VAUEN

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Rob »

JanSt schreef: Het was de Auenland serie, het mag niet meer de Shire serie heten want de filmmakers willen niet dat the Lord of the Rings serie met roken geassocieerd wordt.
'The Shire' stond wel op de doos! Blijkbaar zit daar dus geen rechten. De pijpen waarin inderdaad mooi afgewerkt, maar toch vind ik de Bilbo nog steeds de mooiste van al die pijpen.
Ik hoop dat Calinero een verslagje zal maken van z'n bevindingen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Arno »

Ik schrok wel van wat ze in NL gaan kosten: €170,- In Duitsland heb ik ze al gezien voor €149,50...
Afbeelding

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door MfOx »

Sowieso al hartelijk dank voor de reacties.

Van Haddocks heb ik al een lagere prijs vernomen, slechts iets duurder als in Duitsland, maar dat gun ik dhr. Haddocks wel.

Mij leek de Gilg wel mooi, was die ook te zien/wat vonden jullie daarvan?

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Calinero »

Arno schreef:Ik schrok wel van wat ze in NL gaan kosten: €170,- In Duitsland heb ik ze al gezien voor €149,50...
Klopt Arno, normaal kosten ze €170,-, maar Willem heeft voor mij geregeld dat ik 'm voor €140,- mocht meenemen, dat is nog eens wat je noemt een korting! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Arno »

Calinero schreef:
Arno schreef:Ik schrok wel van wat ze in NL gaan kosten: €170,- In Duitsland heb ik ze al gezien voor €149,50...
Klopt Arno, normaal kosten ze €170,-, maar Willem heeft voor mij geregeld dat ik 'm voor €140,- mocht meenemen, dat is nog eens wat je noemt een korting! :D
:? Als ik dat had geweten.. Die gozer van Vauen zei tegen mij dat ze 10% korting hadden dus €153..
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door The_Undertaker »

Arno schreef:
Calinero schreef:
Arno schreef:Ik schrok wel van wat ze in NL gaan kosten: €170,- In Duitsland heb ik ze al gezien voor €149,50...
Klopt Arno, normaal kosten ze €170,-, maar Willem heeft voor mij geregeld dat ik 'm voor €140,- mocht meenemen, dat is nog eens wat je noemt een korting! :D
:? Als ik dat had geweten.. Die gozer van Vauen zei tegen mij dat ze 10% korting hadden dus €153..
Oef, inderdaad, wat Arno zegt. Ik had voor mijzelf een grens aangegeven, niet meer dan 150,- voor een pijp deze dag. Ook al is het dan maar 3 euro, ik ga er dan niet overheen, want anders is voor mezelf 't einde zoek... Voor 140 had ik 'm meegenomen dus :|

Ach, leuke dag, leuke zaak, leuke mensen, alles was super, dus dit vergeten we dan maar snel ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:
Arno schreef:
Calinero schreef:
Arno schreef:Ik schrok wel van wat ze in NL gaan kosten: €170,- In Duitsland heb ik ze al gezien voor €149,50...
Klopt Arno, normaal kosten ze €170,-, maar Willem heeft voor mij geregeld dat ik 'm voor €140,- mocht meenemen, dat is nog eens wat je noemt een korting! :D
:? Als ik dat had geweten.. Die gozer van Vauen zei tegen mij dat ze 10% korting hadden dus €153..
Oef, inderdaad, wat Arno zegt. Ik had voor mijzelf een grens aangegeven, niet meer dan 150,- voor een pijp deze dag. Ook al is het dan maar 3 euro, ik ga er dan niet overheen, want anders is voor mezelf 't einde zoek... Voor 140 had ik 'm meegenomen dus :|

Ach, leuke dag, leuke zaak, leuke mensen, alles was super, dus dit vergeten we dan maar snel ;)
Datzelfde had ik zo'n beetje ook, €150 als ik echt iets zie wat ik wil hebben en meer niet.. Tsja, we zouden het nog eens aan Willem kunnen vragen..
Afbeelding

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

@Vauen liefhebbers,

170,= voor de leespijp....wat zijn de gemiddelde prijzen van een Vauen en zijn er series die in prijs en kwaliteit verschillen??? En wat maakt de nieuwe zoveel beter dan die van een aantal jaren geleden?? (Toen waren er mn in Duitsland veel klachten over de kwaliteit en afwerking....desondanks liep de verkoop als een trein...onbegrijpelijk)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Laafke schreef:@Vauen liefhebbers,

170,= voor de leespijp....wat zijn de gemiddelde prijzen van een Vauen en zijn er series die in prijs en kwaliteit verschillen??? En wat maakt de nieuwe zoveel beter dan die van een aantal jaren geleden?? (Toen waren er mn in Duitsland veel klachten over de kwaliteit en afwerking....desondanks liep de verkoop als een trein...onbegrijpelijk)

Heb eigenlijk all Vauen's die er stonden bekeken/bepoteld en die waren toch echt niet van een inferieure kwaliteit. Ik raad je aan om er ergens eens een paar te gaan bekijken en vast te houden enzo. Is geen troep!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

De pijpen die ik zag op de site van Vauen wekten al geen PKZ bij mij op.....dus neem ik niet de moeite en de kosten om een eind te reizen om de modellen live te zien. Smaken verschillen...maar ik heb in een topic hier gelezen dat ze danish design wilden gaan gebruiken voor hun pijpen. Ik heb echt de hele site bekeken maar hun interpretatie van danish design verschilt nogal met mijn idee ervan.... maar mocht ik een keertje Amsterdam aandoen, wil nog graag een keer naar t pijpenkabinet, dan zal ik zeker Hajenius aandoen. Die zal zr toch vast wel hebben??

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Dat zou ik niet weten. Maar ze hadden een(in mijn ogen) hele mooie serie blank houten pijpen met witte mondstukken die ik erg mooi vond. Misschien niet jouw smaak, die is volgens mij meer de extremere vormen en daar hebben ze er eigenlijk geen van. Of ze hadden die in ieder geval niet bij zich. Ik doelde ook meer op de afwerking van de pijpen en het kwaliteitsgevoel dat ze hebben. Over smaak valt inderdaad wel te twisten maar daar schieten we niks mee op.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:Dat zou ik niet weten. Maar ze hadden een(in mijn ogen) hele mooie serie blank houten pijpen met witte mondstukken die ik erg mooi vond.
Dat was inderdaad mooi hout, SKE. Absoluut foutloos, zonder stopsels. De modellen waren niet spectaculair in mijn ogen (zat voor mijn smaak tussen klassiek en een beetje gedurfd in) wat wel weer deels goedgemaakt werd door de witte mondstukken, maar het zijn wel "eerlijke" pijpen. Waar ik mee bedoel ("eerlijk") dat je echt het naakte hout ziet en er meteen de kwaliteit uit haalt omdat ze absoluut gaaf en zonder stopsels waren. Zulk hout lakken vind ik eeuwig zonde en dat hebben ze met deze serie goed begrepen bij Vauen.
Het is, dat de jaarpijp van Vauen al vanaf 8 uur 's morgens in mijn auto lag, anders had ik een pijp uit die serie zeker overwogen. Puur op basis van het kwaliteitshout. Zaten een paar mooie nerven tussen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef:
Sidekickelvis schreef:Dat zou ik niet weten. Maar ze hadden een(in mijn ogen) hele mooie serie blank houten pijpen met witte mondstukken die ik erg mooi vond.
Dat was inderdaad mooi hout, SKE. Absoluut foutloos, zonder stopsels. De modellen waren niet spectaculair in mijn ogen (zat voor mijn smaak tussen klassiek en een beetje gedurfd in) wat wel weer deels goedgemaakt werd door de witte mondstukken, maar het zijn wel "eerlijke" pijpen. Waar ik mee bedoel ("eerlijk") dat je echt het naakte hout ziet en er meteen de kwaliteit uit haalt omdat ze absoluut gaaf en zonder stopsels waren. Zulk hout lakken vind ik eeuwig zonde en dat hebben ze met deze serie goed begrepen bij Vauen.
Het is, dat de jaarpijp van Vauen al vanaf 8 uur 's morgens in mijn auto lag, anders had ik een pijp uit die serie zeker overwogen. Puur op basis van het kwaliteitshout. Zaten een paar mooie nerven tussen.


Ik had het nog over die witte mondstukken met de Vauen-mannen. Dezelfde serie met zwarte mondstukken was niet om aan te gluren geweest! Ik hou daar wel van, dat hout. Vind olijfhouten pijpen ook vaak prachtig! Die ronde nervatuur vind ik heel mooi.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Huub »

Hallo,

De betreffende pijpen uit de nieuw Vauen Kollektion Natura heb ik gisteren gezien en ik kan niet anders dan concluderen dat ze prachtig zijn.
Van een Duitse vriend die er onlangs een heeft gekocht vanwege het prachtige grain en het witte mondstuk heb ik gehoord dat ze fantastisch rookt.
Hij heeft op advies van enkele leden van de pijprokersclub waar hij lid van is de pijp lichtelijk in de carnauba was gezet voordat hij begon met in roken en het heeft een prachtig resultaat geleid. Als je zo'n onbehandelde pijp met enigszins vuile handen aanpakt krijg je hem waarschijnlijk nooit meer echt schoon. (zie foto)

Fijne avond verder,

Huub
ce5mkxsevxkgi8gr8.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Ik heb veel soorten pijpen gehad sidekick, van een Tattoo tot een Dunhill (als voorbeeld) heb heel lang Stanwells en Petersons (zonder systeem en /of filter) gerookt. Mijn eerste Stanwells de no 19 en 63 die ik begin jaren 90 kocht zijn nog steeds favoriet (bleken later onworpen te zijn door Sixten Ivarsson, de koning van het danish design, zijn ontwerpen vallen de meeste keren in goeie smaak) Verder uitstapjes gemaakt naar Chacom, BC ( heb zelfs het model dat helemaal van bruyere is gemaakt) Winslow en nog wat meer merken. De Winslows heb ik allemaal verkocht (9mm en kunststof applicatie stonden me steeds meer tegen, rookkwaliteiten zijn prima maar de pijpen vond ik te fors) op de eerste Winslow die ik kocht na (die erg veel weg heeft van de no 19 van Stanwell. Toen ontdekte in een forum de Cavalier, daar was ik gelijk door verkocht. Hozzy van Hozzenplozz heeft bij Blakemar geregeld dat ze speciaal voor mij (want niet in het assortiment) er eentje maakten helaas wel met 9mm want ze dachten dat voor een duitse klant was. Eenmaal gewend een Cavalier te roken een Ascorti gekocht. Toen ik een restpartijtje Zeniths kon kopen ben ik me gaan verdiepen in de kleipijpen en kwam de Cutty tegen. Toen was ik helemaal verkocht en had op een keer de mazzel dat Chacom een parij Cutty's oude productie onder de noemer Antique op de markt bracht en ik er 2 kon bemachtigen. Pijpen van 100 jaar oud bruyere. Bij Al Pascia kwam ik de serie Picta van Gogh tegen, zat ook een Cutty van Ser Jacopo bij. Weer gelijk verkocht, al was hij fors aan de prijs. Eind vorig jaar kwam Rattray's ook met een Cutty op de markt, ondanks de forse prijs gekocht. Ja en tussendoor kwam er het contact met Roger Wallenstein tot stand. Dat was in zijn beginperiode. Eén model, de Longford heb ik gekocht voordat hij officieel op de markt kwam, helaas niet in de driftwood finish maar die was er toen nog niet. Later kwam ik bij het Pfeifenkonsulat de Titan uit de serie Ironaut tegen. Ik heb wel 3 maanden lopen dubben of ik die kopen zou (je weet dat een mooie Wallenstein rond de 350 euro ligt) de pijp trok aan, stootte af, wekte emoties op. Gelukkig was hij nog niet verkocht toen ik hem wilde hebben. Inderdaad een extremer model dan de doorsnee pijp. Ik vroeg hem of hij weleens een Cutty had gemaakt en of hij daar foto's van had want omdat ik net getrouwd was kon ik zo'n pijp niet betalen. Als antwoord kreeg ik: nee nog nooit gedaan maar ik maak er eentje voor je als huwelijksgeschenk.
Dat is samen met de Rattray's, de Stanwell19 en 63 en de Peterson barrel mijn lievelingspijp geworden. Temeer omdat hij in de driftwood finish is gemaakt.
Zo, een lang verhaal maar nu weet je mijn voorkeur (ow ja een meerschuimen adelaarsklauw rook ik ook geregeld en een meerschuimen Cutty is in bestelling bij Altinok)
Ik hoop dat ik je niet verveeld heb met mijn verhaal....

