Weet je wel wat je rookt?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Nekker »

Proest! :mrgreen: :lol: Ja, Eli... Hoe zegt men dat ook weer? Stille waters, diepe gronden? :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Luys »

Nekker schreef:Proest! :mrgreen: :lol: Ja, Eli... Hoe zegt men dat ook weer? Stille waters, diepe gronden? :wink:
Hmm, moet dat in het kader van posts hierboven niet 'diepe monden' worden dan? :roll:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Eliminator »

LOL :mrgreen:

*voor Flakeroker overigens niet, de heeft toch een kleine* :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Generaal »

Allez, ik heb me weer maar es 'n pijp gekocht, m'n vriendin houdt van pijpen..
Nu nog 'n tabak..fleur de matras en komt weer goed. :P
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door jarnogab »

@WC: weer boeiende uiteenzettingen over smaak. Ik wacht met spanning op een verhandeling of boek (over whisky's) dat je schrijft.
En als zich ooit de gelegenheid voordoet voor een whisky-proeverij hier, dan zal ik je zeker aanbevelen.
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Winslow Collector »

jarnogab schreef:@WC: weer boeiende uiteenzettingen over smaak. Ik wacht met spanning op een verhandeling of boek (over whisky's) dat je schrijft.
En als zich ooit de gelegenheid voordoet voor een whisky-proeverij hier, dan zal ik je zeker aanbevelen.
Dankjewel, Jarnogab. Ik houd me dan ook zeker aanbevolen.

Op de valreep van het seizoen (dat loopt bij mij voor proeverijen meestal van september tot eind april) belde donderdag nog iemand op voor een proeverij op 28 april. Kort dag maar toch maar een offerte gemaakt. Met 25 man is het wel een leuke ploeg en ze hebben al meer proeverijen gedaan, dus het zijn ook geen beginners meer. Het zal voorlopig de laatste zijn tot aankomende najaar, denk ik. Heb ik weer meer tijd voor mijn boek.

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Henk de Jong »

Winslow Collector schreef: Zo zetten bruine flessen aan tot drinken en groene flessen juist niet, die zouden de "zin in een drankje" juist wegnemen. Wil je dus veel van je drankje verkopen, verpak het dan in een bruin flesje.
Als dat waar is dan heeft Grolsch een ernstige fout gemaakt door haar bier in groene flessen te gaan verkopen.
Ik zelf koop sinds die overgang van bruine- naar groene fles inderdaad wel minder van dat merk. Maar dat heeft er ook mee te maken dat het bruine glas het bier beter beschermd tegen zonlicht en daar uit voortvloeiend bederf dus volgens mij wordt aan het bier in de groene fles (meer) conserveermiddel(en) toegevoegd. Wat overigens niet op de verpakking vermeld staat omdat, in tegenstelling tot bijna alles wat tegenwoordig in de supermarkt verkrijgbaar is, bier van de verplichting om alle ingredienten te vernoemen op het etiket, om onduidelihjke redenen gevrijwaard is.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Eliminator »

Toch (ondanks de conserveringsmiddelen blijkbaar) vindt ik dat Grolsh, samen met Hertog Jan, de lekkerste pilsjes op de Nederlandse markt zet.
Wat voor kleur glas dan ook !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Ignoro Iste »

Ik denk dat als ik aan het tabaksblikje blind mag ruiken en dan de tabak vervolgens zou roken
dat ik alleen SG Grousemoor en Peterson Connoisseur's Choice zou herkennen.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Weet je wel wat je rookt?

Bericht door Master-Fan »

Ignoro Iste schreef:Ik denk dat als ik aan het tabaksblikje blind mag ruiken en dan de tabak vervolgens zou roken
dat ik alleen SG Grousemoor en Peterson Connoisseur's Choice zou herkennen.
ruikt idd erg aantrekkelijk !
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Plaats reactie