PETERSON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Bananabox-Ninja schreef:Ja, twee jaar geleden een overgenomen van Robb en die had hem daarvoor ook weer van iemand anders.
[-X

Hoho, rechtstreeks uit de shop in Dublin. In principe dus ook wel van 'iemand anders', maar het was geen estate.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door Bananabox-Ninja »

Robb schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Ja, twee jaar geleden een overgenomen van Robb en die had hem daarvoor ook weer van iemand anders.
[-X

Hoho, rechtstreeks uit de shop in Dublin. In principe dus ook wel van 'iemand anders', maar het was geen estate.
Ah, sorry ik pas het gelijk aan. :oops:
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Bananabox-Ninja schreef:
Robb schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Ja, twee jaar geleden een overgenomen van Robb en die had hem daarvoor ook weer van iemand anders.
[-X

Hoho, rechtstreeks uit de shop in Dublin. In principe dus ook wel van 'iemand anders', maar geen estate.
Ah, sorry ik pas het gelijk aan. :oops:
Maakt niet hoor, het is meer 'for your information'. ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Afbeelding

De jaarpijp 2014 is nu beschikbaar.

Godfrey59

Re: PETERSON

Bericht door Godfrey59 »

Laafke schreef:Afbeelding

De jaarpijp 2014 is nu beschikbaar.
In plaats dat zo,n Peterson nou eens goed uitpakt voor een jaarpijp komen ze hiermee :?


Godfrey

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PETERSON

Bericht door Bommel »

Ik vind het ook een tegenvaller.
Afbeelding

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

De prijzen voor de Jaarpijp - in 4 uitvoeringen- zijn ook niet mis. De goedkoopste variant komt omgerekend op 195,= euro. De getoonde variant op 235,= euro. Alhoewel ik fan van Peterson ben hoef ik deze pijp niet.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Een beetje een a-typisch mondstuk voor een Peterson. Verder niks nieuws onder de zon. De prijs lijkt me ook wat overdreven.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Afbeelding

The Starboard Saturday

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Afbeelding


Afbeelding


A thinking man smokes Peterson

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door Bananabox-Ninja »

Laafke schreef: A thinking man smokes Peterson
In dit geval kunnen we ook zeggen: A psycopath smokes Peterson :mrgreen: ;) (refererend naar zijn personage)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Is het een beroemd iemand dan???? Ik ben niet zo thuis in de filmwereld...Sesamstraat en de Muppets maar dan houd het op :oops:

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: PETERSON

Bericht door Immler »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door Bananabox-Ninja »

Laafke schreef:Is het een beroemd iemand dan????
Leonardo DiCaprio in zijn rol als plantage eigenaar Sweet uit de film Django unchained

Niet de meest prettige man in die film :-)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Afbeelding


Peterson valt van zijn geloof af: Geen nummer wel met filter (goed ik weet dat ze voor de Duitse markt al langer mifi produceerden, dat daar ook pijpen van in Nederland terecht zijn gekomen....maar voor mij hoort een Peterson toch echt ofi te zijn)

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: PETERSON

Bericht door leonardo »

Ja dan een vrij èènvoudig antwoord van ook een Peterson pijp roker en dan wel het gebogen typ, het is zo dat ik erg verbaast ben over het feit dat er over een pijp gesproken wordt die misschien wel iemand aanspreekt dan wel niet aanspreekt.
Het is namelijk zo dat als je zelf een pijp gaat bekijken dat je zo wie zo niet naar alleen het uiterlijk moet kijken, maar ook naar het "liggen" in de hand en naar de kleur, en pas als dat je aanstaat dan begint het pas want dan moet je hem gaan roken .........
Ik heb mijn pijp graag in de hand en in de mond als dat niet het geval was geweest dan heb ik het er niet eens over om hem aan te schaffen ,maar moet wel toegeven dat dit model erg grof gebouwd is en jawel het is misschien zo dat een fabriek misschien doorschiet in het vervaardigen van pijpen voor de pijproker die misschien niet zo veel te verteren heeft toch een Peterson pijp wil hebben en wil roken kan zeggen dat ze er èèn hebben gekocht .
Als eventuele kenner kun je beter op zon moment je mond houden en die pijp roker die er zo èèn heeft gekocht in zen geluk laten toch?
wat maakt het tenslotte uit..............het is weer een gelukkige pijp roker waar wij weer op onze beurt blij mee zijn toch?
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Laafke

Re: PETERSON

Bericht door Laafke »

Ja, ok, sorry ik mijn commentaar op het gebruik van een filter voor me moeten houden. Iedereen weet zo langzamerhand hoe ik daar over denk.

