Internetwinkels

Altijd handig
Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Internetwinkels

Bericht door Carlito »

Als ik nu vandaag tabak online wil kopen.. welke site is betrouwbaar?
Want met die nieuwe invoerrechten..
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Internetwinkels

Bericht door Massis »

Carlito schreef: 24 sep 2019 20:01 Als ik nu vandaag tabak online wil kopen.. welke site is betrouwbaar?
Want met die nieuwe invoerrechten..
Tabak online kopen in het buitenland is helaas verboden in Nederland, dus de discussie daarover hier op het forum hebben we ook moeten verbieden.

In België zijn de regels iets soepeler zover ik weet.

Aken is niet heel ver, rek eens een paar uurtjes uit en rij naar Schneiderwind in Aken (Schneiderwind GmbH & Co. KG, Lindenplatz 11-12, 52064 Aachen) bijvoorbeeld, en laat je daar adviseren. (en kom thuis met een lege portefeuille en véél tabak :lol: )
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Internetwinkels

Bericht door gewoon ik »

Carlito is een belg bij mijn weten

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Internetwinkels

Bericht door Massis »

gewoon ik schreef: 25 sep 2019 14:19 Carlito is een belg bij mijn weten

Dat weet ik (hij was vorige week nog bij me op bezoek :p ) maar dat verandert niets aan onze forumregels :-) Dat is uitgebreid besproken voor én achter de schermen. Daarom ook dat ik weet dat Schneiderwind niet onoverkomelijk ver is voor 'm.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Internetwinkels

Bericht door Carlito »

Thanks! En ja hoor een Belg!
Aken is inderdaad niet zo ver..
Ik denk er eens over na wat het beste is!
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Internetwinkels

Bericht door junksculp »

Carlito schreef: 25 sep 2019 18:28 Thanks! En ja hoor een Belg!
Aken is inderdaad niet zo ver..
Ik denk er eens over na wat het beste is!
Schneiderwind is echt een top winkel, daar moet je een keer geweest zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Internetwinkels

Bericht door Chris »

Carlito, junksculp, ik wil ook wel een keer naar Schneiderwind, keertje meeten daar? En als er meer gegadigden zijn... hoe meer zielen... :)

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Internetwinkels

Bericht door junksculp »

Chris schreef: 25 sep 2019 22:40 Carlito, junksculp, ik wil ook wel een keer naar Schneiderwind, keertje meeten daar? En als er meer gegadigden zijn... hoe meer zielen... :)
Top idee. Hoor wel wanneer. Ze hebben ook een lounge.

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Internetwinkels

Bericht door Carlito »

We wonen wel niet in de buurt van elkaar 🤔
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Internetwinkels

Bericht door junksculp »

Ik woon 10 minuutjes rijden van Schneiderwind vandaan en jullie?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Internetwinkels

Bericht door Chris »

junksculp schreef: 26 sep 2019 14:57 Ik woon 10 minuutjes rijden van Schneiderwind vandaan en jullie?
10 minuutjes, wat een luxe!
Ik ca. anderhalf uur.. Tilburg. Ik kan er een dagje uit van maken 😋

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Internetwinkels

Bericht door junksculp »

Chris schreef: 26 sep 2019 16:04
junksculp schreef: 26 sep 2019 14:57 Ik woon 10 minuutjes rijden van Schneiderwind vandaan en jullie?
10 minuutjes, wat een luxe!
Ik ca. anderhalf uur.. Tilburg. Ik kan er een dagje uit van maken 😋
Aken is een geweldige dag, daar krijg je wel een dagje om.

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Internetwinkels

Bericht door Carlito »

Voor mij is het 50' tot een uur!
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
Akkie
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jul 2015 17:48
Locatie: Geulle

Re: Internetwinkels

Bericht door Akkie »

Sinds ik onlangs mijn pijprook bezigheden weer nieuw leven heb "ingeblazen" ga ik weer regelmatig naar Schneiderwind. Van bij mij (Geulle, gemeente Meerssen) ongeveer 40 minuten, echter zeer de moeite waard. Ik maak er altijd een feestelijk middagje uit van, vaak samen met een pijprokende vriend, en we gaan dan na het shoppen richting de lounge (en bij mooi weer op hun terras) en steken daar een pijp of een lekkere sigaar (hebben een prachtige inloop humidor met een ongelooflijke collectie longfillers) op, eventueel vergezeld van een lekker glaasje gedistilleerd en/of koffie. Zoals ik al zei, Schneiderwind is voor mij/ons zeker een feestelijk moment van genieten en rust met gelijkgestemde zielen. Mocht er een mini-meet ontstaan, houd ik mij graag aanbevolen.

P.s.: Schneiderwind heeft een eigen parking; ingang Koenigstrasse 1. Aangezien er erg veel eenrichtingsverkeer is in Aken, adviseer ik de GPS op dit adres te programmeren, scheelt kilometers omrijden.

Met vriendelijke groet, Jo :-?
" Figuring Shit Out "

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Internetwinkels

Bericht door junksculp »

Mij lijkt het enorm leuk om af te spreken bij Schneiderwind. Hoor wel wanneer we gaan. Misschien zijn er nog meer liefhebber dan krijgen we een maxi-meet. Er passen wel maar 11 auto’s op de parkeerplaats :D .

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Internetwinkels

Bericht door Chris »

Zaterdag 12 oktober?

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Internetwinkels

Bericht door Carlito »

Ik kan alvast niet, maar laat dat je niet tegenhouden!
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Internetwinkels

Bericht door Liebaart »

Terug naar het onderwerp, want men begint hier te veel af te wijken...

Ik heb de voorbije week hier een pijp besteld :
https://www.pfeifen-shop-online.de/

Zeer uitgebreide keuze en snelle levering.
Ik heb deze pijp besteld :
https://www.pfeifen-shop-online.de/epag ... D=55318801

Ik moet zeggen dat de pijp die ik ontvangen heb niet de pijp van de foto's is. Wat ik wel spijtig vond, maar het is en blijft een mooie pijp.

Kortom: deze shop is volgens mij zeker aan te raden, maar hou rekening dat je niet exact de pijp uit de foto's ontvangt als het productiepijpen zijn die je bestelt.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Internetwinkels

Bericht door Jekke »

Herkenbaar.....ik heb laatst een kop voor mijn Falcon aangeschaft en op de foto was hij donker van kleur.....de aangeleverde kop was een heel pak lichter. Na contact met de verkoper was het geen probleem om te ruilen, maar de retourzending naar de UK viel me wat te duur uit voor wat het waard was.
Je moet rekenen dat de pijpen gefotografeerd worden en eventueel worden bijgewerkt op de pc, dus exact dezelfde kleur gaat moeilijk zijn.

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Internetwinkels

Bericht door Ducheyne »

HACICO -Hamburger Cigarren Kontor
Schijnbaar leveren zij ook pijptabak naar het buitenland .
Op mijn vragen per mail wordt niet gereageerd en op sociale media lees je meer negatieve dan positieve zaken over deze firma ?
Ben woonachtig in Oostende /W.VL. en Aachen als dichtste Duitse stad is 300 kms .De prijzen in België zijn bijna het dubbele van de Duitse en daarom ...
iemand commentaar ??? of suggestie ??
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Internetwinkels

Bericht door NoneNicer »

Geen antwoord op een mail betekent voor mij altijd geen business...

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Internetwinkels

Bericht door Ribbon »

Ducheyne schreef: 08 dec 2019 22:50 HACICO -Hamburger Cigarren Kontor
Schijnbaar leveren zij ook pijptabak naar het buitenland .
Op mijn vragen per mail wordt niet gereageerd en op sociale media lees je meer negatieve dan positieve zaken over deze firma ?
Ben woonachtig in Oostende /W.VL. en Aachen als dichtste Duitse stad is 300 kms .De prijzen in België zijn bijna het dubbele van de Duitse en daarom ...
iemand commentaar ??? of suggestie ??
Ik weet niet precies hoe het in België gesteld is met de wetgeving, maar in NL is het bij wet niet toegestaan om online tabak in het buitenland te kopen en te laten verzenden. Wellicht is dit de reden dat er niet op je bericht gereageerd wordt. In dit topic is er al wat over geschreven: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php ... lit=Douane
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Internetwinkels

Bericht door oehoe »

America! Land of dreams en heerlijke pijptabakjes. De gok gewaagd en daar 'n zeer goedkope vracht delicate en zeldzame toeback aangeschaft die de verschepingskosten meer dan waard waren. De shipping link volgde al snel. Hij bleef echter haperen en alhoewel de verdere transporteur (Postnl) me 'n notificatie had moeten sturen bleef deze uit. Ik had nog gaarne 'n bericht van de douane/ belastingdienst gehad met 't verzoek de verzuimde accijnzen aan te vullen maar die kwam helaas ook niet. De link volgend bleek de schat weer in Philadelphia USA te zijn aangeland. De webshop om 'n refund gevraagd hetgeen zonder problemen werd ingewilligd. Wel de verzendingskosten kwijt natuurlijk.

