Steef

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2009 00:08

Steef

Bericht door Steef »

Ik zwerf al een paar dagen op dit forum rond en heb met genoegen alle berichten gelezen. Ik ben een sigaren- en pijproker al zo'n 10+ jaren. De afgelopen jaren hebben de pijpen helaas ongebruikt in de kast gelegen. Te druk. Laatstelijk zo druk dat ik maar eens kordaat moest ontstressen en zo is de pijp toch weer tevoorschijn gekomen. De uitgedroogde pijptabak had ik al een jaar eerder weggemikt (sorry ik had de tabaksrevival-tips op dit forum niet gelezen) Ik heb dus een pakje lichte compaenen Havezaete gekocht bij van der Pigge in Haarlem. De vriendelijke heren aldaar hebben mij natuurlijke geprobeerd over te halen tot de aanschaf van interessantere tabak, maar ik heb toch maar gekozen voor iets simpels om het zwijtje weer te pakken te krijgen. Helaas ben ik als vrouw ietwat een pijproker in het geniep; nooit de deur uit met de geur van pijptabak nog in je haar en al helemaal niet buitenshuis roken. Vandaar dat een pijpje stoppen meestal tot weekends en vakanties beperkt blijft.
Iemand een advies voor een lichte, niet zo zoete maar wel fruitige tabak? voor als ik de pijp weer onder de knie heb?

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hartelijk Welkom!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom op het forum !!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hoi.

Niet zo zoet maar toch fruitig? Ja, dan weet ik wel een. Eentje die ikzelf pas heb ontdekt. Orlik Golden Sliced. Het is wel flake.

Hij ruikt naar sinaasappel schillen (zal er ook wel inzitten). Tabakssmaak is enigsinds aanwezig maar niet geweldig, maar wel goed over het algemeen. Het aroma is wel perfect. Daarbij is het vrij goedkoop. Een eenvoudige eerlijke tabak!

Ik denk dat omdat het waarschijnlijk schillen/olie is wat erin zit dat het wel naar fruit smaakt maar niet zoet (zoals het vruchtvlees) is.

Hij kost zo'n 8 - 9 euro in een pouche.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

hallo daar,
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

welkom bij de club, heb je al eens een kersen tabak geprobeerd? zoals bijvoorbeeld alsbo cherry?

hou je meer van citrus dan kun je bv. de fine & elegant van WO larsen eens proberen...

groeten!
Hanske

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Hoi Steef,

Op het gebied van tabak laat ik anderen spreken, daar komen vast genoeg aanraders van.
Aangaande pijproken en dame blijven: Als je ooit de kans hebt om naar Denemarken op vakantie tegaan, dan neem in elk geval je pijpen mee. Misschien was het toeval, ik ben alleen een aantal keren op doortocht door Denemarken gekomen, maar elke keer heb ik daar wel pijprokende dames op terrasjes gezien.

Groet, Janneman

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

Welkom Steef en veel plezier hier ! :D

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Hoezee een dame onder ons.
Heel welkom Steef.

Probeer voor een lichte doch fruitige tabak een de Stanwell Kir and apple.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Kir & Apple: Niet doen!

Ik zeg: Peterson Connoisseur's Choice.

Welkom trouwens ;-)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

drfretboard schreef:Kir & Apple: Niet doen!

Ik zeg: Peterson Connoisseur's Choice.

Welkom trouwens ;-)
Mijn ervaring met Kir and apple is zeer goed, is ook een van mijn favorieten
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Kir & Apple vind ik ook niet te Pruimen. :twisted:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ik zeg, probeer ze beidde :D
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Ome Loeks
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 dec 2009 19:39
Locatie: Limburg

Bericht door Ome Loeks »

Hartelijk welkom op dit forum...De keuze om een tabak, die echt bij je past, te vinden is natuurlijk a: super persoonlijk en b: een ontdekkingsreis. Vooral dat laatste is iets, gaat wel een tijdje duren.
Er zijn genoeg lichte tabakken in de handel, maar nu nog dat extra smaakje vinden...Ik wens je veel succes.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2009 00:08

bedankt voor jullie hartelijke reacties

Bericht door Steef »

Vanmorgen heb ik Van der Pigge gebeld of ze Orlik Golden Sliced en Stanwell Kir en Apple in de collectie hadden. Helaas, vandaag nog geen nieuwe aanwinsten te proeven. Er moet eerst met de importeur overlegd of de levering van een enkel pakje van elk tot de mogelijkheden behoort. Dat kan natuurlijk pas volgende week, dus het is nog geruime tijd voorpret, maar haastige spoed is bij het pijproken zelden goed. Het internet had waarschijnlijk vlotter soelaas geboden. Maar een reden om bij van der Pigge binnen te stappen is het wachten waard (Misschien een nieuwe pijp bij de nieuwe tabak :wink: .

Vanwege jullie gemengde reacties ben ik natuurlijk het meest benieuwd naar Kir en apple. Ik laat jullie weten hoe het bevalt. De OGS ook natuurlijk, maar naar de stabiele reviews van deze tabak te lezen geloof ik dat ik daar zeker wel mee uit de voeten kan. Peterson Connoisseur's Choice sla ik even over. De reviews maken gewag van erg veel zoet. Dat spreekt me minder aan. Niet de eerste keuze om uit te proberen dus.
Veel plezier morgen en voorzichtig met vuurwerk!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Hoi mevrouw!! Van harte welkom hier :D :D

Probeer eens de Erinmore mixture of flake. Die hebben ze vast wel. Deze tabak heeft een zachte tint van ananas. De Orlik golden sliced is ook zeer goed. De Kir en Apple zou ik ook niet nemen. Die allergoedkoopste tabaksoorten bijten vaak op de tong.
Welke tabak heb je overigens weggegooid?

Gebruikersavatar
Klaas
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:02
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Klaas »

Hoi, welkom op het forum.
Heb een proefpakketje liggen van de Kir and Apple!!!
Moet hem nog proberen

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Klaas schreef:Hoi, welkom op het forum.
Heb een proefpakketje liggen van de Kir and Apple!!!
Moet hem nog proberen
Ook zeker bij een Butz Choqain gekregen? Iig, ik vond hem niet vies, maar lekker is iets anders.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Steef,

Van harte welkom.

Groet. 8)
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2009 00:08

Orlik golden sliced

Bericht door Steef »

Het was even wachten, maar vanmiddag ben ik langs Van der Pigge geweest om Orlik Golden Sliced en Stanwell Kir and Apple op te halen. De eerste pijp met OGS heb ik inmiddels leeggerookt. Zacht en smaakvolle tabak met inderdaad een bescheiden aangename hint van citrus. Ik moest mijn pijp wel meermaals aansteken, moet nog wennen aan de flakes blijkbaar. Wat ook moet wennen is het hogere nicotinegehalte. Een kwartier na het uitgaan van de pijp heb ik het kippenvel nog op mijn armen staan. 8) Nogmaals bedankt voor de aanbeveling. Morgen de Kir and Apple test...

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Fijn dat hij bevalt!

Ik denk dat ik me nu ook eentje stop... :wink:
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

Deze ' stel je even voor ' wordt nu iets van een chatbox :D ... ik sluit hem hierbij dus maar af.

Plaats reactie