HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Ribbon »

Nashville County
---------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: HU Tobacco
Blender/ fabriek: Hans Wiedemann
Blend type: Burley gebaseerd
Ingrediënten: Burley, Black Cavendish, Virginia, Perique
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: Gebroken flake
Verpakking: 100 grams blik
Land: DE
Productie: verkrijgbaar

https://www.tobaccoreviews.com/blend/44 ... lle-county

Veelzeggend is dat op tobaccoreviews.com maar één van de negen besproken 'Original Warehouse Blends' minder dan 4 sterren scoort. Nu is het lezen van andermans mening over tabak uiteraard minder effectief voor de beeldvorming dan het daadwerkelijk proeven, maar in relatieve zin zegt het toch wel wat over hoe de kwaliteit wordt beoordeeld. Zelf ben ik enkel bekend met de (inmiddels Europese klassieker) Director's Cut en sinds kort de Nashville County.

Het is hier wel eens eerder ter sprake gekomen, maar ten eerste; hulde voor het Duitse verfblik. Het zal ongetwijfeld ook met de tabak zelf te maken hebben, maar dit zijn (in tegenstelling tot vrijwel alle andere originele verpakkingen) de enige blikken waar tabak echt voor langere tijd goed vochtig in blijft. Ik heb het blik nu zo'n driekwart jaar (als het niet langer is) open staan, en de vochtigheidsgraad verschilt slechts minimaal met toen ik hem voor het eerst opende.

Nashville County leunt op Burley, een tabakssoort die vaak als nootachtig wordt omschreven, met tonen van cacao, chocolade en soms zelfs koffie. Bij het geconcentreerd puffen van NC valt hier wel iets van chocola van te maken, maar echt makkelijk is dit niet. Bij blends als Aged Burley Flake van Solani of de Burley Flakes van C&D is dit eenvoudiger. Dit heeft als reden dat de Virginia en Perique bij NC een niet te negeren rol innemen. Ze gaan echter vrijwel naadloos op tot geheel, iets waar Hans Wiedemann wat mij betreft een ster in is, gezien zijn andere zeer toegankelijk doch niet oppervlakkige blends.

De Virginia geeft een frissig tegenwicht aan de Burley. De Perique is smaakvol gedoseerd. Het gemiddelde nicotinegehalte zorgt niet voor vervelende verrassingen. De brandbaarheid is uitstekend. Een 'all-day'smoke'. Prima spul.

Een nee, niet met dropsmaak, zoals TR onterecht beweert.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Kiske

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Kiske »

Wederom een fraaie beschrijving die uitnodigt tot onderzoek Ribbon!

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Eelco »

Een mooie recensie van Nashville County. Het is inderdaad een tabak die volgens mij vrij pretentieloos is gelanceerd, en een tabak die je als alledaagse tabak kunt consumeren, maar ook als connaisseur kunt degusteren. Nashville Country geldt dankzij de burley voor mij als een herfstblend, dus dit is een goed moment om de tabak te leren kennen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Arno »

Mooi Robbin! Hoe zit het met tonguebite? Met Director's Cut heb ik hier nog wel eens last van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Pieter »

Ben bezig aan mijn tweede blik van dit spul. Inderdaad een goede tabak voor elke dag. Zal ook wel eens een keer mijn gedachten op een rij zetten.

Arno: wat betreft tongue bite vind ik deze makkelijker dan Director's Cut. Klopt dat je met die laatste voorzichtig moet zijn. Hier kom je weg met wat minder aandacht.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Ribbon »

Geen last van tonguebite bij deze inderdaad.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Nashville County (Original Warehouse Blend)

Bericht door Arno »

Dank heren! Interessant.. :)
Afbeelding

Plaats reactie