Ter leeringh ende vermaack zullen we maar zeggen. Jammer dat met name kleinere Amerikaanse merken en smaken niet in Europa verkrijgbaar zijn. Wellicht dat ik ooit nog de oversteek maak met vooraf uitgeholde hakken in mijn schoenen. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Internetwinkels

Bericht door Jekke »

herkenbaar.....ik heb hetzelfde probleem met scheerartikelen. Zeer goeie kwaliteiten scheerzeep en toebehoren te koop bij onze Amerikaanse vrienden, maar bijna 35$ verzendingskosten en dan nog eens 30+€ aan invoertaksen vind ik erover. Onbegrijpelijk in deze tijden.....en proberen dat ze de factuur lager zetten om invoertaksen te vermijden lukt bij onze Chinese vrienden, maar de US boys weigeren unaniem.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Internetwinkels

Bericht door Sidekickelvis »

oehoe schreef: 30 okt 2020 19:30 America! Land of dreams en heerlijke pijptabakjes. De gok gewaagd en daar 'n zeer goedkope vracht delicate en zeldzame toeback aangeschaft die de verschepingskosten meer dan waard waren. De shipping link volgde al snel. Hij bleef echter haperen en alhoewel de verdere transporteur (Postnl) me 'n notificatie had moeten sturen bleef deze uit. Ik had nog gaarne 'n bericht van de douane/ belastingdienst gehad met 't verzoek de verzuimde accijnzen aan te vullen maar die kwam helaas ook niet. De link volgend bleek de schat weer in Philadelphia USA te zijn aangeland. De webshop om 'n refund gevraagd hetgeen zonder problemen werd ingewilligd. Wel de verzendingskosten kwijt natuurlijk.

Ter leeringh ende vermaack zullen we maar zeggen. Jammer dat met name kleinere Amerikaanse merken en smaken niet in Europa verkrijgbaar zijn. Wellicht dat ik ooit nog de oversteek maak met vooraf uitgeholde hakken in mijn schoenen. :D
Je hebt mazzel gehad. Als de douane het vind gaat het de oven in (of de pijp van een douanier) en krijg je hooguit een bericht dat het niet mag. Tabak en geld kwijt. Je mag wel zelf meenemen maar dan 250 gram per persoon dus een halve kilo met zijn tweeën.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Internetwinkels

Bericht door oehoe »

Ok, ik zorg wel voor 'n Afropruik en van die (uitgeholde) schoenen met hompen eronder zoals Toon Hermans ze ooit omschreef.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Internetwinkels

Bericht door Massis »

Jekke schreef: 30 okt 2020 22:54 herkenbaar.....ik heb hetzelfde probleem met scheerartikelen. Zeer goeie kwaliteiten scheerzeep en toebehoren te koop bij onze Amerikaanse vrienden, maar bijna 35$ verzendingskosten en dan nog eens 30+€ aan invoertaksen vind ik erover. Onbegrijpelijk in deze tijden.....en proberen dat ze de factuur lager zetten om invoertaksen te vermijden lukt bij onze Chinese vrienden, maar de US boys weigeren unaniem.
lager declareren is in de VS geen "misdemeanor" maar een "federal offense", daar staan dus ZWARE straffen op.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Internetwinkels

Bericht door Huub »

Hallo Jekke,

Heb je voor scheerartikelen deze winkel in Zwolle ( Nl.) als eens bezocht.

www.barbieredifigaro.nl
Jekke schreef: 30 okt 2020 22:54 herkenbaar.....ik heb hetzelfde probleem met scheerartikelen. Zeer goeie kwaliteiten scheerzeep en toebehoren te koop bij onze Amerikaanse vrienden, maar bijna 35$ verzendingskosten en dan nog eens 30+€ aan invoertaksen vind ik erover. Onbegrijpelijk in deze tijden.....en proberen dat ze de factuur lager zetten om invoertaksen te vermijden lukt bij onze Chinese vrienden, maar de US boys weigeren unaniem.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Internetwinkels

Bericht door Deadl0ck »

Ik blijf het raar vinden dat mensen het vreemd vinden dat illegale goederen uit de VS niet aankomen, of dat mensen daar niet bereid zijn 2 jaar de cel in te draaien of een paar duizend aan boete te lappen om valsheid in geschrifte te plegen...
Groet, Mark

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Internetwinkels

Bericht door George Bertram »

+1 :D
Fumo et Emergo ;p

Plaats reactie