Invloed van tabaksrook

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvisron
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2022 10:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Invloed van tabaksrook

Bericht door Elvisron »

Hoi allemaal,

misschien is het een rare vraag, maar mijn partner krijgt irritatie ( hoesten ) op het moment
dat ik mijn pijp opsteek. Op dit moment rook ik de Mac Barren Mixture.

Kan het dus zo zijn dat de tabak een bepaald sterk aroma heeft waardoor zij hier last van krijgt?

Ron.
:-? Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden :-?

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Invloed van tabaksrook

Bericht door Robbie-san »

Hoi Elvisron,
Het kan zijn dat mensen die bekend zijn met astma of bronchitis, kunnen reageren op tabaksrook. Ook is het mogelijk dat je partner moet wennen aan of last heeft van de rook of roken in het algemeen.
De tabak die je rookt, is relatief mild in vergelijking met een Latakia houdende tabak, dus daar lijkt mij niet het zwaartepunt te liggen.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Elvisron
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2022 10:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Invloed van tabaksrook

Bericht door Elvisron »

Robbie-san schreef: 16 mei 2022 12:20 Hoi Elvisron,
Het kan zijn dat mensen die bekend zijn met astma of bronchitis, kunnen reageren op tabaksrook. Ook is het mogelijk dat je partner moet wennen aan of last heeft van de rook of roken in het algemeen.
De tabak die je rookt, is relatief mild in vergelijking met een Latakia houdende tabak, dus daar lijkt mij niet het zwaartepunt te liggen.

Dank voor je antwoord.

De genoemde klachten heeft ze gelukkig niet en ze rookt zelf.
Het nadeel wat zij heeft dat ze zeer overgevoelig is voor geuren, dus denk ik zelf dat hierdoor de irritatie ontstaat.


Ron.
:-? Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden :-?

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Invloed van tabaksrook

Bericht door Rob »

Mijn wederhelft krijgt het aan haar maag, dus daarom rook ik altijd buiten en ver weg (andere kant van de tuin).

Plaats reactie