 euro voor een complete set, dan nog wel ff fin. doorzetten voor de kolenbrander, kool etc...maar eigenlijk heb je voor de prijs van een mooie pijp...laat de zomer maar komen....
:arrow: Een keus kan maar één kant uit :arrow:
"Einleas"

Gebruikersavatar
Doudeijns
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2017 14:12
Locatie: Den Haag

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Doudeijns »

Ik zag dit op Marktplaats. Misschien interessant voor je:


https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... sPage=home
Met hartelijke groet,

Marco

marc29

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door marc29 »

Goedemiddag, ik vroeg mij af of de volgende slang: https://waterpijpwereld.nl/shop/waterpi ... compleet/ op deze waterpijp past:https://premium-hookahs.nl/waterpijp/am ... blauw.html
Ben benieuwd of iemand dit mij kan vertellen.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door oehoe »

Wanneer men suïcidale neigingen bespeurt is 'n bezoek aan 'n shisha lounge aan te bevelen in Nederland. Leidende aan misofonie zal ik nooit 'n plaats opzoeken met allerlei borrelende en pruttelende geluiden. Laat staan nog de taal die me de associatie met braakgeluiden geeft.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Walvader
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2020 20:45

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Walvader »

Ik ben ook al jaren liefhebber van de Narjila. In de zomer buiten, meestal met Dubbel Appel. Gekocht in Caïro.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Massis »

oehoe schreef: 02 nov 2020 17:31 Wanneer men suïcidale neigingen bespeurt is 'n bezoek aan 'n shisha lounge aan te bevelen in Nederland. Leidende aan misofonie zal ik nooit 'n plaats opzoeken met allerlei borrelende en pruttelende geluiden. Laat staan nog de taal die me de associatie met braakgeluiden geeft.
Grappig hoe triggers kunnen verschillen. Ik heb ook last van misofonie - met name als er een migraine onderweg is in de komende dagen - maar dan enkel bij eetgeluiden. Borrelen van een waterpijp heeft eerder het omgekeerde effect op mij...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door oehoe »

Misofonie beperkt zich helaas niet alleen bij eetgeluiden bij mij. Ik word hoorndol van bepaalde stemgeluiden ook.

Limburgs, met name Venlo en omstreken waar men te lui is om de t danwel d uit te spreken na 'n voltooid werkwoord.

De stem van Sandra Ysbrandie die kookt bij MAX. Altijd in 't voor mijn oor naar 'n pijnlijk niveau, los nog van enge zaken die ze bereidt zoals vis. Met komkommer en aanverwante "vruchten" zoals courgettes, augurken en pompoenen, meloenen is men ook verkeerd bij mijn adres

De stem van Liliane Ploumen van de PvdA. Haar stemgeluid trekt werkelijk alle merg uit de botten van mijn tenenkrommende beenderen.

't Stemgeluid van Ivo Niehe.

De klokgeluiden van collega's die water uit 'n flesje te menen moeten drinken. Zo'n Dopper van Mepal. Water komt met 'n zacht en aangenaam geluid uit de kraan.

Ben je niet gek wordt je 't wel in het dolhuys.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door George Bertram »

Alle geluiden die tot je komen via de tv kun je toch eenvoudig mijden, of komen Ivo Niehe en genoemde consorten dagelijks bij jou aan de deur?
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door Chris »

Ivo Niehe was eens gebeten door een koningscobra.
Na drie dagen vreselijke pijn ging de cobra dood.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door oehoe »

George Bertram schreef: 05 feb 2021 17:36 Alle geluiden die tot je komen via de tv kun je toch eenvoudig mijden, of komen Ivo Niehe en genoemde consorten dagelijks bij jou aan de deur?


In 't gesticht staat de TV voornamelijk op RTL4. 'n Crime tijdens de late diensten. Ik vraag me soms af of er 'n arbeidsongeschiktheisdverzekering (leuk woord voor degenen zich zich aan galgje wagen overigens) tegen 'n overvloed van pulp via de media bestaat.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door George Bertram »

In Duitsland - een voor mij nieuw iets - shisharillo's gekocht. Een klein sigaartje met filter dat bij het roken een watermeloensmaak en -geur afgeeft. Zal waarschijnlijk niet al te gezond zijn, maar tja wat is dat wel...., maar wel lekker voor een snel tussendoortje.
Trouwens te koop in een aantal verschillende smaken onder de geweldige naam WTF!
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Shisha of wel waterpijp

Bericht door GR69 »

George Bertram schreef: 21 okt 2022 13:46 In Duitsland - een voor mij nieuw iets - shisharillo's gekocht. Een klein sigaartje met filter dat bij het roken een watermeloensmaak en -geur afgeeft. Zal waarschijnlijk niet al te gezond zijn, maar tja wat is dat wel...., maar wel lekker voor een snel tussendoortje.
Trouwens te koop in een aantal verschillende smaken onder de geweldige naam WTF!
Hahaha. Aardbei en citrus zijn ook te doen. Soort van haribo sigaartjes, je weet dat het chemische zooi is maar op de een of andere manier is het toch lekker.😄
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Plaats reactie