Waarom?

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Waarom?

Bericht door oehoe »

Sinds enkele weken in 't bezit van 'n Peters Kapet. Heerlijke pijp verworven van Liebaart.

Ik zit met 'n wellicht simpel te beantwoorden vraag.

Afbeelding

Zoals U ziet zit de opening niet in het midden maar in de bovenkant van 't mondstuk. Dit om ongewenste sappen te verhinderen of steekt hier 'n andere filisofie achter?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Waarom?

Bericht door arnhem »

Het is een P lip pijp. Volgens mij inderdaad ivm tong bite.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Waarom?

Bericht door oehoe »

Dank voor je antwoord. Voor die op 'n andere topic van jou betreffende de verkleuring van je stem moet je even zoeken op 't forum hier. Opkalefateren en zo.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Waarom?

Bericht door arnhem »

Dank je wel, ik ga eens kijken

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Waarom?

Bericht door Massis »

Jup, Peterson heeft hun eigen P-lip mondstukken zoals aangegeven, die de rook naar je gehemelte mikken ipv naar je tong, om zo een leren tong te voorkomen.

En in tegenstelling tot heel veel andere vreemde pijp-patenten, vind ik deze beste wel goed werken. Ook van anderen hoor ik niets dan goeds erover. Alleen het schoonmaken is wat lastiger...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Waarom?

Bericht door Meester W »

Gebruik derhalve Falcon-ragers. Die zijn dunner.
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Waarom?

Bericht door oehoe »

Dank Nick en Meester. Ik zal uitkijken naar de Falcons. Ben niet 'n rager maar ik neem dit advies ter harte. Voor de rest 'n heerlijke billard met 'n voor mij te grote ketel. Maar wie zegt dat je 'n half gerookte pijp niet tot later kunt bewaren.

Nick, ik plaats nog ergens mijn review op dit forum over mijn mooiste pijp ooit. Ge wit worovver ik 't heb. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie