De pijp gaat uit

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

De pijp gaat uit

Bericht door sniper »

Geachte pijprokers,

Ik ben een beginnende pijproker en kwam vandaag tot de ontdekking dat als je langzamer en dieper trekjes neemt, dat de pijp minder snel uitgaat.
Ook bij het aandrukken kun je gestaag en heel lichtjes blazen in plaats van trekken, dan lijkt het alsof dit het gloeien meer bevordert. Soms neem ik een trekje en blaas het zachtjes in de pijp weer terug, dat gaat best leuk.

Wat is jullie ervaring hiermee?
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1588
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: De pijp gaat uit

Bericht door Geoff »

Hoi Jerry, waar jij het over hebt is denk ik in onderstaand draadje al wat uitgespit. Ook heb ik nog een youtube filmpje toegevoegd dat hier of daar ook al eens gepasseerd is. Hopelijk heb je er wat aan.

https://www.pijprokersforum.nl/viewtopi ... ng#p393397

“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

Re: De pijp gaat uit

Bericht door sniper »

Dag Geoff,

Bedankt voor het filmpje, de meneer legt het heel duidelijk uit en benadrukt de meditatieve kant.
Ik denk dat het ook iets doet met de pijp zelf, daar het een andere techniek betreft.
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Plaats reactie