Pocket jars

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pocket jars

Bericht door Paasei »

ben ik de enige die plots aan oreo's moet denken?

:lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Pocket jars

Bericht door Rob »

oehoe schreef: 05 jan 2022 00:15 Wow............. met al die kleuren ga ik nog even wachten op 't intekenformulier voordat ik 'n zeer weloverwogen beslissing neem. :P :P
Ik ben al klaar: zwart met goud logo.
Prachtig werk Massis!

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Paasei schreef: 05 jan 2022 08:55 ben ik de enige die plots aan oreo's moet denken?

:lol:
Ik zal speciaal voor jou een versie maken met een witte ring in het midden op de zijkant ;-)
Tirman schreef: 04 jan 2022 16:59 Het is ook tegen betaling; als eigenaar van een aantal printers, snap ik heel goed hoeveel tijd er in ontwerpen gaat zitten. Van thingiverse afplukken kan iedereen, maar software leren zodat er daarna iets nuttigs uitkomt, wat dan ook nog werkt en nuttig is kost alleen al tijd.
En daarna nog het ontwerpen/ prototypen zelf..
als je het bestand voor jezelf wil houden heb ik daar ook alle begrip voor..
Komt goed, het is niet alsof ik dit doe voor het grote geld :wink:
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door MilleLuci »

Massis schreef: 04 jan 2022 10:20
MilleLuci schreef: 03 jan 2022 23:46 Top, oud Engels poeder roze. 2 graag
Iets als dit?

Afbeelding

Of deze?
Afbeelding
Nico59 schreef: 03 jan 2022 23:00 Ziet er echt super uit, ik zou er best 2 willen hebben.
Maar ik zie dat het wel een heel karwei is om dit voor elkaar te krijgen. Maar zou super zijn.
Er kruipt wel wat werk in ja. Printen kost mij geen "moeite" natuurlijk - eens het ontwerp op punt staat. De printer gaat gewoon rustig verder, aan ~4h per doosje. Echter het inkleuren van het logo gebeurt met de hand (UV hars mengen met kleurstof, voorzichtig indruppelen en dan uitharden met UV lamp) en ook het plaatsen van de O-ring is wel een pruldingetje :-)

Als ik nu even kijk naar de kosten (filament + UV hars + kleurpoeder + o-ring + stroomverbruik), waarbij moet ik rekening houden met aanschaf van filament dat altijd per kilo van een kleur gaat, kom ik op:
> 10 stuks = €6/stuk
> 5 stuks = €8/suk
2 - 5 stuks = €10/stuk

Dat wil zeggen dat zwart, wit en rood sowieso €6/stuk zullen zijn. Roze of bruin en andere kleuren kunnen gewoon, mits rekening houdend met prijzen hierboven. Uiteraard is dat in totaal, dus als er 5 mensen 2 roze bestellen, zitten we aan 10 stuks = €6/stuk.

Dat is uiteraard excl verzending, die bedraagt €7 voor België en €8 voor NL, waar tot zo'n 10 jars per verzending geen probleem is. (dat is iets meer dan de kost van puur het verzenden, maar het lijkt erop dat ik wel een 20-tal dozen ga moeten aanschaffen om alles verzonden te krijgen...)

Inkleuren van het logo kan in een hele resem kleuren, deze heb ik momenteel nog op voorraad:
Afbeelding

Ik wacht nog even met een bestellijstje openen, voor ik dat doe wil ik eerst een (liefst lokaal) proefkonijn dat een weekje of 2 een doosje wil testen en feedback geven. De huidige versie is in elk geval al 6x3cm groot en nagenoeg waterdicht zover ik kan testen, snel zal je tabak er dus niet in uitdrogen.
Bovenste roze top! We wachten of er nog 4 andere komen met 2 doosjes.
Ook mooie als toffe pillendoosjes!
Heel gaaf hoor.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Korte update: ik denk dat we het finale model hebben :-)

Het doosje weegt nu 40gram (excl invulling logo), meet 60*30mm, is waterdicht en heeft een intern volume van 40ml.

Mogelijks wijzigt dit nog een klein beetje eens ik O-ringen bestel, het is namelijk makkelijker om het doosje op de ringen te doen passen, dan telkens nieuwe ringen te bestellen tot ik er heb die passen...

Na 24+h op de verwarming, zat er nog steeds evenveel water in, dus ook over uitdrogen van tabak maak ik me geen zorgen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pocket jars

Bericht door oehoe »

:P
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: PRF Pocket Jars - Bestellijst

Bericht door Deadl0ck »

Hey Nick, toffe actie!

