Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door BAARD »

En nu houd ik me koest đŸ€
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
lindbergh-nl
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
Locatie: Steenwijk

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door lindbergh-nl »

Ik was even op het verkeerde been gezet door de titel. Dacht dat het zou gaan over het meenemen van tabak voor gebruik. Ik ben nl. voornamelijk een thuisroker, mede door het nauwelijks nog ergens mogen roken, met dank aan onze betuttelende overheid. Bij de kreet trektocht had ik meer visioenen over 's avonds voor je tent bij een kampvuurtje van je pijpje genieten. Jammer dat dit niet zo blijkt te zijn. :(

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Baard, ik ben het met je eens. Ik kan ook nergens ontdekken dat de topicstarter vraagt om advies om tabak illegaal met de post uit het buitenland te bestellen.

Kiske, tja, je kunt het jezelf ook erg lastig maken. Het oppakken van dit draadje begon als en met een grapje. Dat viel bij jou niet zo en vervolgens heb ik, en anderen, veel woorden gebruikt om geen misverstanden te krijgen, zalvend gesproken, met alle begrip, maar dan kom jij alsnog met botte reacties zonder te reageren op de inhoud zoals: "schik je dan gewoon naar de afspraken op dit forum of vertrek", en "Doodziek word ik hiervan. Telkens dat gezeik en de randjes opzoeken", en "is je ego zo groot dat je jezelf niet naar de regels van het forum wil schikken, begin dan een forum voor jezelf".

Als het op die manier moet, als er geen waardering is voor vriendelijkheid, geduld en een goed gesprek, wat ik elders op dit forum wel van je mee krijg trouwens, prima. En dat is eigenlijk precies waar dit over gaat: de manier waarop. Niet wat er verboden is of wat de forumregels zijn, want de topicstarter heeft helemaal niet gevraagd waar er tabak online te bestellen is. Dat kunnen we aan de kant schuiven nu, tenzij je mij kunt laten zien waar deze persoon dit wel vraagt.

Er zijn dus absoluut geen randjes opgezocht met betrekking tot de regels van dit forum. Het gaat om de manier waarop jij reageerde op dit nieuwe lid op basis van jouw verkeerde interpretatie op zijn vraag. Het was een misplaatste reactie. Daar spreek ik je op aan. Eerst met een grap en de vraag of je een slechte dag had, wat een mogelijkheid was geweest om er met een grap gehoor te geven aan je vergissing, dan was het klaar geweest en was er geen extra woord nodig geweest. Daarna is er een poging gedaan het vriendelijk te bespreken. Tot slot zijn we beland op de huidige intensiteit waarop jij blijkbaar wilt communiceren... Wat absoluut niet mijn voorkeur geniet, ook niet in de toekomst.

En als je dan toch iemand van de regels bent. Regel 1. b.:
Deelname aan ons forum is gebaseerd op basis van wederzijds respect. Wees jezelf er steeds van bewust dat een forum een mooi medium tot communiceren met elkaar is. Echter kan door het gebrek aan nuance een boodschap soms verloren gaan. Indien je twijfelt over je interpretatie is het altijd aangeraden om eerst om verduidelijking te vragen, en dan pas te reageren.

Misschien soms twijfelen aan je interpretatie daar waar de tekst totaal niet spreekt over wat jij in eerste instantie interpreteert. Niemand heeft het namelijk kwaad voor met jou of dit forum.
Laatst gewijzigd door DKatinas op 31 okt 2023 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door Sidekickelvis »

En hierbij heeft eenieder die dat nodig vond zijn plasje er over gedaan en kunnen we weer door met de orde van de dag lijkt mij.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door GR69 »

Sidekickelvis schreef: ↑31 okt 2023 23:20 En hierbij heeft eenieder die dat nodig vond zijn plasje er over gedaan en kunnen we weer door met de orde van de dag lijkt mij.
Waarvan akte 😄
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Ik word soms moe van mezelf. Ik had ook gewoon de pijp kunnen opsteken. Het is goed zo.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door Massis »

Sidekickelvis schreef: ↑31 okt 2023 23:20 En hierbij heeft eenieder die dat nodig vond zijn plasje er over gedaan en kunnen we weer door met de orde van de dag lijkt mij.
Dit dus.

Ik ben het als beheerder ook moe dat er elke keer over gezeken moet worden.
Als je je zorgen maakt over een bepaald topic/bericht en of het in strijd is met de regels, dan klik je op het uitroeptekentje met "meld bericht" en dan zien wij als beheerders die melding en zullen er gepast op reageren met een reactie of moderatie-actie.

Meng je zelf niet verder in het topic erover, want het enige wat je doet is datzelfde topic hoger in de lijst van nieuwe/ongelezen berichten plaatsen en er net méér aandacht op vestigen.

Alle verdere off-topic in deze draad wordt resoluut verwijderd.

En nu terug on topic! Het gaat hier over tabak halen in het buitenland, een prima idee om meer keuze en betere prijzen te hebben, zolang je je netjes aan de regels houdt. Zo breng ik vanop vakantie uit Spanje wel vaker enkele pouches St Bruno's ready rubbed mee, een van mijn favoriete tabakken en ginds spotgoedkoop! De laatste keer was het dacht ik €5.50 per pouch.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

ThomasDunhill
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 okt 2023 21:52

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door ThomasDunhill »

Goedemiddag forumleden,
Was vanmiddag bij H te A en aangeschaft 'Night Cap'. Een van mijn favorieten. Maar daar gaat het niet om.
Ik hoorde iets/een verhaal daar, wat mij wel zorgen geeft: er zou per 1 mei van dit jaar een nieuwe (of aangepaste?) wet komen, waarin het verboden wordt om (losse)tabak te verkopen? Ik begreep dat het wordt verboden om dus losse tabak gemengd te verkopen. Althans dat gerucht gaat de wereld rond en dan natuurlijk specifiek voor Nederland. Mijn vraag weten jullie hier iets van? Moet ik mij zorgen maken? Hebben jullie hier meer informatie over?
Hoor weer graag en groetjes;

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Ongetwijfeld, ze willen tabak 100% verboden hebben over een aantal jaren. Veel mensen kijken enkel wat ze stapje voor stapje doen, maar het is al langer bekend wat ze echt willen. Als de PVV aan de macht komt kunnen we daar werk van maken, om maatregelen te laten terugdraaien. Als het in bepaalde Staten van de VS en in bepaalde landen kan, dan kan het hier ook. Dat is mogelijk ondanks wat sommigen op dit forum denken uit een toestand van totale overgave, frustratie, wat dan ook. Begrijpelijk wel overigens. Dus ja, ik zie een wereld van ruimte in Nederland voor een grootse doorstart van onze pijprokerscultuur, vergelijkbaar met de Craft Beer revolutie. Craft Tabak is een echte mogelijkheid die groot gaat worden als er daadwerkelijk geen keuze meer is. Het wordt glorieus. Alles is mogelijk, maar we hebben geen idee, geen plan en er wordt dus ook geen idee gedragen en nagestreefd aan onze kant. Wel door het World Health Organization (WHO) wat dus alle tabak wil verbieden. Dus ja, kijk niet op van deze maatregelen en een totale afbraak van deze mooie cultuur, de meeste Nederlandse pijprokers en eigenaren van tabakspeciaalzaken hebben het namelijk opgegeven. Geen oordeel, maar wel waar weet ik uit discussies en gesprekken.

Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door Ribbon »

Fraaie 'rant' weer hierboven. Je vergeet echter in te gaan op de aanvankelijke vraag van Thomas.

Zelf weet ik het antwoord overigens ook niet...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Als je zoekt is er niks te vinden in het nieuws.

Voor anti-tabak maatregelen is er wel wat te vinden.
Als je eerst begint bij het document “Maatregelen overheid om roken te ontmoedigen”. Hier zie je een lijst van maatregelen op datum. In deze tekst staan nog meer interessante linkjes.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntmoedigen

Dit is de link naar het wijzigingenoverzicht van de tabaks- en rookwarenwet. Zeer droog. Na een aantal pogingen niets kunnen vinden in recente wijzigingen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0004302/ ... noverzicht

Op het eerste oog is er dus geen duidelijke reden te vinden voor de uitspraken.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door Pieter »

Gelukkig maar. Dat is een behoorlijk contrast met "ongetwijfeld".
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Ik ben van mening dat de ontwikkeling van tabaks- en rookwarenwet de afgelopen halve eeuw geen afbreuk doet aan mijn rant. *Toevoeging: Plus de plannen die er liggen vanuit het WHO.* Maar we zullen zien, ik heb H in A gemaild met de vraag hoe dit zit.

ThomasDunhill
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 okt 2023 21:52

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door ThomasDunhill »

Goedenavond forumleden,
Dank voor jullie reacties en antwoorden. Ik hoop dat het dus allemaal wel meevalt en ook prima dat H te A een mailtje heeft gekregen en ben benieuwd naar de reactie.
Groet: Thomas

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door DKatinas »

Zo is het Thomas. Hier de reactie.

Goedemorgen meneer Katinas,

Er is nog veel onduidelijkheid hierover maar wij informeren alvast onze klanten die in de winkel een blikje komen halen dat er een kans is dat dit dreigt te verdwijnen.

Om onze klanten alvast voor te bereiden op het ergste.

Het betreft de wet voor Track en trace per 20 mei. U kunt dit vinden op de website van Rijksoverheid.

Daarnaast is het natuurlijk voor alle ondernemende tabaksspeciaalzaken een heel erg moeilijke situatie aangezien er naast een online verkoopverbod ook een groot gedeelte van de nederlandse pijproker zijn inkopen in Duitsland doet.

Dat helpt helaas ook niet mee en is weer terug te herleiden naar de wet-regelgeving van het kabinet.

Hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Wanneer er meer duidelijkheid is zal dit prominent op onze voorpagina van de website staan.

Met rokende groeten / with smoking regards,

Naomi Bruinenberg

Goed, het gaat dus om de wet Track en Trace, nog zo’n geweldige wet die van bovenaf uit de EU wordt opgelegd, zoals het WHO dat ook graag nog meer wil kunnen doen:

Track & trace op tabak - Klaar voor track & trace

Vanaf 20 mei 2019 dient elke ondernemer in de tabaksketen aan de verplichtingen te voldoen zoals genoemd in de Europese richtlijn TPD2. Vanaf 20 mei 2020 is de richtlijn volledig van kracht na de overgangsperiode van 1 jaar.
Deze richtlijn gaat over de traceerbaarheid van sigaretten en shag (Vanaf 20 mei 2024 geldt dit voor alle tabaksproducten) in de hele Europese Unie. Dit proces wordt ''Track & Trace'' genoemd. Voor elke verpakkingsvorm van sigaretten en shag moeten dan twee vragen worden beantwoord: Waar komen ze vandaan? En waar gaan ze heen? Dit is bedoeld om smokkel en illegale handel tegen te gaan.

Dus, Waarom H in A dit niet voor elkaar krijgt, dat zou een volgende vraag zijn. Wellicht is het de moeite niet waard, maar dat is speculatie.

ThomasDunhill
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 okt 2023 21:52

Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?

Bericht door ThomasDunhill »

DKatinas schreef: ↑09 jan 2024 10:50 Zo is het Thomas. Hier de reactie.

Goedemorgen meneer Katinas,

Er is nog veel onduidelijkheid hierover maar wij informeren alvast onze klanten die in de winkel een blikje komen halen dat er een kans is dat dit dreigt te verdwijnen.

Om onze klanten alvast voor te bereiden op het ergste.

Het betreft de wet voor Track en trace per 20 mei. U kunt dit vinden op de website van Rijksoverheid.

Daarnaast is het natuurlijk voor alle ondernemende tabaksspeciaalzaken een heel erg moeilijke situatie aangezien er naast een online verkoopverbod ook een groot gedeelte van de nederlandse pijproker zijn inkopen in Duitsland doet.

Dat helpt helaas ook niet mee en is weer terug te herleiden naar de wet-regelgeving van het kabinet.

Hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Wanneer er meer duidelijkheid is zal dit prominent op onze voorpagina van de website staan.

Met rokende groeten / with smoking regards,

Naomi Bruinenberg

Goed, het gaat dus om de wet Track en Trace, nog zo’n geweldige wet die van bovenaf uit de EU wordt opgelegd, zoals het WHO dat ook graag nog meer wil kunnen doen:

Track & trace op tabak - Klaar voor track & trace

Vanaf 20 mei 2019 dient elke ondernemer in de tabaksketen aan de verplichtingen te voldoen zoals genoemd in de Europese richtlijn TPD2. Vanaf 20 mei 2020 is de richtlijn volledig van kracht na de overgangsperiode van 1 jaar.
Deze richtlijn gaat over de traceerbaarheid van sigaretten en shag (Vanaf 20 mei 2024 geldt dit voor alle tabaksproducten) in de hele Europese Unie. Dit proces wordt ''Track & Trace'' genoemd. Voor elke verpakkingsvorm van sigaretten en shag moeten dan twee vragen worden beantwoord: Waar komen ze vandaan? En waar gaan ze heen? Dit is bedoeld om smokkel en illegale handel tegen te gaan.

Dus, Waarom H in A dit niet voor elkaar krijgt, dat zou een volgende vraag zijn. Wellicht is het de moeite niet waard, maar dat is speculatie.
Hallo,
Dank je wel voor al het uitzoeken en de richtlijn en uitleg is duidelijk. Maar klopt, ik begrijp niet dat H te A dit niet voor elkaar zou kunnen krijgen?
Groetjes: Thomas

Plaats reactie