Sinaasappel.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
DanielW
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2022 16:42

Re: Sinaasappel.

Bericht door DanielW »

Dat is geen vitamine C maar vitamine N(icotine) :lol: .

Rattrays Exotic Passion / Exotic Orange is eentje die ook een volle sinaasappel smaak heeft, maar weet niet in hoeverre deze bereikbaar is voor je, verkijgbaar bij Estervals. Komt wel met een aardige prijs....

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Ik ben inmiddels voorzien van de door hier verfoeide Bibo. Bedankt voor de tip nog trouwens.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Sinaasappel.

Bericht door Bommel »

oehoe schreef: 18 mar 2022 17:30 Ik ben inmiddels voorzien van de door hier verfoeide Bibo.
Sterkte.
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Bommel schreef: 19 mar 2022 18:41
oehoe schreef: 18 mar 2022 17:30 Ik ben inmiddels voorzien van de door hier verfoeide Bibo.
Sterkte.
:mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Sinaasappel.

Bericht door Paasei »

oehoe schreef: 18 mar 2022 17:30 Ik ben inmiddels voorzien van de door hier verfoeide Bibo. Bedankt voor de tip nog trouwens.
tip: doe m gelijk in een weckpot. Het zakje en het doosje sluiten absoluut niet af en op een paar dagen is de tabak gortdroog.

In ver vervlogen tijden had ik m ook een keertje gekocht.
Beu na drie pijpen, maar als zuinige Belg...
overgedaan in weckpot samen met even veel (ik weet niet meer welke) neutrale virginia in ribbon cut, goed gemengd, vochtsteentje erbij en drie weken laten staan vooraleer dat mengsel te roken.
Resultaat : twee porties tabak die in de groenbak zijn beland.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

In de GFT bak of bij 't chemisch afval?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eelco »

Robbie-san schreef: 17 mar 2022 23:32 @Eelco
https://www.danpipe.de/de/Pfeifentabak/ ... Aroma_1363
De mix heet Jirsa. En hoewel de foto op het blik een man is met een snor, na wat groter beeld, blijkt het een ringbaardje te zijn, is het niet onze Horst.
De tabak, zit vol Bergamot, dat dan weer wel😀😀😀
Martin vertelde me net dat je zelfs een blikje voor me naar Wuustwezel hebt meegenomen! Wat ontzettend aardig en leuk, dank je wel, Robbie-san ;p . Een goede reden om weer eens een afspraak met Martin te maken, waarbij in ieder geval een pijpje 'earl grey' op het programma staat :lol: .

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Sinaasappel.

Bericht door Ducheyne »

oehoe schreef: 10 mar 2022 20:19 De lokale medicijnvrouw vond dat ik iets meer vitamines in de vorm van groente en fruit tot me dien te nemen. Op mijn repliek dat deze ook via pillekes van de drogist tot zich te nemen zijn had ze geen antwoord paraat verder.

Sinaasappel. Bij ons in Nederland beneden de grote rivieren net als bij de Vlamingen bekend als appelsienen. Heeft er iemand 'n tip wat 'n goede aromatische en zoete tabak zou kunnen zijn met de voornoemde smaak?

Ik rook zo nu en dan iets met kersen. Voor 'n keer of wat leuk maar dan wel je er wel weer even klaar mee. 't Zal bij de appelsien niet anders zijn maar toch.
Bekijk de beschrijving eens van HU Bahia O. waar de O staat voor Orange .
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sinaasappel.

Bericht door Deadl0ck »

Sidekickelvis schreef: 16 mar 2022 16:14
Robbie-san schreef: 16 mar 2022 15:21 @Eelco ik weet dat er pijptabak bestaat met Bergamot! Ik heb zo’n blik gehad, misschien nog wel staan, maar ben de naam ff kwijt! Volgens mij is Horst Lichter (snor en pijp, iets met Duitse televisie) betrokken geweest bij deze tabak!!!

Ik zou ff moeten zoeken voor het hoe en wat!!!
Er zijn er meerdere zelfs. Bergamot tabakken bedoel ik. Volgens mij heb ik er zelfs ooit 1 gerookt. Dat ik twijfel geeft meteen aan hoe goed de tabak was....
ERG late reactie, maar klopt Jorg. Vervolgens heb je dat blik bij mij gedumpt, en ik vond de tabak zo smakelijk dat ik er ondertussen een tweede (dicht) blik van heb.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eelco »

Eelco schreef: 21 mei 2022 19:10
Robbie-san schreef: 17 mar 2022 23:32 @Eelco
https://www.danpipe.de/de/Pfeifentabak/ ... Aroma_1363
De mix heet Jirsa. En hoewel de foto op het blik een man is met een snor, na wat groter beeld, blijkt het een ringbaardje te zijn, is het niet onze Horst.
De tabak, zit vol Bergamot, dat dan weer wel😀😀😀
Martin vertelde me net dat je zelfs een blikje voor me naar Wuustwezel hebt meegenomen! Wat ontzettend aardig en leuk, dank je wel, Robbie-san ;p . Een goede reden om weer eens een afspraak met Martin te maken, waarbij in ieder geval een pijpje 'earl grey' op het programma staat :lol: .
Het heeft tot de volgende Wuustwezel geduurd tot ik de tabak eindelijk in mijn handen heb gekregen :D . Nogmaals bedankt, Robbie-san!

Jirsa Magister Kelly's Mixture is een licht gearomatiseerde Virginia. Misschien omdat de tabak al wat droger is, is de bergamotsmaak best wel subtiel - als je langzaam rookt, ruik je wel wat bergamotaroma. Dat meende ik in Wuustwezel ook al waar te hebben genomen, maar toen zat ik net aan een kopje earl grey 8)

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sinaasappel.

Bericht door Robbie-san »

Hoi Eelco,
Graag gedaan!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie