meer pijpen altijd welkom

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

meer pijpen altijd welkom

Bericht door metaltommy »

aangezien ik het niet breed heb.. leek mij dit een goed bod.. ik hou u allen op de hoogte

http://verzamelen.marktplaats.nl/rookar ... ijpen.html

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

de stenen pijpjes zijn mijn inziens niets alles...
verder wel een leuk setje....

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

dat idee had ik zelf ookal over die stenen pijpjes :roll:

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Mijn kleipijp bevalt anders prima. Ik rook er op z'n tijd baai uit, als ik behoefte heb aan een soort anachronistische authenticiteit.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

lijkt mij een vreemde bijsmaak aanzitten, al spreek ik niet uit ervaring, mocht ik ze krijgen en ze zijn in goede staat.. aldoende leert men dus ga het wel proberen

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Die van mij heeft een aardse, klei-achtige bijsmaak. Logisch natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik dat smaakje eigenlijk wel erg prettig vind, mits het gepaard gaat met de juiste tabak. Baai leent zich daar wel voor. Alvast een tip: Denk niet dat je een kleipijp bij de kop vast kunt houden tijdens het roken. Probeer het niet eens, als je vingers je lief zijn.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Kynikos schreef:Die van mij heeft een aardse, klei-achtige bijsmaak. Logisch natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik dat smaakje eigenlijk wel erg prettig vind, mits het gepaard gaat met de juiste tabak. Baai leent zich daar wel voor. Alvast een tip: Denk niet dat je een kleipijp bij de kop vast kunt houden tijdens het roken. Probeer het niet eens, als je vingers je lief zijn.
Van waar haal jij je klei-pijpen, Kynikos? Het lijkt me wel een leuk idee er ééntje in de verzameling te hebben. HEt was één van de eerste materialen waaruit pijp werd gerookt, en dus vind ik bij deze dat het nog te veel wordt geminacht!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Volgens mij heeft zelfs de oudeleeuw klei pijpjes ma weet t niet zeker.

Plaats reactie