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Laafke schreef:Ik heb veel soorten pijpen gehad sidekick, van een Tattoo tot een Dunhill (als voorbeeld) heb heel lang Stanwells en Petersons (zonder systeem en /of filter) gerookt. Mijn eerste Stanwells de no 19 en 63 die ik begin jaren 90 kocht zijn nog steeds favoriet (bleken later onworpen te zijn door Sixten Ivarsson, de koning van het danish design, zijn ontwerpen vallen de meeste keren in goeie smaak) Verder uitstapjes gemaakt naar Chacom, BC ( heb zelfs het model dat helemaal van bruyere is gemaakt) Winslow en nog wat meer merken. De Winslows heb ik allemaal verkocht (9mm en kunststof applicatie stonden me steeds meer tegen, rookkwaliteiten zijn prima maar de pijpen vond ik te fors) op de eerste Winslow die ik kocht na (die erg veel weg heeft van de no 19 van Stanwell. Toen ontdekte in een forum de Cavalier, daar was ik gelijk door verkocht. Hozzy van Hozzenplozz heeft bij Blakemar geregeld dat ze speciaal voor mij (want niet in het assortiment) er eentje maakten helaas wel met 9mm want ze dachten dat voor een duitse klant was. Eenmaal gewend een Cavalier te roken een Ascorti gekocht. Toen ik een restpartijtje Zeniths kon kopen ben ik me gaan verdiepen in de kleipijpen en kwam de Cutty tegen. Toen was ik helemaal verkocht en had op een keer de mazzel dat Chacom een parij Cutty's oude productie onder de noemer Antique op de markt bracht en ik er 2 kon bemachtigen. Pijpen van 100 jaar oud bruyere. Bij Al Pascia kwam ik de serie Picta van Gogh tegen, zat ook een Cutty van Ser Jacopo bij. Weer gelijk verkocht, al was hij fors aan de prijs. Eind vorig jaar kwam Rattray's ook met een Cutty op de markt, ondanks de forse prijs gekocht. Ja en tussendoor kwam er het contact met Roger Wallenstein tot stand. Dat was in zijn beginperiode. Eén model, de Longford heb ik gekocht voordat hij officieel op de markt kwam, helaas niet in de driftwood finish maar die was er toen nog niet. Later kwam ik bij het Pfeifenkonsulat de Titan uit de serie Ironaut tegen. Ik heb wel 3 maanden lopen dubben of ik die kopen zou (je weet dat een mooie Wallenstein rond de 350 euro ligt) de pijp trok aan, stootte af, wekte emoties op. Gelukkig was hij nog niet verkocht toen ik hem wilde hebben. Inderdaad een extremer model dan de doorsnee pijp. Ik vroeg hem of hij weleens een Cutty had gemaakt en of hij daar foto's van had want omdat ik net getrouwd was kon ik zo'n pijp niet betalen. Als antwoord kreeg ik: nee nog nooit gedaan maar ik maak er eentje voor je als huwelijksgeschenk.
Dat is samen met de Rattray's, de Stanwell19 en 63 en de Peterson barrel mijn lievelingspijp geworden. Temeer omdat hij in de driftwood finish is gemaakt.
Zo, een lang verhaal maar nu weet je mijn voorkeur (ow ja een meerschuimen adelaarsklauw rook ik ook geregeld en een meerschuimen Cutty is in bestelling bij Altinok)
Ik hoop dat ik je niet verveeld heb met mijn verhaal....


Eeuh nee, ik verdiep me nooit zo in prijzen. Wist het dus niet, nu wel.

Dat sowiesowieso niet.

Cutty's vind ik ook erg mooi. Ik ga er nog een keer één bezitten! en ook een Cavalier, gewoon voor de heb.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Arno »

Sidekickelvis schreef:Cutty's vind ik ook erg mooi. Ik ga er nog een keer één bezitten!
Me2! Hoop dat ik ooit voor een zacht prijsje tegen een pijp aanloop als deze:

Afbeelding
Afbeelding

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Dan wens ik je veel succes bij het vinden ervan. Zowel de Cutty als de Cavalier worden beschouwd als de moeilijkst te maken modellen.
Rattray's verkoopt op het moment een serie van 4 verschillende uitvoeringen Cutty's voor 200,= euro
Ascorti maakt heel af en toe een Cavalier, goede kwaliteit dat wel, maar een prijs van 350,= euro. Als je 2e hands geen probleem vind kun je de mijne overnemen.(met filter en weinig gerookt, mij te groot geworden)
Verder zou je Blakemar kunnen mailen met de vraag of zij er eentje willen bouwen. Heb je een redelijke pijp voor rond de 150 euro.
ow ja, Tom Eltang maakt af en toe ook een Cutty maar dan zonder voetje, dus feitelijk een Belge, hele mooie pijpen, superkwaliteit, denk alleen dat de prijs van 900,= euro je niet aanstaat...zow en nu terug naar het Vauen topic :)

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Als je me het merk even geeft en geen bezwaar dat ie uit een i-net shop uit buitenland moet komen dan wil ik wel helpen zoejen

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Arno »

Laafke schreef:ow ja, Tom Eltang maakt af en toe ook een Cutty maar dan zonder voetje, dus feitelijk een Belge, hele mooie pijpen, superkwaliteit, denk alleen dat de prijs van 900,= euro je niet aanstaat...
Ja die Eltang cutty's had ik al gezien. Erg mooi! Maar ging er al van uit dat die erg *katsjing* zouden zijn..

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Laafke schreef:Dan wens ik je veel succes bij het vinden ervan. Zowel de Cutty als de Cavalier worden beschouwd als de moeilijkst te maken modellen.
Rattray's verkoopt op het moment een serie van 4 verschillende uitvoeringen Cutty's voor 200,= euro
Ascorti maakt heel af en toe een Cavalier, goede kwaliteit dat wel, maar een prijs van 350,= euro. Als je 2e hands geen probleem vind kun je de mijne overnemen.(met filter en weinig gerookt, mij te groot geworden)
Verder zou je Blakemar kunnen mailen met de vraag of zij er eentje willen bouwen. Heb je een redelijke pijp voor rond de 150 euro.
ow ja, Tom Eltang maakt af en toe ook een Cutty maar dan zonder voetje, dus feitelijk een Belge, hele mooie pijpen, superkwaliteit, denk alleen dat de prijs van 900,= euro je niet aanstaat...zow en nu terug naar het Vauen topic :)

Ben net in Zutphen geweest en mijn poeplap kreunt nog van al dat geld dat ik eruit trok!! En ik heb de tijd! Ik kom er vast wel eens 1 tegen!

Jouw Ascorti vinnik wel gaaf maar..............(zie hierboven)
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Ach aks je vergelijkt wat een biertje kost tegenwoordig of een pakje tabak dan valt die Eltang nog wel mee toch :D
Maar hij mist het voetje en er is al zolang de pijpvorm bestaat discussie over het feit of het dan wel een Cutty is of een Belge. En een Belge lijkt verdacht veel op een Cutty, de hoek van bowl is eigenlijk hetzelfde evenals de lengte van de pijp. Als je foto's van het verschil/overeenkomst wil zien moet je me een emailadres geven dan kan ik foto's sturen, Je kunt ook zelf googeln op afbeeldingen op Cutty pipe en Belge pipe dan krijg je ook aardig wat voorbeelden Doe het wel op pipe en niet op pijp want in het laatste geval krijg je bijna geen afbeeldingen
En volgen mij heeft Rattray's een zwarte gezandstaalde Cutty met voetje in het assortiment. Je moet dan even op Kopp.de kijken die heeft een site want hij is importeur. En als het goed is zou je hem dan via Haddocks moeten kunnen bestellen. Ja en wil je een Cutty in handen houden dan zul je een keertje langs moeten komen want de winkels die zo'n pijp op voorraad hebben moet je met een lampje zoeken.
Als goedmakertje voor de lange reis: wij drinken echte koffie en geen Starbucjs of Nespresso :)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Misschien doe ik dat wel een keer Laafke, meetings zijn altijd gezellig! Ook mini meetings.

Ik drink alleen eigenlijk nooit koffie............. :shock: :)
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Je hebt een PB over de Cavalier. Ik wil wel helpen zoeken naar een Cutty maar dat gaat echt tijd kosten. Vooral als het betaalbaar moet zijn en van een ander merk dan Rattray's

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Sidekickelvis »

Ach, een mens moet wat te wensen overhouden Laafke..... Altijd maar meteen kopen wat je hebben wil is gelukkig niet altijd mogelijk. Als je ergens tegenaan loopt dan houd ik me aanbevolen maar ga alsjeblieft niet teveel tijd stoppen in het zoeken voor mij. Ik heb er na Zutphen wel weer ff genoeg! Toch bedankt.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Naar Cutty's en Cavaliers hoef je niet te zoeken die kom je per ongeluk tegen. Toen ik Ascorti schreef of ze nog Cavaliers maakten was het anwoord dat ze er juist eentje bijna af hadden (op bestelling) En ze stuurden een paar foto's mee maar ze zeiden er gelijk bij dat ze ze nog maar zelden maakten. I,v.m de tijd die er in gaat zitten, Hetzelfde verhaal geldt voor de Cutty. Ik keek toevallig op de site van het Pfeifenkonsulat en kwam er een aantal tegen. Maar voordat ik mijn pijpen in huis had was de rest ook al uitverkocht. Gelukkig heeft Kopp'de pijp mu in het assortiment, ze worden door BC, Chacom en 2 particulieren in Italie gemaakt. En bij Chacom worden de pijpen op dezelfde oude machinerie gemaakt als vroeger. De Rattray's lopen trouwens als een trein, zo zeer dat Kopp op zoek is naar een 4e producent en de geruchten gaan dat er contacten met Gubbels zijn geweest. Maar dat laatste hoort eigenlijk in de rubriek over roddelen thuis want ik kan het niet bevestigd krijgen

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Immler »

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door MfOx »

Dat is ook een mooie Vauen Huub. Binnenkort toch maar even een reisje naar een goede tabakzaak maken.

Laafke

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Laafke »

Dan is het nieuwe assortiment zeker nog niet overal te verkrijgen. Ik heb vanavond het aanbod van een paar i-net shops bekeken. Behalve wat pijpen in de prijsklsse van een Big Ben voor beginners, en die er verdacht veel uitzagen als een Big Ben ook een aantal pijpen gezien met een prijs waar je een hele goede Stanwell of Peterson (ik noem zo maar even twee merken) voor kunt krijgen. Smaken verschillen gelukkig maar ik krijg geen click met Vauen. De enige Vauen die ik wel zou willen is de Zeppelin, maar daar gaan de verhalen over rond dat die bijna niet te roken zijn en daar koop ik een pijp toch voor. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is wanneer die kwaliteitsverbetering is opgetreden en waaraan dat te merken is. Maar ik wens ieder die gelukkig is met zijn Vauen vele uurtjes rookplezier toe......

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: VAUEN Pijpen.

Bericht door Huub »

MfOx schreef:Dat is ook een mooie Vauen Huub. Binnenkort toch maar even een reisje naar een goede tabakzaak maken.
Hallo MfOx,

Het is niet mijn pijp, maar zoals ik schreef van een Duitse vriend die haar eenmalig in de Carnauba-was heeft gezet, waardoor het de grain-tekening wat meer naar voren kwam.
Deze Vauen zijn pijpen voor roken met filter en ik heb nog nooit in de 51 jaar dat ik pijp rook een pijp geschikt voor filter roken gehad.

Maar als je daarvan houdt is het een prachtige pijp vind ik.

Fijne avond,

Huub

Plaats reactie