oehoe

Hier kunnen leden een onderwerp aanmaken en bijhouden over hun eigen collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

oehoe

Bericht door oehoe »

Vanuit de Oekraïne (nog niet getest met de niet aanwezige Geigerteller).

Afbeelding

'n Decent pijpenrek/ standaard als al beschikbaar in Nederland kost 'n fortuin. Blij met dit Oosteuropese alternatief derhalve.

Kan zo de boekenkast in.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door Beginneling »

Mooie rekkies. Kun je niet tegenop figuurzagen voor die prijs

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door George Bertram »

Zien er netjes uit.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door Paasei »

Heb je een website of zo van de verkoper?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door oehoe »

Gekocht op Etsy.com. De fabrikant huist in de Oekraïne.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door Paasei »

oehoe schreef: 21 mei 2021 09:59 Gekocht op Etsy.com. De fabrikant huist in de Oekraïne.
KAFpipeshop ?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door oehoe »

Yep!
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door Carlito »

Daar heb ik ook al op gekeken.. dat rek voor 12 pijpen wordt het voor mij.. alleen moet ik weer even voor sparen.. want is 70 euro incl verzendkosten zonder taksen..
Maar merci voor de tip!
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Blikjes.

Bericht door oehoe »

Ze zijn eigenlijk bedoeld voor shag maar..............

Afbeelding

Met de "naam" gegraveerd. De houder van 't vloeiboekje kan prima gebruikt worden voor 'n notitie van welke tabak zich in het blikje bevindt.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Art Nouveau bronzen schaaltje.

Bericht door oehoe »

'n Pijp stoppen boven 'n aardenwerk bordje van de Xenos wordt hier al langer als storend ervaren in het ritueel. Derhalve 'n bronzen vide poche aangeschaft om 't nuttige met 't aangename te verenigen.


Afbeelding

Uiteraard zijn de Twin Towers 'n bijkomende zaak. 't Schaaltje loopt van onderen taps toe om gemorste takak terug in het blik danwel de pouch terug te doen belanden.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Art Nouveau bronzen schaaltje.

Bericht door Tirman »

Nice! Dat ziet er uit als een handig schaaltje.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Art Nouveau bronzen schaaltje.

Bericht door Rob »

Zeker stijlvoller dan Xenos aardewerk.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Art Nouveau bronzen schaaltje.

Bericht door MilleLuci »

Prachtig!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Art Nouveau bronzen schaaltje.

Bericht door oehoe »

Dank je. Ik ben er ook erg verguld mee ondanks 't feit dat 't object nog vanuit Frankrijk moet worden opgestuurd. Ik had met de zoektocht eigenlijk iets van tin van WMF in gedachten maar kon deze niet laten liggen. De patine is gelukkig aanwezig op die vreemde vlek op de arm na.

Ik ben eigenlijk 'n ietskes meer liefhebber van Art Deco maar voor zo'n hebbedingetje heeft Art Nouveau de voorkeur.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: oehoe

Bericht door Eliminator »

Wat topics van jou samengevoegd oehoe, hier mag al je parafernalia komen te staan, thanks.
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Dank!
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Pijpenrek(jes).

Bericht door Victor Baarn »

Paasei schreef: 21 mei 2021 11:29
oehoe schreef: 21 mei 2021 09:59 Gekocht op Etsy.com. De fabrikant huist in de Oekraïne.
KAFpipeshop ?
Deze Etsy shop had ik ook op het oog. Maar nu vanwege de oorlog dus even niet. Wel z'n account opgezocht. Hij schrijft daar:

Russia invaded the territory of INDEPENDENT Ukraine and bombed cities with civilians!!!
With a heavy heart, I regret to inform you that due to military actions in Ukraine ( My city is Kharkov ) the airports in my country have a limited operation. I'm afraid all international shipments might be suspended and delayed until further notice.
Today is a terrible day, but I pray this attack will be stopped and diplomats will be brought to negotiation table.
If there is any possibility to ship your order faster, I'Il try to find it, and I kindly ask you to give me some time to find a solution.
Thank you for your understanding in this matter and for supporting my small business.
I hope the troops will be brought back in the name of humanity.
My all family is safe!!!
Kind regards, Evgen


Ik heb het even opgezocht. Kharkov is de 2e stad van Oekraïne en ligt nu onder vuur en is heel erg in het nieuws (maar dan onder de naam Charkov)....

germanaaizer
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2021 21:04

Re: oehoe

Bericht door germanaaizer »

Erg jammer van de gebeurtenissen in Oekraïne. Had hier ook graag een pijpenrek besteld, maar dat zit er voorlopig niet in denk ik zo...

