Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door DaLoona »

Zoals de titel al aangeeft, ik ben op zoek naar een lekkere zoete aromatische tabak. Op dit moment rook ik WO Larsen golden dream en die vind ik goed te roken. Maar omdat ik graag wil afwisselen zoek ik nog andere tabak voor mijn "collectie".
Zelf niet al te bekend meer met pijp tabakken, rook nu sinds 2 maanden pas weer pijp en 20 jaar niet gedaan, dus ik zou graag van jullie wat suggesties horen/krijgen.
Alvast bedankt voor jullie input.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door oehoe »

"Fifty Shades of Grey", honderden, zo niet duizenden smaken in 't zoete segment. Ik weet niet wat je met zoet bedoelt of wat je in zoet precies zoekt. Ik kan je derhalve enkel 't advies geven om iets in Virginia te proberen. Van daaruit verder zoeken tot je je zoetje gevonden hebt.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Liebaart »

Kom je soms naar het Zuiden? Bij ons kan je Chacom nr.3 kopen. Heerlijk zoete tabak.
En Oud-Brugge is een geweldige tabak als je voor een honing smaak en geur wil gaan. Beiden blijkbaar niet in Nederland te verkrijgen spijtig genoeg....
Kom je soms in Aken? Ga eens langs bij Schneiderwind. Hun eigen tabak nr.11 is dan ook een aanrader.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Arno »

Jemig, ik zie net dat vanwege wetgeving NLse tabakszaken geen foto (wist ik al), maar ook geen omschrijving meer mogen zetten van tabakken op hun website. Hoe moet iemand dan weten wat hij/zij koopt?? Anyway, met Neptune en Kentucky Bird kan je eigenlijk niet fout gaan.

Maar zoals hierboven al gezegd, ik adviseer een tripje naar Duitsland. Daar is het assortiment en de kennis groter en de prijs minder. Inderdaad Schneiderwind in Aken, maar ook Heinrichs in Bergheim, Linzbach in Düsseldorf en Rauch Lounge in Heinsberg. Zo enorm jammer dat de NLse overheid ook het genietend roken om zeep helpt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door oehoe »

En wat ze bij Schneiderwind in Aken niet hebben, hebben ze bij de Rauch Lounge in Heinsberg en vice versa. Beide zaken zijn zonder problemen in één trip te verenigen.
Laatst gewijzigd door oehoe op 25 mar 2022 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 215
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Tirman »

En als je toch die kant op gaat, kun je ook bij Tabak Richter in Düren langs.. hausmisschung nr. 6 is tot nog toe de zoetste tabak die ik gerookt heb, met een dubbele dosis vanille 😋

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Robbie-san »

Een van de tabakken die ik zeer kan waarderen is Bagpipers Dream van Rattray’s.
Eigenlijk is het mijn favoriete tabak, maar ik rook deze tabak alleen als alle planeten in ons zonnestelsel op een lijn staan, ik mij helemaal senang voel.

Deze tabak is niet zoet persé, maar de roomnote doet terugdenken aan betere tijden,……….

Helaas heb ik deze tabak veel te lang geleden gerookt😢😢😢
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 998
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Jekke »

Voor mij blijft Cult Blood Red Moon een topper......lekkere kersen tabak uit de States, waar ik indertijd via een vriend, die er op verlof was, enkele blikjes heb laten meebrengen.

Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door DaLoona »

Bedankt allemaal voor jullie suggesties. Ik woon vlak bij Duitsland, dus dat wordt binnenkort een tripje naar onze oosterburen.
Neptune vind ik wel aardig en heb ik nog liggen. Mijn vader rookte dat altijd, dus was een no-brainer en gelijk gekocht toen ik weer begon met de pijp.

Op dit moment verknocht aan WO Larsen Golden Dream, rookt heerlijk, maar zoals gezegd, wil ik wel afwisselen, anders ben ik bang dat deze gaat vervelen.

Als men nog andere tabakken weet, schroom niet en plaats een reactie :-?

Moet ik bij een nieuwe pijp trouwens rekening houden met het feit dat ik aromatische tabak rook? Dus ketel grootte, steel lengte etc., want de tabaksboer waar ik de Chacom gekocht heb, beval mij een pijp met kleine ketel aan, omdat ik dus die Neptune (gearomatiseerde tabak) kocht.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Arno »

DaLoona schreef: 26 mar 2022 11:47 Moet ik bij een nieuwe pijp trouwens rekening houden met het feit dat ik aromatische tabak rook? Dus ketel grootte, steel lengte etc., want de tabaksboer waar ik de Chacom gekocht heb, beval mij een pijp met kleine ketel aan, omdat ik dus die Neptune (gearomatiseerde tabak) kocht.
Nee hoor. Raar advies.. Als je nou alleen baaitabak rookte zou ik een grotere ketel adviseren. Maar dat doe je niet. Een kleinere ketel is (voor mij) meer voor flakes, langzaam brandende tabakken. Aromatische kan je eigenlijk in elke ketel roken. Niet specifiek een kleine.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door DaLoona »

Arno schreef: 27 mar 2022 18:42
Nee hoor. Raar advies.. Als je nou alleen baaitabak rookte zou ik een grotere ketel adviseren. Maar dat doe je niet. Een kleinere ketel is (voor mij) meer voor flakes, langzaam brandende tabakken. Aromatische kan je eigenlijk in elke ketel roken. Niet specifiek een kleine.
Bedankt! Weet ik dat ook weer.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door junksculp »

Ik kan je van John Aylesbury de volgende tabakken adviseren:
- Pipe smokers edition no 1
- Brown and Yellow
- 30 years edition
- corsario

Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door DaLoona »

junksculp schreef: 29 mar 2022 19:10 Ik kan je van John Aylesbury de volgende tabakken adviseren:
- Pipe smokers edition no 1
- Brown and Yellow
- 30 years edition
- corsario
Bedankt! Ik zal eens op zoek gaan naar die tabakken en ze eens uitproberen.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door Beginneling »

Hoewel die zaken heel persoonlijk zijn begrijp ik het advies aromaat-kleine ketel ergens wel. Zelf rook ik aromaten ook graag in een wat kleinere ketel. In een grote is het soms net een beetje too much qua smaakbeleving. Andersom naturel tabakken iets lekkerder in een wat grotere, dan ervaar ik net wat meer smaak en aroma en zijn ze wat minder scherp.
Voor wat het waard is mijn advies mbt een volgende pijp: koop een normale pijp. Daar bedoel ik mee niet te klein, niet te groot, niet te krom, geen conische ketels. Die chacom die je nu hebt voldoet daar ook aan denk ik. Een pijp met een ketel diameter van 18,19,20 mm en niet te diep daar kun je van alles in roken in mijn beleving en zijn vergevingsgezind: tabak wordt niet snel nat bij net iets te enthousiast roken en stoppen kan je ook niet snel fout doen.
Voor wat betreft steellengte: kort past lekker makkelijk in je broekzak maar je verbrandt je bek wel sneller. Beter niet te kort dus 😀

Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Re: Lekkere zoete aromatische tabak gezocht

Bericht door DaLoona »

Beginneling schreef: 30 mar 2022 07:44 Hoewel die zaken heel persoonlijk zijn begrijp ik het advies aromaat-kleine ketel ergens wel. Zelf rook ik aromaten ook graag in een wat kleinere ketel. In een grote is het soms net een beetje too much qua smaakbeleving. Andersom naturel tabakken iets lekkerder in een wat grotere, dan ervaar ik net wat meer smaak en aroma en zijn ze wat minder scherp.
Voor wat het waard is mijn advies mbt een volgende pijp: koop een normale pijp. Daar bedoel ik mee niet te klein, niet te groot, niet te krom, geen conische ketels. Die chacom die je nu hebt voldoet daar ook aan denk ik. Een pijp met een ketel diameter van 18,19,20 mm en niet te diep daar kun je van alles in roken in mijn beleving en zijn vergevingsgezind: tabak wordt niet snel nat bij net iets te enthousiast roken en stoppen kan je ook niet snel fout doen.
Voor wat betreft steellengte: kort past lekker makkelijk in je broekzak maar je verbrandt je bek wel sneller. Beter niet te kort dus 😀


Bedankt voor de tips en de Chacom 920 is inderdaad een fijne, niet al te kleine pijp, welke lekker rookt en niet te zwaar is. Het is ook echt ene voor een wat kortere "rook".
De Saint Charles is best wat zwaarder en het maximum aan grootte/gewicht voor mij. Ik gebruik die als ik er echt even voor ga zitten met goed leesvoer en flink wat tijd heb, ben er zo een uur zoet mee,als het niet langer is.

Volgende wordt een iets grotere dan de 920. Het kopen van een pijp wordt nu ook al een verslaving, het zoeken en vergelijken vindt ik ook wel een prettig iets, net zoals het roken en tabak soorten proberen.
Mensen wat heb ik pijp roken gemist ;p
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Plaats reactie