EXcusez moi!!

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: PETERSON

Bericht door Bart Iron »

Laafke schreef:
Peterson valt van zijn geloof af: Geen nummer wel met filter (goed ik weet dat ze voor de Duitse markt al langer mifi produceerden, dat daar ook pijpen van in Nederland terecht zijn gekomen....maar voor mij hoort een Peterson toch echt ofi te zijn)
In Engeland wordt dat ingewikkeld. Daar is mét of zonder filter altijd WiFi. :-T
Ze zien je aankomen in de shop: "Have you got a nice pipe and Wifi, old chap?"

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: PETERSON

Bericht door Moonhowler »

Voor de liefhebbers.
Peterson Holiday 2014 en Special Reserve 2014 zijn te koop bij de Oude Leeuw. :D




Afbeelding

Afbeelding
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Godfrey59

Peterson Silvercap vraag ?

Bericht door Godfrey59 »

Een vraag. De Peterson Silvercap is die met de deksel dicht te roken ? . Sommige pijpen met cap kunnen dit wel ( zitten in de dicht stand dan nog open gleufjes aan de zijkant ) Of is dit een afgesloten deksel.
Ik kan het op foto,s niet goed zien.

Godfrey

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Peterson Silvercap vraag ?

Bericht door Mikali »

Diegene die ik heb is een beetje open aan weerskanten en prima te roken.
Alleen het kuiswerk achteraf steekt wat tegen :lol:
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: PETERSON

Bericht door Eliminator »

Lijkt me een vraag die in het Peterson topic thuis hoort,... dus samengevoegd !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: PETERSON

Bericht door Moonhowler »

Ik weet dat er liefhebbers zijn. Waaronder ik zelf. :D
Dus voor de liefhebbers. Peterson Holiday 2014.
Afbeelding

The taste of loose cut Virginias, Cavendish and ready rubbed Burley tobaccos with a touch of Vanilla and a hint chocolate all come together and guarantee a slow and pleasurable smoking experience. Holiday Season 2014 will be your perfect companion during the festive season.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Grappig dat je dit post Moonhowler.

Ik droomde vannacht voor de tweede maal in mijn leven over pijptabak. Er was een ouderwets tabakswinkeltje bij mij om de hoek waar ze toevallig de nieuwe Petersons jaartabak hadden. Toen ik in het blik snuffelde viel me op dat het totaal niet zoet rook, maar een 'ongesausde' tabaksgeur. De verkoper vertelde me dat Peterson voor het eerst een ongesausde special edition tabak had gemaakt. Klinkt sterk, maar dit droomde ik echt.

Misschien komt mijn droom ooit nog wel eens uit... :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door Arno »

Ribbon schreef:Grappig dat je dit post Moonhowler.

Ik droomde vannacht voor de tweede maal in mijn leven over pijptabak. Er was een ouderwets tabakswinkeltje bij mij om de hoek waar ze toevallig de nieuwe Petersons jaartabak hadden. Toen ik in het blik snuffelde viel me op dat het totaal niet zoet rook, maar een 'ongesausde' tabaksgeur. De verkoper vertelde me dat Peterson voor het eerst een ongesausde special edition tabak had gemaakt. Klinkt sterk, maar dit droomde ik echt.

Misschien komt mijn droom ooit nog wel eens uit... :wink:
Dromen zijn bedrog.. :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: PETERSON

Bericht door Eliminator »

De meeste dan hé :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Precies Arno en Eli.

Vraag me trouwens af waarom de jaar- en kersttabakken van Peterson's altijd hoogaromaten zijn....
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: PETERSON

Bericht door Moonhowler »

Die gene ik tot nu toe gekocht heb. Zijn allemaal aromaten. Ik weet niet wat je precies bedoeld moet hoogaromaten. Maar er is altijd wel een zoete snaak en geur aanwezig.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: PETERSON

Bericht door Sidekickelvis »

Ribbon schreef:Precies Arno en Eli.

Vraag me trouwens af waarom de jaar- en kersttabakken van Peterson's altijd hoogaromaten zijn....
Heel simpel, daar verkopen ze het meeste van. De meeste pijprokers roken aromaten. En de Holiday Season serie van Peterson zijn ook nog hele goeie aromatische tabakken. Maar ik zal hem dit jaar ook niet kopen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PETERSON

Bericht door Ribbon »

Puur commercieel dus. Inderdaad is dat wel de meest logische verklaring.

Met hoogaromaten bedoel ik overigens de écht zoete blends en niet de wat minder gesausde aromaten. In mijn beleving (maar ik kan er naast zitten) zijn de Peterson's jaartabakken zonder uitzondering flink zoet.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie