mawi

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

mawi

Bericht door mawi »

Hallo allemaal

Ik ben lid geworden van de forum en ik moet zeggen, complimenten voor alle nuttige informatie! Ik ben nu een dagelijks bezoeker en vind jullie verhalen allemaal leuk om te lezen. Ik woon in België, maar van oorsprong Caribische Nederlander. Ben 36 jaar oud en werk voor de overheid.

Ongeveer 10 jaar geleden begon ik met pijproken. Heb ik af en toe gedaan, denk 2 jaar, toen ben ik ermee gestopt. Vervolgens jaren mijn pijp niet meer aangeraakt en sinds een halfjaar ben ik weer begonnen met dagelijks een plug of 2 's avonds te roken om te ontspannen. Ik heb alleen pijpen van Big Ben, die vind ik qua kwaliteit en prijs erg goed en een hele ruime keuze en assortiment, en natuurlijk het is een degelijk Nederlands product. Ik heb de volgende modellen, overigens allemaal rechte modellen:

- Forest 310 (vind ik persoonlijk erg mooi)
- Barbet 310
- Crosley 310 (zwart gezandstraald)
- Racine Cambon (11220 oud model denk ik)
- een Humbry mijn allereerste pijp.
- Vrijdag ga ik mijn nieuwe pijp ophalen, een Royal Black 310.

Voor de rest probeer ik 1 pijp per tabaksoort aan te houden. Ik rook alleen aromatische tabaksoorten. Momenteel heb ik:
- W.O. Larsen Sweet Aromatic (lekkere roomnote)
- Peterson Sunset Breeze
- Peterson Gold Blend
- Peterson Connoisseur's Choice
- Alsbo Cherry (vind ik iets minder eerlijk gezegd)

De Peterson blends vind ik echt heerlijk en ik denk dat ik bij deze merk ga blijven voorlopig. Ben erg benieuwd naar hoe hun Kerst 2010 tabak ruikt en proeft. Recensies zo te lezen zijn goed, maar schrik een beetje van de grootte van de verpakking, 100 gr zie ik niet zo oproken, maar gelukkig bederft tabak niet zo snel, mits je het goed inpakt. Ik wil ook de De Luxe mixture en Luxury Blend uitproberen, las dat die ook goed zijn.

Nu dat mijn collectie aan het toenemen is wil ik rond kijken voor een klein kastje die ik kan ombouwen in een mooi pijpkastje om alles in te bewaren.

Dat was het voor nu.

Groeten

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom mawi, op dit leerzame forum

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Van harte welkom mawi. Heel veel plezier toegewenst. Een mooie collectie aan tabakken!

Wat betreft aromatische tabakken is veel informatie hier te vinden en veel gebruikers houden ervan. Ik geloof zelfs dat Bommel vrijwel alleen aromatics rookt, maar dat kan ik ook mis hebben.

Hartelijke groeten.
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom!
Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Bedankt voor de welkomgroeten. Ik zocht net op Marktplaats naar een kastje en vond deze:

http://link.marktplaats.nl/389907360

Ziet er degelijk uit en is precies wat ik zoek om mijn pijpen en tabaksspullen mooi in op te bergen :-)

Wat vinden jullie ervan?

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Een leuk kastje, zeker! Voor mij wellicht iets aan de grote kant (maar wat wil je met 2 pijpen en niet zo heel veel tabakken etc ;))

Ik weet niet hoe handig je bent? Zo wilt een familielid van mij een pijpenrekje voor me maken!
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Nou, op zich hoef je aan dit kastje niet veel te doen alleen 2 stripjes per plankje te plaatsen en zo'n gekartelde rand te plaatsen op de wand van het kastje zodat de pijpen erin blijven. Wat nog niet vol is kan altijd uitgebreid worden in de toekomst ;-) en de 2 lades vind ik erg handig om tabak en andere spullen in te bewaren.

Bij nader inzien... heb ik net opgemeten hoe groot het is. Is best groot! Hmmm toch verder kijken naar iets kleiners....

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Welkom hier.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een welkom! Is wel een mooi kastje ja. Overigens heeft Derkbait hier op het forum ook nog een kastje in de aanbieding:

http://pijprokersforum.forum2go.nl/pijp ... t1391.html
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

boyenne schreef: Wat betreft aromatische tabakken is veel informatie hier te vinden en veel gebruikers houden ervan. Ik geloof zelfs dat Bommel vrijwel alleen aromatics rookt, maar dat kan ik ook mis hebben.
Allereerst van harte welkom Mawi veel plezier op dit forum.

En Ja Boyenne, je hebt het niet mis, ik ben een Aromatische tabaksroker. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Welkom! Ben zelf ook fan van Peterson, een op de 4 tabakken die ik koop is Peterson.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom !
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

@Janneman, ik zag het kastje en heb ook gezien hoeveel werk hij eraan had om het te maken, zonde dat hij het nu wegdoet. Zoiets zou ik wel willen, maar helemaal naar Groningen rijden zie ik niet zitten. Ik kijk wel rond hier in de regio of ik iets kan vinden.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hartelijk Welkom!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Exxos
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 aug 2010 16:33
Locatie: Westvlaanderen

Bericht door Exxos »

Van harte welkom!

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Welkom, Mawi!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

mawi schreef:@Janneman, ik zag het kastje en heb ook gezien hoeveel werk hij eraan had om het te maken, zonde dat hij het nu wegdoet. Zoiets zou ik wel willen, maar helemaal naar Groningen rijden zie ik niet zitten. Ik kijk wel rond hier in de regio of ik iets kan vinden.
Welkom !

Een tip voor een kastje : kringloopwinkel.
Het kastje van Derkbait is tot mijn grote verbazing iets dat veel voorkomt, in de ruwe bruine vorm dan.
Ik heb er een staan, en sinds ik het heb nog een keer zien staan in Breda, een collega van me heeft er eentje in zijn garage staan...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Bericht door Tati60 »

Hartelijk welkom hier.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Nogmaals bedankt allemaal voor de warme welkom hier :-) stel ik op prijs!

@paasei.. ik had een gevoel dat het wellicht bij een kringloop winkel te vinden is, ik zal het in de gaten houden of ik eentje tegenkom ;-)

Plaats reactie