bestellen tobaccopipes

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gesloten
Gebruikersavatar
CorCorner
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:48

bestellen tobaccopipes

Bericht door CorCorner »

Goedemorgen,

Even een vraagje: bestellen jullie wel eens tabak via tobaccopipes.com? Verloopt "bestellen - verzenden - ontvangen" naar tevredenheid? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,
CorCorner

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Liebaart »

Dat lijkt me een Amerikaanse site. Nooit bij besteld, dus geen eerstehands ervaring mee.
MAAR, je zal rekening moeten houden met douane formaliteiten wanneer je daar zal bestellen.
Voor Nederland weet ik het niet, maar voor België geldt dat de douane sowieso je zending zal tegen houden, confisqueren en vernietigen.
Vandaar dat veel van deze sites zelfs niet meer naar Europa leveren...

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oehoe »

Iets in de USA bestellen kan ongewild en onbedoeld peperduur uitpakken weet ik uit ervaring. Ik ga me er de vingers niet meer aan branden.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
CorCorner
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:48

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door CorCorner »

Bedankt.
Maar welke risico's loop je precies? Is er alleen het risico dat een bestelling niet aankomt omdat het de douane mogelijk niet passeert en vernietigd wordt, of kun je ook nog een naheffing / boete krijgen?

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Liebaart »

Ook hier kan ik enkel over België spreken.
Als het over tabak gaat kan je zeker zijn dat het vernietigd wordt en dat je geld kwijt bent.
Als het over een pijp gaat of andere gerelateerde zaken (dus GEEN tabak zelf), dan riskeer je met bijna 100% zekerheid extra taksen en extra douanekosten, wegens import van buiten de EU.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oehoe »

Liebaart schreef: 23 dec 2021 11:33 Ook hier kan ik enkel over België spreken.
Als het over tabak gaat kan je zeker zijn dat het vernietigd wordt en dat je geld kwijt bent.
Als het over een pijp gaat of andere gerelateerde zaken (dus GEEN tabak zelf), dan riskeer je met bijna 100% zekerheid extra taksen en extra douanekosten, wegens import van buiten de EU.
Hetzelfde is van toepassing op Nederland. Men hanteert in de USA veelal ook belachelijke verzendingskosten voor 't versturen naar Europa.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Sidekickelvis »

Het is simpelweg verboden om tabak uit het buitenland te laten versturen naar Nederland! Vinden ze het dan is het weg en misschien komen er nog andere zaken uit voort.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oldgreenfield »

Sidekickelvis schreef: 23 dec 2021 14:13 Het is simpelweg verboden om tabak uit het buitenland te laten versturen naar Nederland! Vinden ze het dan is het weg en misschien komen er nog andere zaken uit voort.
correct, indien het twee keer kort na elkaar gebeurd dan heb je een PV in de bus met behoorlijke kosten.
op de andere zaken betaal je naast de inklaringskosten nog invoerbelasting, meestal nemen ze niet de moeite om de vernietigde tabak en verzendkosten er af te trekken dus betaal je over alles invoerbelasting.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
CorCorner
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:48

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door CorCorner »

Ok... dat is dus geen grap. Maar ik dacht... als het nu in neutrale verpakking verstuurd wordt, dan weet toch niemand dat er tabak in zit? Bijvoorbeeld als er geen logo's of bedrijfsnaam van de afzender op de verpakking staan afgedrukt. Hoe controleren ze dat?

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Liebaart »

De douane bezit van die scanners die je ook in luchthavens tegen komt.
Iets wat ook maar trekt op een blikje wordt er uit gehaald en gecontroleerd. Je ontsnapt er echt niet aan.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oehoe »

Vergeet de snuffelhonden niet. Tenzij ze 'n stiptheidsactie doen voor 'n betere CAO.

In het meest gunstige geval jaren geleden werd de "stuff" naar de USA naar de verkoper terug gestuurd (met dank aan trail & track overigens) waar na reclameren de kosten van de aankoop terug gestort werd. Niet van de verzendingskosten (terecht overigens) die de negentig dollar aantikten. Ongeveer gelijk de kosten van de vermeende aangeschafte tabak.

Sindsdien alert op iedere online verkoper in Nederland. Daar valt best nog wel wat te halen waar 't heerlijke tabak betreft. Verder af en toe even de grenzen over om me in België en met name Duitsland te verlekkeren aan de daar verkrijgbare lekkernijen. Ik maak daar meestal 'n cultureel uitje van ook meestal.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
CorCorner
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:48

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door CorCorner »

Bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik het maar niet proberen. Inderdaad maar eens een ritje naar Duitsland maken of zo...

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oehoe »

Aken is hierbij aanbevelingswaardig met de Dom.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Jekke »

Wijze raad...blijf eraf.
Tabak is er 90% kans dat ze het vernietigen....en bij herhaling zelfs boetes.
Het is sowieso verboden, zelf in Europa om tabakswaren te verzenden.
Wat de invoerrechten/transportkosten-combinatie betreft voor pakketjes uit de States: die zijn gewoon belachelijk hoog....laatst nog enkele onderdelen besteld voor een scheermes. Voor een bedrag van 9$ kost het me nog een 20$ verzending in een enveloppe verpakking....nou, dan stopt het wel.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door oehoe »

Ik heb in der loop van de jaren iets van vijf Tacoma gitaren uit de States geïmporteerd. 't Leek wel roulette. Soms weinig tot geen invoerrechten en soms de volle mep. Met de laatste aankoop belde de verkoper me vanuit Austin Texas op. Besloten 't bedrag zo laag mogelijk te houden in de papieren. Ik blij, hij ook (inkomstenbelasting denk ik).

In ieder geval nooit gedoe met zaken die ik in de EU verwerf. OK, nooit 'n fan geweest van Groot Europa maar dit mag ook wel 'ns gezegd worden.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: bestellen tobaccopipes

Bericht door Massis »

oehoe schreef: 23 dec 2021 22:06 Besloten 't bedrag zo laag mogelijk te houden in de papieren. Ik blij, hij ook (inkomstenbelasting denk ik).
Dat is een federaal misdrijf en daar staan HELE zware straffen op in de VS.

CorCorner schreef: 23 dec 2021 15:01 Ok... dat is dus geen grap. Maar ik dacht... als het nu in neutrale verpakking verstuurd wordt, dan weet toch niemand dat er tabak in zit? Bijvoorbeeld als er geen logo's of bedrijfsnaam van de afzender op de verpakking staan afgedrukt. Hoe controleren ze dat?
Illegale activiteiten op ons forum bespreken, laat staan suggereren, is tegen de regels.

Zoals gezegd mag je geen tabak uit het buitenland, zonder Nederlandse douane zegels, verzenden naar Nederland.

Het enige dat toegestaan is, is zelf naar daar gaan en een legale hoeveelheid meebrengen.

Daarmee sluit ik dit topic ook af.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gesloten