Shag

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Shag

Bericht door oehoe »

Afbeelding

Zie hier 'n vandaag zelf gerolde cigarette met de verderfelijke en enigszins disqualificerende benaming sjekkie.

Uit 't jaar 1958 opgegroeid met tabak en zeker in de middelbare school tijd deel uit gemaakt van de toenmalige lifestyle waar shag alom en enkel heerste. Cigaretten waren er enkel voor de gevestigde orde zoals moeders die Gladstone of de verfoeide variant daarvan met de smaak menthol rookten. Dit noterende herinner ik me nog Alaska, eveneens zo'n verfoeilijke menthol sigaret.

Als jongeling ging men natuurlijk zelf rollen. Ik ben wat en ik kan wat.

Afbeelding


Was 't merk toen op enkele techneuten na waarondere mijn neef die voor Samson kozen.

Afbeelding


Met 'n rappe Zündapp onder den aars viel 't ook op dat de Vespa Ciao meisjes veelal kozen voor Winner. Heerlijk ruikend vanuit de pouch maar laf en nietszeggend in gebruik.

Afbeelding

Eind jaren zeventig gevallen voor de dochter van de weduwe. De weduwe zelf was zware kost in ieder opzicht. Kentucky en niet mijn ding.

Afbeelding

Waar 't vloeitjes betreft ook de nodige ontwikkelingen doorgemaakt overigens.

Afbeelding

Met 'n beetje pech 'n pakje dat niet plakte. Ooit overgestapt op.

Afbeelding

en sinds jaar en dag adept van

Afbeelding


De cultuur rondom roken was vriendelijker toen. 't Drum Visboek bijvoorbeeld dat ik nog ergens op zolder heb liggen. Roken was even 'n moment voor jezelf. Meer relaxed en ook dat moment samen............. These were the days.

Groet van 'n paria.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Shag

Bericht door arnhem »

Leuk verhaal. Rook zelf nog regelmatig zware shag en vind dat naast het pijproken erg lekker

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Shag

Bericht door Pellie »

Ik heb nooit shag gerookt, dus kan er niet over mee praten.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Shag

Bericht door Dukdalf »

Sinds een paar maanden rook ik ook weer af en toe een sjekkie. Sorry: een handgedraaide sigaret. Eerst Van Nelle (die ook een 'fire-cured' versie heeft tegenwoordig: lekker, maar iets te heftig naar mijn smaak) en nu teruggevallen op een oude favoriet: Javaanse Jongens 3/4. Nu met Rizla blauw, vroeger rookte ik het met Club om dwars te liggen. Mijn pake, die als boer echt mijlenver van welke Vespa-girl dan ook afstond, rookte overigens wel altijd Winner.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Shag

Bericht door roocker »

Shag : ja . Vroeger Drum , later Javaanse 3/4 en de zware ervan . Dat zwarte builtje met gele streep... Later nog wel eens Brandaris gedraaid van maats . Van Nelle vond ik te scherp . Evengoed is shag veelal voorzien van sausjes , en de zware is met rook gedroogd of "gebakken" ? Ik rook nu liever een pijp , en de rook gaat deels over de longen . Bij een sigaar ook trouwens . Altijd de duurdere Nederlandse sigaren , en in de pijp Baai en Vapers . Soms een licht aromaatje . En Semois .

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Shag

Bericht door Asmodeus »

Heb talloze kilo’s halfzware Van Nelle gerookt maar sinds een jaar of 6 geen sigaret of shag meer aangeraakt. Ik vind shag en sigaretten echt ontzettend getvâh sinds ik geniet van hoogwaardige pijptabak en sigaren.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Shag

Bericht door Meester W »

Bravo ! Waarvan akte
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Shag

Bericht door Ribbon »

Deze vond ik altijd wel goed te 'pruimen'.

Afbeelding

:)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Shag

Bericht door Meester W »

:D
I wasn’t born to follow..

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Shag

Bericht door Johan86 »

Zware van nelle, lang gerookt. Nu af en toe heerlijk vind ik dat. Daarvoor een poosje javaanse jonger 3/4 gerookt

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Shag

Bericht door Eliminator »

Nooit sigaretten of shag gerookt, op een enkele poging na. Gewoon nooit lekker gevonden.
Ook een blowtje is me nooit bevallen.
Ik ben duidelijk geboren voor de pijp/sigaar, andere rokerijen laat ik liever aan me voorbij gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Shag

Bericht door Carlito »

Eliminator schreef: 05 apr 2021 21:39 Nooit sigaretten of shag gerookt, op een enkele poging na. Gewoon nooit lekker gevonden.
Ook een blowtje is me nooit bevallen.
Ik ben duidelijk geboren voor de pijp/sigaar, andere rokerijen laat ik liever aan me voorbij gaan.
Mooi eigenlijk.. diversiteit alom!
Ik rook alles wat los en vasthangt..
Ooit stiekem begonnen in de lagere school met het roken van dennen naalden..
Nu vraag ik mij in een weg af hoe het zou zijn met mijn toenmalige partner in crime..
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shag

Bericht door oehoe »

[/quote]
Mooi eigenlijk.. diversiteit alom!
Ik rook alles wat los en vasthangt..
Ooit stiekem begonnen in de lagere school met het roken van dennen naalden..
Nu vraag ik mij in een weg af hoe het zou zijn met mijn toenmalige partner in crime..
[/quote]

Die ligt waarschijnlijk ergens van onderen naar groeiend gras te kijken. 't Peelland College (HAVO/ Atheneum) stond begin, midden jaren zeventig bij de buitenwereld bekend als 'n school waar volop geblowd werd. In de praktijk viel dit reuze mee. Ik heb wel 'n klasgenoot voor de eerste en laatste keer in mijn leven letterlijk groen zien worden na 't roken van 'n sjekkie met daarin verkruimelde aspirine omdat hij 't gerucht dat je daar high van kon worden wilde verifieren.

Laat ik maar niet vermelden dat ik als knul van veertien ooit de eerste tongzoen van mijn leven kreeg door de juf Nederlands toen in '72. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Shag

Bericht door Wowbagger »

Bij het herlezen van die laatste zin bleek alles gelukkig nog wel mee te vallen. "In", niet "van". :D

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shag

Bericht door oehoe »

't Is "en", en "van". Net afgestudeerd toen. Later getrouwd met 'n oudere collega. Ik zie ze nog wel 'ns in of bij de supermarkt in 't dorp. Oud belegen is toch wel voorzichtig uitgedrukt in deze precaire en pikante biecht 't huidige toestandsbeeld in acht nemend.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shag

Bericht door oehoe »

Wowbagger schreef: 06 apr 2021 18:45 Bij het herlezen van die laatste zin bleek alles gelukkig nog wel mee te vallen. "In", niet "van". :D
:D
And no, to make this clear and honest statement: We didn't share nor had a shag in whatever way.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Shag

Bericht door Meester W »

Zeer verfijnd Heeren . Bravo!
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Shag

Bericht door roocker »

Les in Nederlands en pedofilie... Rookte zo toevallig ook shag ? :shock:

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shag

Bericht door oehoe »

Caballero's. Zonder filter en cellofaan. Van pedofelie was er zeker geen sprake aangezien ze ouder was dan ik. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Shag

Bericht door Chris »

roocker schreef: 08 apr 2021 17:54 Les in Nederlands en pedofilie... Rookte zo toevallig ook shag ? :shock:
In die tijd hadden de vrouwen dat nog veelvuldig op bepaalde lichaamsdelen ;- )

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Shag

Bericht door oehoe »

Weet en wist 't. Nooit 't oerwoud gezocht toen en zij de spaarzaam begroeide steppe ook niet.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie