Gandalfthegrey

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gandalfthegrey
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2022 20:27

Gandalfthegrey

Bericht door Gandalfthegrey »

Hi allemaal,

Even mezelf voorstelen, ik ben Manos (Gandalfthegrey). Ik ben 32 jaar oud, en sinds een jaar ben begonnen met de nieuwe passie/hobbie/mannier van ontspanning van pijproken. Ik heb als eerste een goedkope pijp uit een starters set gekocht, samen met een set onbekende (voor mij) pijptabaken + een Amphora Full Aromatic. De pijp was al ingerookt dus yeeey ik was klaar te beginnen.

Nu een jaar later heb net een nieuwe pijp gekocht met een aantaal pijptabaken van Peterson die wat cooler roken. Ik ben ook benieuwd om de latakia te proeven. Ik ben een buitenroker dus ik wil ook een zippo voor pijpen proberen.

Ik had in mijn direct omgeving tabak pijp rokers maar dat was geen reden om te beginnen met dit sport. Ik vond het altijd leuk, en ik vind dit soort rituelen leuk, zoals wet shaving ook. Ik vind dit soort rituelen leuk en belangrijk om tot rust te komen en gefocust alleen op het nu te zijn. Nieuwe aroma's, smaken, tabaken zijn altijd leuk.

Dat was mijn kort verhaal, ik ben blij om dit forum gevonden te hebben. Ik kijk naar gesprekken, adviezen, evenementen uit.

Bedankt!

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2750
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Gandalfthegrey

Bericht door oehoe »

'n Hartelijk welkom hier.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Tirman »

Welkom hier!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Gandalfthegrey

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom op het forum Gandalthegrey.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Eliminator »

Welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Gandalfthegrey

Bericht door GR69 »

Welkom๐Ÿ˜„
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Rob »

Welkom! Hier ook een wet shaver. En dan vooral in het weekend met de ouderwetse krabber, gewoon vanwege het ritueel en de beleving.

Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Re: Gandalfthegrey

Bericht door DaLoona »

Welkom! Ik zou geen zippo gebruiken, omdat de benzine daarin zijn smaak kan afgeven. Ik ben er in ieder geval geen fan van.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Tirman »

De Zippo.. ๐Ÿ˜ฌ daar zijn de meningen over verdeeld, dus bij deze de mijne; geeft wat extra aan mijn pijp rook ritueel boven een standaard gas aansteker. Proef ik het verschil? Nee, maar dat zegt niet heel veel want ik ben nou eenmaal geen fijn proever. Ruiken die ik hem wel even tijdens het aansteken, maar dat is na een puf aan de pijp weg.. just my 2 cents

Ik gebruik trouwens wat voorhanden is, dus nu ik thuis zit, en mโ€™n zippo in de la op mโ€™n kantoor gebruik ik een gas aansteker. ๐Ÿค“

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Rob »

Klopt, meningen over Zippo zijn verdeeld. Ik zweer bij m'n Zippo, nooit gemerkt dat tabak de benzinelucht overnam. Hebben we niet een draadje over de Zippo? De discussie komt me zo bekend voor.

Gebruikersavatar
DanielW
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2022 16:42

Re: Gandalfthegrey

Bericht door DanielW »

Welkom! Pas na een 1 jaar een pijp erbij kopen getuigd van discipline :mrgreen: .

Gandalfthegrey
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2022 20:27

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Gandalfthegrey »

Bedankt allemaal!

Ik heb de Peterson Early morning pipe gekregen, en geprobeerd...Wat een uitstekend Engelse blend! Past ongelooflijk goed met een warme koffie.

Als een buitenroker heb ik niet veel opties wat betreft mijn aansteker. Dus zippo ook zelf geprobeerd, en inderdaad als een "zippo-olie" aansteker, de eerste paar seconden (1-2) krijg je de benzine guur, zoals met sigaretten aansteken, daarna met het pijp aansteken is er geen smaak of guur meer. (gelukkig)

Het was heel moeilijk om geen nieuwe pijp te kopen, maar ik ben/was bewust van het feit dat mijn ervaring schiet nog tekort en ik wil geen dure pijp kapot maken. :lol: Ik had een lichte en handige pijp nodig om gebeten te houden tijdens mijn activiteiten in de tuin etc., en ik vind het stijl Devil Anse mooi, dus ik heb zoiets aangeschaft. Nu nog inroken. Ik vind dit heerlijk. Langzaam kennis maken met de pijp en wellicht de nieuwe "smaak-noten".

Long way to go!

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Tirman »

Om een miskoop te voorkomen kun je ook op zoek naar tweedehands pijpen, of estates zoals dat wat mooier klinkt. Zoek eens op puffaway in Google, die heeft een hele collectie, voor elk wat wils, en dan kun je wat uitproberen zonder meteen de hoofdprijs te betalen.

Gandalfthegrey
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2022 20:27

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Gandalfthegrey »

Tirman schreef: โ†‘25 mar 2022 14:02 Om een miskoop te voorkomen kun je ook op zoek naar tweedehands pijpen, of estates zoals dat wat mooier klinkt. Zoek eens op puffaway in Google, die heeft een hele collectie, voor elk wat wils, en dan kun je wat uitproberen zonder meteen de hoofdprijs te betalen.
Bedankt voor de tip! Handig om te weten. Gelukkig voordat ik iets ga kopen doe ik een enorme onderzoek, en in dit geval was het ook een succes! hahaha

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom.

Dreamerza
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:25

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Dreamerza »

Welkom Gandalfthegrey ๐Ÿ˜‰

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Gandalfthegrey

Bericht door Wil van suske »

En nog eens welkom

Plaats reactie