Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

De Van 't Veen sigaren smaken prima, maar het dekblad laat steevast halverwege de rookbeurt los.
Nu weet ik dat ik voor deze prijs geen perfectie hoef te verwachten (dat verwacht ik überhaupt niet), maar kan iemand me blij maken met een trucje om het blad weer te laten plakken, voorafgaand dan wel tijdens het roken?

Online kom ik de suggestie tegen om het met Arabische gom te doen, maar laat ik dat op dit moment net even niet in huis hebben.

Alvast dank.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2758
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Ik heb die problemen met mijn Van 't Veentje's corona's (nu half Corona's) nooit gehad ooit. Welke vorm rook je overigens? Oude "gerenomeerde" merk sigaren zoals La Paz repareerde ik toen der tijd met Rizzla Blauw vloei van rijstpapier. Beetje de weg en manier moeten toen maar het werkte wel. Arabische gom werkt prachtig op Rizzla overigens. Niet op Mascotte. Op sigaren weet ik het niet.

De betreffende sigaar op de breuk/ loslatend dekblad voorzien van 'n verbandje van onderen en van boven met de vloeitjes. Liefst strak. Het verband kan eventueel nog bevochtigd/ nattig worden gemaakt om beter aan te sluiten bij de gehavende sigaar.
Succes! :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Sigaren

Bericht door GR69 »

Victor Baarn schreef: 20 jan 2023 13:22 Ik liep nogal achter. Weer eens een Foulkes & Sons bekeken en weer genoten. Dit keer niet ín maar óp hun 'voorouderlijke grot'.

😃😄geniaal. Kende ik niet als niet sigaren roker. Hoewel ik wel wat aan het experimenteren ben...leuk. dank
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2758
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

'n Paar maanden geleden nog 'n kistje met 50 Handwerk panatella's gevonden, zo'n jaar of 10 oud. Ze roken heerlijk. Net als de wilde Havana lijkt dit soort en type sigaar uitgestorven te zijn helaas. Tot mijn vreugde is mijn voorraad halve Corona's van Van 't Veen na 'n vondst uitgebreid van 100 naar 300 stuks.

'n Horder komt bijna nooit tekort. Het probleem is en blijft 't zoeken terwijl je weet dat je het hebt. :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Sigaren

Bericht door PietGeniet »

Kleiner gaan wonen Oehoe :-? .
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2758
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Groter zou beter zijn. :roll:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie