HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Pieter »

Afbeelding

Deze tabak is een kopie of imitatie (ik weet niet precies welke) van de Orlik Dark Strong Kentucky.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=8534

Deze laatste is al een hele tijd niet meer verkrijgbaar in Europa. Ik heb hem zelf ook nooit gerookt, maar volgens meerdere recensenten op TR is het in ieder geval een goede imitatie of zelfs niet van het origineel te onderscheiden.

Ik ben op dit moment bijna door mijn eerste pijp van deze tabak heen. Een zeer smakelijke tabak die drie verschillende Virginia-blends afwisselt door de samenstelling van deze flake (volgens mij zijn de drie smaken straight, een met burley, en een met kentucky). In tegenstelling tot wat de naam bij Orlik doet vermoeden is het een middelzware flake die een beetje patst met de toevoeging van de Kentucky, maar zeker niet sterk of zwaar te noemen. De drie smaken wisselen elkaar af terwijl je door de pijp gaat - de rokerigheid van kentucky, vruchtennoten van de burley, en de lichtzoete kruidigheid van virginia.

Uiteraard gaat een volledige review op termijn volgen, maar ik ben na mijn eerste pijp al overtuigd dat dit een blijvertje is en wilde deze tabak dan ook graag gelijk aan jullie tippen.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door roocker »

Ik heb ooit ook eens een krater versie gehad . Soort 4 kantige gesneden plakjes . Werkelijk slecht brandend , en smakend naar niets . Vind trouwens veel van HU niet zo zo . Vaak opeen geklonterd in de verpakking zodat de presentatie beleving niet meer is dan een kleffe prop tabak die je zelf moet ontleden .

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Meester W »

Ja,net als het leven…. :D

Balkan Passion van HU bevalt mij overigens zeer goed. Mooie milde mix.
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Pieter »

roocker schreef: 05 jul 2021 20:42 Ik heb ooit ook eens een krater versie gehad . Soort 4 kantige gesneden plakjes . Werkelijk slecht brandend , en smakend naar niets . Vind trouwens veel van HU niet zo zo . Vaak opeen geklonterd in de verpakking zodat de presentatie beleving niet meer is dan een kleffe prop tabak die je zelf moet ontleden .
Was het deze of een andere Krater? In de meeste reviews lees ik dat de andere Krater blends inderdaad niet helemaal denderend zijn, maar ik heb er verder geen geprobeerd.

Voor wat betreft die klonterige prop, als het op de HU flakes aankomt heb je volkomen gelijk. Ook daarvan heb ik er niet veel geprobeerd, maar de flakes die ik heb geprobeerd zijn inderdaad een klomp tabak in het blik en branden vrij slecht. Dat is ook bij deze Krater nr. 5 een beetje een probleem.

Ik geloof dan ook dat HU de productie van flakes uitbesteedt aan Kohlhase & Kopp (in ieder geval was dat ooit zo, of ze nog steeds daar vandaan komen weet ik niet). De losse tabakken komen van een andere productielijn, en die liggen gewoon mooi in het blik, zijn prima te stoppen en branden uitstekend. Zo ook het pijpje Nyala wat ik op dit moment aan het roken ben, maar een paar keer bijgevlamd en rookt makkelijk en gelijkmatig leeg.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Ribbon »

Pieter schreef: 05 jul 2021 23:12 Ik geloof dan ook dat HU de productie van flakes uitbesteedt aan Kohlhase & Kopp (in ieder geval was dat ooit zo, of ze nog steeds daar vandaan komen weet ik niet).
DTM geloof ik, toch?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Asmodeus »

De meeste tabakken van HU worden door DTM geproduceerd, maar deze Aus Dem Krater nr. 5 is afkomstig van Orlik. Deze flake wordt door allerlei Duitse winkels als huistabak verkocht, onder verschillende namen. Peter Heinrichs Dark&Strong, Schneiderwind Darley Moore etc.
Overigens een behoorlijk smakelijke flake naar mijn mening.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door roocker »

Ik dacht krater nr 4 . Het is al een tijdje geleden... Heb ook salty dogs en white horses van HU gehad . Nu nog 1 dicht blikje Hamburger Veermaster op voorraad . Maar dat is van Dan Tobacco... idem voor de Ropers roundels welke ik nog moet openen .

Velen vinden Mac Baren niets , maar hier rook ik graag een aantal soorten van . Ook Dunhill en Davidoff liggen hier ruim op voorraad . Over een mooie presentatie gesproken.... =D> De flakes en coins van deze merken zijn met zorg ingepakt !

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Meester W »

Ik kan het geloof ik niet meer helemaal volgen.

Salty dog is toch van DTM?

Terwijl ik dit schrijf rook in de Ropers Roundels van DTM. In mijn beleving een broertje cq zusje van de veel duurdere Davidoff Flake Medallions

Overigens ik schreef hierboven over HU Balkan Passion waar ik zeer tevreden over ben. Kent iemand dat ?

Onze HU PRF Tabakken : Janneman Flake en Brullende Leeuw bekoren mij immer zodat ik een kleine voorraad heb aangelegd. Voor mij zijn het toptabakken zeker voor de prijs. Hoewel smaak uiteraard subjectief is.

Nu is er ook nog “ het Genietmoment “ HU / PRF. Een aromaat. Ik heb die nog nooit geproefd. De enige zoete die ik wel eens rook is de Cellini Forte. Uit produktie maar ik heb nog wat dankzij mijn goede vriend Paasei.

Zou het mogelijk zijn mij tegen kostprijs een sample van Genietmoment te sturen ? Wellicht bevalt mij dat zodat ik een blik kan aanschaffen. Het schijnt niet mierzoet te zijn doch aangenaam voor een keertje.

Toe,maak deze oude rocker eens blij :)
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Pieter »

Mijn blik genietmoment heb ik helaas al weggedaan. De Janneman Flake kan ik ik je wel een sample van sturen mocht je dat willen (die is dan wel al wat jaartjes ouder dus wellicht niet representatief van een vers blik). Die kan dan gelijk in het pakketje met de Peterson mee.

Op jouw aanraden ga ik de Balkan Passion zeker nog eens een keer proberen.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Online
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Paasei »

Hier ook geen genietmoment meer...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Meester W »

Pieter. Dank voor het aanbod maar Janneman Flake heb ik altijd in voorraad. De Balkan Passion is zeker het proberen waard. In den beginne vond ik hem qua latakia wat flauw maar met de juiste pijp - voor mij een bulldog squat- een aangename goede balans.
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Eliminator »

Stuur Mo even een PB, da's best een zoetroker, misschien heeft ze nog staan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: HU Tobacco - Aus dem Krater Nr. 5

Bericht door Meester W »

Dank je P
I wasn’t born to follow..

Plaats reactie