SAVINELLI

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Onvindbare Savinelli Bizarra

Bericht door hagar666 »

Ik heb ooit een soortgelijke vraag gehad....
Ik had een Savinelli bij Dukdalf vandaan. Maar kon er met geen mogelijkheid iets over vinden.
Geen serienummer of wat dan ook. Behalve de volgende incriptie: "CIPC 2000".
Er zou ook eigenlijk ook nog een typenummer op moeten staan, maar dat stond er dus niet op.

Dukdalf vertelde mij het volgende: "Het CIPC oftewel het "Comite Internationale des Pipe Clubs" is het overkoepelende orgaan van alle nationale pijprookclubs, in Nederland is dat de NPF (Nederlandse Pijprokers Federatie). Ieder land mag een afgevaardigde naar vergaderingen van het CIPC sturen, vaak is dat de voorzitter van de nationale organisatie".

Dukdalf heeft die titel een tijdje mogen voeren en daarom is hij ook bij een aantal vergaderingen geweest. Mijn Savinelli werd gepresenteerd ter gelegenheid van de meeting in Italie. een soort prototype begreep ik dus.

Misschien is dat in dit geval ook zo geweest? En anders weet mischien Dukdalf er meer over?

Succes.
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Onvindbare Savinelli Bizarra

Bericht door Dukdalf »

Helaas: van een Bizzarra heb ik ook nooit gehoord. Binnen het CIPC waren het vooral de Italianen die kwistig met pijpen strooiden: altijd Savinellí's uiteraard en altijd zonder type-aanduiding, alleen het stempel waar Hagar naar verwijst. Als deze pijp ooit als iets dergelijks bedoeld was zou het er op vermeld staan, lijkt mij. Uit het feit dat deze pijp een typenaam draagt en een Savinellimerk heeft op het mondstuk doet mij tot de conclusie komen dat het een 'gewone' Savinelli is, maar wellicht uit een experimentele of kortlopende serie die ze zich bij de firma niet kunnen herinneren.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Onvindbare Savinelli Bizarra

Bericht door Immler »

Klopt ik las laatst op een buitenlands forum dat Savinelli proefmodellen verkoopt als Bizarra.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Savinelli

Bericht door dewitte »

Even een vraagje voor de savinelli kenners. Gisteren heb ik een savinelli pijp opgeknapt. De tenon van de pijp is van een zacht, flexibel materiaal (Nylon?) gemaakt. Op de tenon staat ook savinelli patent. Ik heb zelf maar één andere savinelli dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Heeft iemand hierover meer informatie? Dit is de eerste keer dat ik zo'n malse tenon tegenkom. Alle info is welkom.

Animalis

Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Bij de laatste mini meeting bij Kiske heb ik daar Culann ontmoet en daar viel mijn oog op een bepaald soort pijp die hij bij had. Het merk weet ik niet meer maar wel de vorm. Wel bekend als de Prince of Prince of Wales shape pijp. Nu had ik annie69 al benaderd of hij er toevallig nog iets had liggen.. Helaas was daar half pijprokend Nederland al naar op zoek.

Nu heb ik er een gevonden van Savinelli bij http://www.danishpipeshop.com maar dit is een type met filter, ik heb danishpipeshop al benaderd of deze ook zonder filter te koop is maar ik wacht nog op een reactie. (In middels een reactie gehad en helaas alleen met filter te verkrijgen.) Of zijn er nog goede alternatieve mbt dit type pijp. Mijn voorkeur is zonder filter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Animalis op 12 mar 2013 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Leuk stukje van Arno! En tja die Dunhill is geweldig mooi maar ook belachelijk duur in zijn prijs.

Bij Danishpipeshop heb ik een prince model voor 71 euro incl thuis bezorgd, die prijs vind ik nog schappelijk. Ik wacht nog even met de aankoop misschien dat ik nog ergens anders een soort gelijke vind. Die in Duitsland zijn inderdaad niet duur maar ik vind het model dan weer net niet.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Wowbagger »

Animalis schreef:
Leuk stukje van Arno! En tja die Dunhill is geweldig mooi maar ook belachelijk duur in zijn prijs.

Bij Danishpipeshop heb ik een prince model voor 71 euro incl thuis bezorgd, die prijs vind ik nog schappelijk. Ik wacht nog even met de aankoop misschien dat ik nog ergens anders een soort gelijke vind. Die in Duitsland zijn inderdaad niet duur maar ik vind het model dan weer net niet.
Heb zelf al eens een oogje laten vallen op de 2 prince modellen uit de Opus serie van Vauen (de 067 en 467). O.a. bij danpipe: http://www.danpipe.de/Pfeifen-Vauen-Opu ... nOpus.html
Stukken duurder dan de jouwe, maar ik vindt ze erg mooi van model. En dat hele kleine ringetje tussen mondstuk en kop maakt het helemaal af wat mij betreft.

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Heel mooi en de prijs is nog schappelijk.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Wowbagger »

Animalis schreef:Heel mooi en de prijs is nog schappelijk.
Wel met filter overigens, maar die hoeft er niet in...

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Wowbagger schreef:
Animalis schreef:Heel mooi en de prijs is nog schappelijk.
Wel met filter overigens, maar die hoeft er niet in...
Nee inderdaad! Overigens heb ik geen ervaring met het roken van pijpen waar wel een filter in hoort om die dan maar weg te laten. Mijn pijpen collectie bestaat uit pijpen zonder filter. De pijp van Savinelli is met filter en misschien zou ik dan als optie een adapter nemen van 6 mm. Maar alleen als er een merkbaar verschil zou zijn tijdens het roken.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Bananabox-Ninja »

Animalis schreef:Nee inderdaad! Overigens heb ik geen ervaring met het roken van pijpen waar wel een filter in hoort om die dan maar weg te laten. Mijn pijpen collectie bestaat uit pijpen zonder filter. De pijp van Savinelli is met filter en misschien zou ik dan als optie een adapter nemen van 6 mm. Maar alleen als er een merkbaar verschil zou zijn tijdens het roken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je de filter weg laat de pijp het net zo goed doet, je moet alleen een beetje meer boenen.

Case in point: Mijn estate Winslow was altijd zonder filter gerookt maar werd alleen af en toe een ragger doorgehaald.
Gevolg: een 9mm mondstuk wat leek op een filterloos mondstuk vanwege alle aangekoekte teer in het mondstuk en de steel. (bleh)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Winslow Collector »

Wowbagger schreef:Heb zelf al eens een oogje laten vallen op de 2 prince modellen uit de Opus serie van Vauen (de 067 en 467). O.a. bij danpipe: http://www.danpipe.de/Pfeifen-Vauen-Opu ... nOpus.html
Stukken duurder dan de jouwe, maar ik vindt ze erg mooi van model. En dat hele kleine ringetje tussen mondstuk en kop maakt het helemaal af wat mij betreft.
En die rookt prima, Wowbagger. Heb de 467, dus de deels gerustificeerde. Lekker licht en klein modelletje. En dat de steel een cm of 2 langer is dan een standaard pijp is lekker meegenomen.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Wowbagger »

Winslow Collector schreef:
Wowbagger schreef:Heb zelf al eens een oogje laten vallen op de 2 prince modellen uit de Opus serie van Vauen (de 067 en 467). O.a. bij danpipe: http://www.danpipe.de/Pfeifen-Vauen-Opu ... nOpus.html
Stukken duurder dan de jouwe, maar ik vindt ze erg mooi van model. En dat hele kleine ringetje tussen mondstuk en kop maakt het helemaal af wat mij betreft.
En die rookt prima, Wowbagger. Heb de 467, dus de deels gerustificeerde. Lekker licht en klein modelletje. En dat de steel een cm of 2 langer is dan een standaard pijp is lekker meegenomen.
Daar zou ik denk ik ook voor kiezen uit die 2.

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Ignoro Iste »

@Animalis

Prima pijp die Savinelli. Ik heb hem zelf ook, zonder filter. Op die van mij staat Savinelli de luxe, 315 ks.
Behoort in mijn top 5. Ik rook er alleen Penzance uit.

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Uiteindelijk de pijp van Savinelli besteld bij Danshpipeshop. Hopelijk ergens in de volgende week dat ik deze mag verwachten :D

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Wowbagger »

Animalis schreef:Uiteindelijk de pijp van Savinelli besteld bij Danshpipeshop. Hopelijk ergens in de volgende week dat ik deze mag verwachten :D
Wordt dan dat mooie pijpenkastje niet te klein? :twisted:

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Haha indetdaad ja. Maar ik heb nog plek voor een pijp. Wie weet is dat nog een project voor de toekomst...

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht dat de pijp verzonden werd... Eindelijk :D Ik had nog geen pay-pal account en dan duurt de eerste betaling wat langer. Schijnbaar omdat er gecontroleerd moet worden of ik de persoon ben die bij het opgegeven bankrek hoort. Gelukkig bleek dat zo te zijn en komt de pijp mijn kant op.

Animalis

Re: Savinelli, Capitol no. 315

Bericht door Animalis »

Vandaag al binnen gekomen gelukkig! Snelle levering van Danish pipeshop!
Helaas nog geen tijd gehad om er uit te roken maar daar vind ik deze week wel tijd voor!!!! Verder ziet de pijp er mooi en authentiek uit, geen foutjes ontdekt en ligt lekker in de hand!

Laafke

Savinelli

Bericht door Laafke »

Savinelli heeft een nieuwe reeks uitgebracht. De modellen zijn verkrijgbaar in 6mm filter en filterloos. Een voorbeeld:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Savinelli

Bericht door Immler »

Mooie afwerking GJ maar dat ding bovenop de ketel vind ik minder.
Je ziet het vaker maar ik zie liever het ruwe van de ketel zelf.
Afbeelding

Whitesnake

Re: Savinelli

Bericht door Whitesnake »

Je houdt ervan of je houdt er niet van maar 't zijn goeie pijpen!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Savinelli

Bericht door robvoorburg »

Die "calabash" achtige bovenkant vind ik ook niet zo fraai,
maar die naturel afwerking spreekt me aan.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Savinelli

Bericht door Bommel »

Pokdalig leuke pijp.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

SAVINELLI

Bericht door Eliminator »

Vele Savinelli topics samengevoegd, gelieve voortaan voor al uw Savinelli vragen en opmerkingen, dit topic gebruiken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: SAVINELLI

Bericht door Sidekickelvis »

Heb zojuist ja gezegd tegen een Savinelli Trevi 320KS met 6 mm filter. Heeft iemand van onze forumleden zo'n pijp of soortgelijk en wat zijn daar dan de ervaringen mee?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: SAVINELLI

Bericht door dewitte »

Ik heb een punto oro 320. Zoals al mijn savinelli's een goede roker. Ik vind het een heel mooi model. Klemt ook goed alhoewel hij aan de zware kant is. Ik rook er latakia uit.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: SAVINELLI

Bericht door Sidekickelvis »

Heb even in je collectie gekeken en het is bijna dezelfde. Deze heeft een goudkleurige, bewerkte ring tussen mondstuk en Tige. Welk materiaal is het mondstuk?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: SAVINELLI

Bericht door dinck »

Savinelli Trevi heeft volgens mij een acryl mondstuk, sommige series zijn met ebonieten mondstukken. De KS is overigens een King Size, een iets ruimere kop maar nog niet zo groot als een EX.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Plaats reactie