Welk type filament gebruik je? Kan ik eens gaan snuffelen wat er beschikbaar is... 😁
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: PRF Pocket Jars - Bestellijst

Bericht door Massis »

Deadl0ck schreef: 06 jan 2022 12:22 Hey Nick, toffe actie!

Welk type filament gebruik je? Kan ik eens gaan snuffelen wat er beschikbaar is... 😁
ik ben even zo vrij geweest je bericht te verplaatsen naar dit topic, om het besteltopic schoon te houden.

In principe print ik deze met PETG. Ik ben niet heel merkgetrouw dus de meeste merken kunnen wel, al zijn er een aantal die ik mijd.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

De printer draait in elk geval al op volle toeren 8)

Afbeelding
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Pocket jars

Bericht door Wowbagger »

Ik zit te denken aan bruin met crystal green, maar is dat groen opaque of ziet het er raar uit met bruine of zwarte achtergrond Nick?

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Wowbagger schreef: 06 jan 2022 20:17 Ik zit te denken aan bruin met crystal green, maar is dat groen opaque of ziet het er raar uit met bruine of zwarte achtergrond Nick?
Daar heb ik op zich wat controle over door de hoeveelheid pigment die ik toevoeg. Maar in principe zijn alle genoemde kleuren op basis van een micapoeder en dus behoorlijk solide van kleur. Het ziet er toch naar uit dat ik een rol bruin filament moet kopen, dus ik kan dan een kleine sample maken eventueel.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pocket jars

Bericht door Pieter »

Is het wellicht een idee om de kosten te drukken middels gebruik van een centraal depot waar kan worden opgehaald? Ik stel mijn eigen brievenbus en aansluitend woonkamer daarvoor desnoods beschikbaar, maar ben ook best bereid om een stukje te rijden.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Pieter schreef: 07 jan 2022 01:02 Is het wellicht een idee om de kosten te drukken middels gebruik van een centraal depot waar kan worden opgehaald? Ik stel mijn eigen brievenbus en aansluitend woonkamer daarvoor desnoods beschikbaar, maar ben ook best bereid om een stukje te rijden.
Wat mij betreft een prima idee!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pocket jars

Bericht door Pieter »

Ok top, mensen in NL die bereid zijn aan de bulklevering mee te doen vul even het lijstje aan met je naam, woonplaats, en of je bereid bent als distributiepunt te dienen, als dat compleet is kunnen we kiezen wie zich op de meest ideale locatie bevindt.
  1. Pieter / Den Bosch / Ja
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pocket jars

Bericht door oehoe »

Ga je er stiekem jampotdekseltjes opzetten? :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pocket jars

Bericht door Pieter »

Shit, nu al gesnapt...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pocket jars

Bericht door oehoe »

:mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Arno »

Massis schreef: 04 jan 2022 13:58
Tirman schreef: 04 jan 2022 13:42 is het mogelijk, voor de mensen met een eigen printer, het bestand aan te schaffen?
Meestal - niet dat het al vaak voorgekomen is - maak ik bestanden waar veel ontwerptijd in zit liever niet publiek.
Precies, dat heb ik ook. Ik heb toentertijd best wat tijd gestoken in het PRF logo en nu is het klaarblijkelijk opeens publiekelijk. Hoe kom je aan het vectorbestand van het logo? Kan me niet herinneren dat je er mij ooit om gevraagd hebt. Iedereen kan alles van me hebben, maar vraag het eventjes aub.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Arno schreef: 08 jan 2022 20:08
Massis schreef: 04 jan 2022 13:58
Tirman schreef: 04 jan 2022 13:42 is het mogelijk, voor de mensen met een eigen printer, het bestand aan te schaffen?
Meestal - niet dat het al vaak voorgekomen is - maak ik bestanden waar veel ontwerptijd in zit liever niet publiek.
Precies, dat heb ik ook. Ik heb toentertijd best wat tijd gestoken in het PRF logo en nu is het klaarblijkelijk opeens publiekelijk. Hoe kom je aan het vectorbestand van het logo? Kan me niet herinneren dat je er mij ooit om gevraagd hebt. Iedereen kan alles van me hebben, maar vraag het eventjes aub.
Oei daar heb je volledig gelijk in, het prf logo is uiteraard jouw verdienste.

Laat me overigens wel duidelijk vermelden dat ik uiteraard niks met het logo zou doen buiten ons forum om.
Maar desondanks heb je helemaal gelijk, en daar wil ik me oprecht voor excuseren.

Om verder op je vraag terug te komen: ik heb geen vectorbestand van het logo, enkel een gewone afbeelding. (Weet ff niet of het een jpg of png was, dat terzijde). Om te outlinen in fusion 360 is dat meer dat voldoende. En anders kan omzetten ook in 2 kliks met Inkscape...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

oehoe schreef: 05 jan 2022 19:17-
Wowbagger schreef: 05 jan 2022 19:17-
Aangezien jullie allebei bruin besteld hebben, quote ik jullie even als "ping".

Bruin en bruin is 2, maar momenteel heb ik dit bruin op het oog. Is dat ook ongeveer waar jullie aan dachten qua kleur?

Afbeelding
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pocket jars

Bericht door oehoe »

Prima bruin. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Arno »

Voorop gesteld, ik waardeer je initiatief en de moeite! Superhandig voor mijn lunting tripjes. Ik heb er zelf nu ook 2 besteld :mrgreen: Bij mij is het vooral een stukje dat ik graag zie dat de dingen die ik maak zo goed mogelijk gebruikt worden. Dus bv geen lage resolutie bestand van iets waardoor een uiteindelijk product er uiteindelijk niet zo goed uit ziet, terwijl ikzelf wel hoge resolutie files heb. Dus mocht je voor alle zekerheid nog een vectorbestand (eps of ai) willen, let me know :)
Massis schreef: 08 jan 2022 21:37
Arno schreef: 08 jan 2022 20:08
Massis schreef: 04 jan 2022 13:58
Tirman schreef: 04 jan 2022 13:42 is het mogelijk, voor de mensen met een eigen printer, het bestand aan te schaffen?
Meestal - niet dat het al vaak voorgekomen is - maak ik bestanden waar veel ontwerptijd in zit liever niet publiek.
Precies, dat heb ik ook. Ik heb toentertijd best wat tijd gestoken in het PRF logo en nu is het klaarblijkelijk opeens publiekelijk. Hoe kom je aan het vectorbestand van het logo? Kan me niet herinneren dat je er mij ooit om gevraagd hebt. Iedereen kan alles van me hebben, maar vraag het eventjes aub.
Oei daar heb je volledig gelijk in, het prf logo is uiteraard jouw verdienste.

Laat me overigens wel duidelijk vermelden dat ik uiteraard niks met het logo zou doen buiten ons forum om.
Maar desondanks heb je helemaal gelijk, en daar wil ik me oprecht voor excuseren.

Om verder op je vraag terug te komen: ik heb geen vectorbestand van het logo, enkel een gewone afbeelding. (Weet ff niet of het een jpg of png was, dat terzijde). Om te outlinen in fusion 360 is dat meer dat voldoende. En anders kan omzetten ook in 2 kliks met Inkscape...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Voor wie nog niet kon kiezen, hier zijn alvast 2 voorbeeldfoto's van de antique golden (die ook in het proefmodel zat), de Sapphire blue en de Ingot Gold versie:

Afbeelding

Afbeelding
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Pocket jars

Bericht door Wowbagger »

oehoe schreef: 09 jan 2022 11:50 Prima bruin. :D
Ik sluit me hier helemaal bij aan, gevederde vriend.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Wowbagger schreef: 09 jan 2022 16:42
oehoe schreef: 09 jan 2022 11:50 Prima bruin. :D
Ik sluit me hier helemaal bij aan, gevederde vriend.
Is ondertussen besteld :-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1632
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Pocket jars

Bericht door GR69 »

MilleLuci schreef: 03 jan 2022 23:46
Massis schreef: 02 jan 2022 11:10
MilleLuci schreef: 01 jan 2022 17:15 Zijn ze er ook in het roze..... :mrgreen:
Bij genoeg interesse kan ik ook roze filament kopen. Dan moet ik wel even kijken welke want je hebt er hopen, gaande van pastel tot hot pink...
Top, oud Engels poeder roze. 2 graag
Eens😁
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pocket jars

Bericht door Massis »

Langzaam maar zeker...

Afbeelding

Afbeelding
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pocket jars

Bericht door oehoe »

Dat ziet er prima uit. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Pocket jars

Bericht door Eliminator »

Goed bezig
Afbeelding

Plaats reactie