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Jammer ja. Ik heb er twee en gekozen voor 't meer dan mooie kersenhout. Gemakkelijk te monteren, stabiel na zelfs bijna 'n jaar zonder iets te hoeven aandraaien en met aandacht voor details zoals de doordichtige en stevige rubberen voetjes aan de onderkant. Massief hout. Op en top kwaliteit.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Al sinds eeuwen in mijn bezit omdat ie ooit bij 'n tante stond en in gebruik was. Moet van ergens eind zestig begin zeventiger jaren dateren. Zeer lichtgewicht (aluminium) maar de kleur blijft intens rozerood. Waarschijnlijk meegelifd van 't café met één van mijn neven toen.



Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: oehoe

Bericht door Jozef »

Zo te zien, aan de reclame die er op staat, inderdaad een asbakje uit de kroeg . Toch leuk dingetje.
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Opmerkelijk en veelzeggend dat wegwerpprullaria toen van betere kwaliteit en duurzamer waren dan vele zoniet de meeste huidige kwaliteitsproducten.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: oehoe

Bericht door Ribbon »

Je wilt toch niet zeggen dat vroeger alles beter was oehoe? :shock:

:wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Nah, met bijna 64 jaar achter de rug............... 't was anders. Niet beter maar zeker niet slechter met de kennis van toen. Samen met mijn zieke zus herleef ik herinneringen van toen. De veelal wrange maar ook mooie. Ik wist al dat mijn geheugen als 'n soort van fototoestel werkte, dat van haar gelukkig ook. Ik sta in het heden maar koester mijn verleden. Mijn grootste rijkdom ergens. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Vorig jaar identieke aanstekers uit China laten overkomen (voor 't kostengedoe met de import). Denkend aan de oude Nimrod met 't uitschuif en wieletje rollen ter verkrijging des vlams.

Ze zijn loeizwaar uit messing (110 gram waar mijn Zippo de 41 gram aantikt) maar zo mooi gevormd dat 't hierbij bijna Art Deco lijkt. Gezien de behuizing en modernere techniek waar het de productie betreft waarschijnlijk weerstand bij 't open trekken (klik) en sluiten (wederom klik). Wieltje boven (opentrekken) is gelijk aan het wieltje beneden die de toegang tot het brandstofreservoir biedt. Draaiwieltje, kleiner, ter onsteking in dezelfde stijl en bij de bodem 't kleine wiel dat toegang biedt tot 't kanaal van 't vuursteentje.

Optisch en tactiel met zowel 'n stevige minimale constructie die 'n zeer efficiënt gebruik van zowel brandstof als vuursteentjes garandeert.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1632
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: oehoe

Bericht door GR69 »

Erg mooi. Stevig is goed.😄
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Bij deze moet 't wieltje naar beneden ter creatie van de vlam. De Nimrod is Umdenken met 't wieltje omhoog schrapen overigens. Niet al te doordacht design maar dat kennen we van Britse automobielen en motoren. 'n Abonnement op 'n papieren krant is daar aanbevolen, ook wanneer je die niet leest. Olielekkage.

En ja Nimrod is Amerikaans.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: oehoe

Bericht door Chris »

Waar komt de vlam uit? Ik zie het niet zo gauw op de foto’s.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: oehoe

Bericht door oehoe »

Uit de grote ronde gaten. Verder nog 'n kleiner gaatje aan de zijkant mocht men 'n bescheiden (enkel omhoog gaand) vlammetje prefereren.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie