Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Jozef »

Beste leden.
Vandaag kreeg ik van collega een foldertje in mij handen geduwd betreft het Tabaksmuseum.
Wie kan mij iets vertellen over het tabaksmuseum in Meeuwen-Gruitrode (B)? Deze wordt gerund door de grote verzamelaar Jan Schouteden.
Volgens de folder "Het museum stelt zowat alles ten toon dat de wereld voor de echte roker prachtig illustreert". Rondleiding 1.5 uur en entree is gratis.
Nu is dit niet ver van mij thuis. Dus...misschien de moeite waard.
Iemand een recensie?
Groet
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door oehoe »

Klinkt leuk. Dan is het ook niet al te ver bij mij uit de buurt. Heb je kopie/ scan van het foldertje?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Jozef »

kan helaas even geen kopie maken, maar zal er proberen foto's van te maken. :lol:
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Jozef »

Hopelijk is het te lezen via de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door oehoe »

Mooi. Misschien om samen met wat lokalen van 't forum 't museum te bezoeken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Jozef »

Lijkt me wel leuk ! Voor mij Bocholt, Bree, Meeuwen. Klein half uurtje.
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Geoff »

De streek rond Wervik was in België jarenlang bekend voor de teelt van tabak. Het is dan ook hier dat er zich een nationaal tabaksmuseum bevindt. Misschien niet zo dicht bij je deur, maar volgens wat ik gelezen en gehoord heb, ook zeker de moeite!

http://www.nationaaltabaksmuseum.be/
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Ducheyne »

Geoff schreef: 28 mei 2023 11:40 De streek rond Wervik was in België jarenlang bekend voor de teelt van tabak. Het is dan ook hier dat er zich een nationaal tabaksmuseum bevindt. Misschien niet zo dicht bij je deur, maar volgens wat ik gelezen en gehoord heb, ook zeker de moeite!

http://www.nationaaltabaksmuseum.be/
4 jaar geleden bezocht en dit was de aanleiding om het pijproken terug te activeren :D 8p
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

BelgianGourmand
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door BelgianGourmand »

Leuk idee om eens samen te bezoeken ... !

AdamMoors
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2023 11:00

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door AdamMoors »

Zijn jullie inmiddels al geweest? Ben erg benieuwd! Zelf was ik van plan om een tabaks uitje te doen in belgie door langs zo'n tabakswinkel in Turnhout te gaan, https://www.casanumber7.be/ mocht iemand het willen weten, dan kan ik gelijk dat combineren met het museum!

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door cipke »

AdamMoors schreef: 14 jul 2023 11:05 Zijn jullie inmiddels al geweest? Ben erg benieuwd! Zelf was ik van plan om een tabaks uitje te doen in belgie door langs zo'n tabakswinkel in Turnhout te gaan, https://www.casanumber7.be/ mocht iemand het willen weten, dan kan ik gelijk dat combineren met het museum!
Als inwoner van Turnhout, kan ik je een uitje casanumber 7 afraden! Of je moest tenminste 3 minuten later gewoon graag terug op de stoep staan :mrgreen:
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Geoff »

cipke schreef: 14 jul 2023 21:04
AdamMoors schreef: 14 jul 2023 11:05 Zijn jullie inmiddels al geweest? Ben erg benieuwd! Zelf was ik van plan om een tabaks uitje te doen in belgie door langs zo'n tabakswinkel in Turnhout te gaan, https://www.casanumber7.be/ mocht iemand het willen weten, dan kan ik gelijk dat combineren met het museum!
Als inwoner van Turnhout, kan ik je een uitje casanumber 7 afraden! Of je moest tenminste 3 minuten later gewoon graag terug op de stoep staan :mrgreen:
Jep, kan dat alleen maar beamen. Dat wordt garantie een kale reis!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

pablofafaan013
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2023 17:09

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door pablofafaan013 »

AdamMoors schreef: 14 jul 2023 11:05 Zijn jullie inmiddels al geweest? Ben erg benieuwd! Zelf was ik van plan om een tabaks uitje te doen in belgie door langs zo'n tabakswinkel in Turnhout te gaan, https://www.casanumber7.be/ mocht iemand het willen weten, dan kan ik gelijk dat combineren met het museum!
Ik kan ook als een inwoner van Turnhout https://www.casanumber7.be/ afraden :cry:

pablofafaan013
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2023 17:09

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door pablofafaan013 »

Jozef schreef: 26 mei 2023 20:52 Beste leden.
Vandaag kreeg ik van collega een foldertje in mij handen geduwd betreft het Tabaksmuseum.
Wie kan mij iets vertellen over het tabaksmuseum in Meeuwen-Gruitrode (B)? Deze wordt gerund door de grote verzamelaar Jan Schouteden.
Volgens de folder "Het museum stelt zowat alles ten toon dat de wereld voor de echte roker prachtig illustreert". Rondleiding 1.5 uur en entree is gratis.
Nu is dit niet ver van mij thuis. Dus...misschien de moeite waard.
Iemand een recensie?
Groet
Jozef
Was je al naar de museum gegaan? Heb ook interrese in

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Tabaksmuseum Meeuwen Belgie

Bericht door Jozef »

Helaas is het er niet van gekomen... Nu het weer wat minder wordt, zou het ook een goede gelegenheid zijn om er naar toe te gaan. Nu de vakanties voorbij zijn, en weer druk aan het werk, gewoon eens kijken wanneer planning uitkomt.
Non, Je Ne Regrette Rien

Plaats reactie