Vloeken in de kerk of niet?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door Ametist »

Sinds ik begonnen ben met pijproken blijft er aan het eind van een verpakking altijd wel wat over. Die restjes heb ik de afgelopen 5 maanden in een pot gegooid... ik noem het maar de motpot... Met kerst wilde ik eens proberen wat het gevolg is van al die restjes bij elkaar. Teleurgesteld kwam ik er achter dat de tabak zo droog als hooi was. Niet aan begonnen. Wel gelezen over bevochtigen door middel van een stukje koffiefilter wat je eerst nat maakt. Heb gekozen voor een andere oplossing. Eerst alles overgegooid in een wel luchtdichte pot en daarna een theelepeltje William Lawson in de pot gedaan, goed geschud en zo juist geopend. Weet niet of het volgens de pijprookwet is maar het werkt goed :-?
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door Paasei »

Kan absoluut werken.
ipv het er zo over te gooien, doe ik wel eens een koffiefilter met cheapzwiskie in de restanten van een blik om dat leeg te roken
Koninklijke Eikel Des Forums.

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door DKatinas »

Ik ben een potje begonnen met alle laatste beetjes tabak die onder uit de gerookte pijp komen. Ik ben bang dat ik daar een sterker heksenbrouwsel voor nodig ga hebben om dat smakelijk te krijgen.
:shock:


Maar uiteraard, kan allemaal, wie weet wat je zo aan smaak tegen komt. :-?

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2753
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door oehoe »

In 'n vijzeltje malen en er snuiftabak van maken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Re: Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door Ametist »

Gisteren dus mijn eerste met whisky bevochtigde tabak gerookt. Beviel prima maar gisterenavond een pijp met een grote ketel opgestoken. Wow alcohol doet gekke dingen met nicotine. Na 45 minuten had ik een halve nicotinevergiftiging te pakken. De whisky werkt goed op tabak.
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2753
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Vloeken in de kerk of niet?

Bericht door oehoe »

Misschien 'n tip voor kapitein Haddock. :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie