Cornell & Diehl - Exhausted Rooster

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Cornell & Diehl - Exhausted Rooster

Bericht door Ribbon »

Exhausted Rooster
--------------------------------------------------------------
Merk: Cornell & Diehl
Blender/ fabriek: Toney/ Tarler
Blend type: Virginia/ Burley
Ingrediënten: Kentucky, Virginia, Perique
Toegevoegde smaken: Alcohol/ Likeur
Snede: Flake
Verpakking: 2 oz. blik, 8 oz. blik.
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

https://www.tobaccoreviews.com/blend/29 ... ed-rooster

Afbeelding

Sinds kort heeft een van mijn buren een haan. Dit hoort natuurlijk een beetje bij wonen op het platteland en de ene keer trek ik het gekukeleku beter dan de andere keer, afhankelijk van hoe kort of lang mijn nacht was. Soms, als hij veel kraait wordt hij tegen een uur half negen wat schor, wat best grappig klinkt. Ik denk echter niet dat de makers van deze blend dit bedoelden toen ze hem deze naam gaven. Aan de afbeelding op het blik te zien gaat het eerder om een 'potente' haan die zijn hennenharem tevreden moet houden. De link met de tabak ontgaat me trouwens volledig...

De vrij dikke flakes in het blik liggen er, zoals wel vaker bij deze fabrikant, wat losjes bij. Ze zijn 'medium bruin' van kleur en vrij makkelijk fijn te maken. De geur in blik is zoetig en likeurachtig, maar niet echt aromatisch. Ik ruik ook wel degelijk een tabakslucht.
Het is een harmonieuze blend. De wat fruitige likeurtopping (ik zie overigens nergens vermeld dat het echt om likeur gaat) is in het begin van de rooksessie wat prominenter aanwezig, maar overschaduwd de tabak zelf niet. Naarmate de pijp vordert neemt het meer een 'afrondende' rol aan. De Virginia('s) zijn mildzoetig en de Burley zorgt voor wat nootachtige tonen. De Perique is met smaak gedoseerd en is af te merkbaar aanwezig zonder een echt stempel op het geheel te drukken. Qua nicotine zit hij in het middensegment. Volgens sommige pijprokers kan hij op dit vlak wel een tikje uitdelen, maar ik vond dit zelf wel meevallen. De smaak blijft de gehele sessie behouden en de brandbaarheid is goed.

Al met al een prettige, 'relaxte' blend die vergevingsgezind is voor de tong. Geen echte allemansvriend, maar aan te raden voor wie van de wat zoetere Virginia's of Burley's houdt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1633
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Cornell & Diehl - Exhausted Rooster

Bericht door GR69 »

Klinkt als lekker spul.
Ga hem onthouden.
Dank
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Cornell & Diehl - Exhausted Rooster

Bericht door Martin Romijn »

Yep, lekkere tabak!!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Cornell & Diehl - Exhausted Rooster

Bericht door Rob »

Klinkt goed.

Plaats reactie