McClelland?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2010 17:29
Locatie: Harderwijk

McClelland?

Bericht door michiel »

Hebben mensen hier op het forum ooit eens tabak van McClelland geprobeerd? Er zijn veel verschillende soorten en ik zie vaak goede berichten. Ik zit er zelf ook over te denken er eens één te proberen. Maar aangezien deze tabakken vrijwel alleen vanuit de U.S. zijn te importeren, wil ik niet te snel daarover beslissen.

Iemand ervaring?

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hoi Michiel, ik heb al meerdere tabakken van McClelland geprobeerd. De meeste tabakken van McClelland ruiken een beetje naar tomatenketchup. Het is echt waar! Ik stuur je gelijk met de Stanwell Zebrano wel een paar samples.

Frog Morton, Christmas Cheer, Blackwoods Flake en Grey Havens zijn voor mij de toppers!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Bericht door Huub »

Vandaahl schreef:Hoi Michiel, ik heb al meerdere tabakken van McClelland geprobeerd. De meeste tabakken van McClelland ruiken een beetje naar tomatenketchup. Het is echt waar! Ik stuur je gelijk met de Stanwell Zebrano wel een paar samples.

Frog Morton, Christmas Cheer, Blackwoods Flake en Grey Havens zijn voor mij de toppers!
Beste Maurice,

Ik ken ook enkele tabakken van McClellands. Zover ik weet zijn ze in Europa ( EEG-landen )niet te koop.
Waar koop je die tabakken.

Groet

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 25 dec 2011 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik kreeg zo'n idee; gewoon zelf veel tabak importeren en op een webshop zetten waardoor ze goedkoper kunnen worden herverkocht?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Joey Peters schreef:Ik kreeg zo'n idee; gewoon zelf veel tabak importeren en op een webshop zetten waardoor ze goedkoper kunnen worden herverkocht?
Dream on...
Taksgoederen invoeren, en ze dan onder het oog van wie het wil zien gaan verkopen. Ik heb zo een vermoeden dat je, ook in Nederland, snel de belastingdienst op je dak zult krijgen.

Een occasionele groepsaankoop daarentegen kan dan misschien weer wel.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Niet over nagedacht. Dom van me :P
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: McClelland?

Bericht door Dubois »

In het zwitserse Zürich worden ze verkocht bij Wagner Tabak Lädeli
Zij hanteren prijzen die Zwitserland alle eer aandoet... :cry:
http://www.wagner-tabak-laedeli.com
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: McClelland?

Bericht door Mus »

100 gram Frog Morton kost CHF 29,60 oftewel ongeveer €25,89. Ik heb bij de berekening de wisselkoers van het GWK gebruikt (€1,00 = CHF 1,143). Valt op zich mee dus, het is ongeveer het Nederlandse prijsniveau. Er komen nog wel verzendkosten bij, plus het risico dat de douane de boel onderschept.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: McClelland?

Bericht door smoking-rob »

Gewoon bestellen bij 4Noggins, is bij mij nog altijd goed gegaan.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: McClelland?

Bericht door Dubois »

smoking-rob schreef:Gewoon bestellen bij 4Noggins, is bij mij nog altijd goed gegaan.
Stelt zich natuurlijk de vraag: zijn er geen problemen met de douane, in dit geval hier in België...
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: McClelland?

Bericht door smoking-rob »

Al de keren dat ik bij hun besteld heb, is het zonder douanekosten hier aangekomen.
Rich, de eigenaar, zet dan ook "hobby supplies" op het aangifteformulier.
Het blijft natuurlijk altijd een risico...
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: McClelland?

Bericht door Huub »

Mus schreef:100 gram Frog Morton kost CHF 29,60 oftewel ongeveer €25,89. Ik heb bij de berekening de wisselkoers van het GWK gebruikt (€1,00 = CHF 1,143). Valt op zich mee dus, het is ongeveer het Nederlandse prijsniveau. Er komen nog wel verzendkosten bij, plus het risico dat de douane de boel onderschept.
Hallo,

Ik heb tot zo'n acht jaar geleden vaker McClelland tabakken gekocht bij Wagner & Wagner in Zürich. De heer Wagner bracht de tabakken dan naar Konstanz( D ) en deed ze daar op de post. Dat deed hij ook voor zijn vele Duitse klanten. Geen risico dat het pakket wordt onderschept door de douane. Uiteraard wel de verzendkosten.
Tegenwoordig bestel ik ze bij 4.noggins omdat ze daar goedkoper zijn en de keuze vele malen groter is.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: McClelland?

Bericht door Mus »

Kijk, dat zijn handige tips! Vanuit Duitsland (= EU-lid) is het onderscheppingsgevaar inderdaad minder groot dan vanuit Zwitserland (= geen EU-lid).

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: McClelland?

Bericht door Bart Iron »

Ik heb nog een sample Blackwoods.
Ik verwacht er veel van en wacht op een geschikt moment om er eens goed voor te gaan ziten.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: McClelland?

Bericht door St Patrick »

Hier een groot liefhebber van de Frog Morton reeks... tevens nog een paar lekkere samples liggen van virginia tabakken, en wederom erg lekker...
Ik wacht totdat iemand in de buurt deze tabakken gaat importeren, want dan ben ik meteen vaste klant.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Re: McClelland?

Bericht door superpelic »

Ik vrees dat dit niet snel zal gebeuren.
Ik heb 2 jaar geleden een mailtje gelaten naar Greg Pease of hij niet ergens leverde in Europa maar zag dit niet zitten vanwege de hoge en het gedoe met de accijnzen.
In Zwitserland zit wel een online shop.
Ik vermoed voor Mcclelland hetzelfde..wel jammer
“If you are going through hell, keep going.”

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: McClelland?

Bericht door Tati60 »

michiel schreef:Hebben mensen hier op het forum ooit eens tabak van McClelland geprobeerd? Er zijn veel verschillende soorten en ik zie vaak goede berichten. Ik zit er zelf ook over te denken er eens één te proberen. Maar aangezien deze tabakken vrijwel alleen vanuit de U.S. zijn te importeren, wil ik niet te snel daarover beslissen. Iemand ervaring?
Heb net via een vriend die enkele weken in de States verbleef twee blikjes Three Oaks Syrian kunnen vastkrijgen. Heel lekker. Een tabak met heel wat (syrische) latakia, virginia en wat zoete oosterse tabak. Spijtig dat je hem in Europa niet kunt kopen.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: McClelland?

Bericht door Dubois »

Tati60 schreef: Heb net via een vriend die enkele weken in de States verbleef twee blikjes Three Oaks Syrian kunnen vastkrijgen. Heel lekker. Een tabak met heel wat (syrische) latakia, virginia en wat zoete oosterse tabak. Spijtig dat je hem in Europa niet kunt kopen.
Heb onlangs een sample gekregen met Three Oaks Syrian en ben laaiend enthousiast !
Ik overweeg om een bestelling te plaatsen bij 4noggins, gezien de positieve ervaringen van de forumleden
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

Plaats reactie