McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door Ribbon »

Boston 1776

‐‐------‐--------------------------

Merk: McClelland
Blender/ fabriek: McClelland Tobacco Company
Blend type: Straight Virginia
Ingrediënten: Virginia
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: Flake
Verpakking: blik 50 gram
Land: VS
Productie: niet meer in productie

https://www.tobaccoreviews.com/blend/39 ... oston-1776

Afbeelding

Naast Huub's innemende persoonlijkheid en eindeloze kennis stond hij bekend als iemand met een uitgesproken voorkeur voor Virginia. Vooral op dit vlak is hij (voor mij althans) erg inspirerend geweest, temeer omdat hij door zijn jarenlange ervaring precies wist waar hij de meest kwalitatieve Virginia's vandaan kon halen. Het is daarom geen toeval dat de blends van McClelland regelmatig voorbij kwamen in zijn bijdragen alhier. Ik prijs mezelf gelukkig om een van de blends uit zijn eigen collectie te mogen roken. Een sprekender voorbeeld van een McClelland Virginia en een 'Huubtabak' is er bijna niet te vinden.

Toevallig of niet bracht ik afgelopen weekend door in Haarlem, Huub's stad, alwaar ik ook buurman, mede-metalhead en pijproker Asmodeus trof bij een geslaagd optreden van de band Wiegedood. Enkele weken eerder trok ik samen met diezelfde buurman de 1776 open tijdens één van onze gezamenlijke 'tabak-, thee- en spirituozensessies'. Wat ons in eerste instantie opviel was de geweldige romige mildheid van deze blend. Dit zonder flauw of smakeloos te worden. Tijdens mijn latere rooksessies viel me op dat het veel verschil kan maken in welke pijp hij gerookt wordt. De verschillende soorten Virginia zorgen ervoor dat dit echt een 'blend' is met een tamelijk complex karakter. Ondanks de mild- en toegankelijkheid komen er bij aandachtig roken toch aardig wat smaaknuances naar boven. Hiermee is het een blend die de veelzijdigheid van Virginia mooi onderstreept. Deze tabakssoort ik niet weg te denken uit het 'pijprooklandschap', maar er zijn weinig fabrikanten die het pluriforme karakter van dit type tabak op een dergelijke manier weten te presenteren. Fruitige tonen vermengen zich met de bekende 'gras- en hooismaken'. De afzonderlijke nuances vermengen zich naar het einde van de rooksessie toe meer en meer tot een volle ronde smaak die zich lastig laat omschrijven, maar mensen die bekend zijn met een goed gerijpte Full Viginia Flake of (oude) Capstan blauw weten denk ik wel in welke richting het gezocht moet worden. Rooktechnisch valt op te merken dat het typische (vrij dikke) McClelland flakes betreffen met de eveneens typische 'ketchup tin-note'. De kleur van de flakes is voornamelijk donkerbruin met hier en daar wat lichter gekleurde stukken.

Mijmerend over het verscheiden van Huub en McClelland (resp. reeds twee en vijf jaar geleden) rook ik deze heerlijke Virginia. Mijmerend over dingen die voorbijgaan en net als de rookwolken lijken te verdwijnen in tijd en ruimte...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door oehoe »

Wederom 'n fraaie recensie Ribbon waarvoor dank. Ik kan deze tabak helaas niet roken gezien vanwege 't ontbreken van verkrijgen.

Nog 'n vraagje: Waarom houden zovelen hier op 't forum van die onmuzikale kutherrie genaaamd Metal (in alle gradaties en sub-gradaties). :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door Sidekickelvis »

oehoe schreef: 28 mar 2023 17:09
Nog 'n vraagje: Waarom houden zovelen hier op 't forum van die onmuzikale kutherrie genaaamd Metal (in alle gradaties en sub-gradaties). :mrgreen:
Omdat we, qua muziek, nou eenmaal een een betere smaak hebben dan jij.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door oehoe »

Ik voorzie 'n rookworst in de magnetron bij jou vandaag. :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Kiske

Re: McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door Kiske »

Fraai Ribbon!

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: McClelland - Boston 1776 (Club blends)

Bericht door Robbie-san »

Een mooi relaas, over een (waarschijnlijk, want zelf nooit gerookt🙃😇)goede tabak.

Huzzah
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie