Robert McConnell Boutique Blend (Early Morning pipe kloon)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
dave22
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Robert McConnell Boutique Blend (Early Morning pipe kloon)

Bericht door dave22 »

Brand: Robert McConnell
Blender: K&K
Country of Origin: Duitsland
Contents: Virginia, Orient, Latakia
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin

Afbeelding

Een van de vele klonen van Robert McConnell, waarvan de naam ik eigenlijk alleen maar als producent van mengtabak kende (vroeger). Deze kloon is van Dunhill's Early Morning Pipe, een ware klassieker, die nu ook gewoon weer te krijgen is onder de Peterson's naam.

Was toch benieuwd, omdat een vriend die 50 jaar lang alleen Dunhill's My Mixture 965 rookte, overgestapt was naar McConnell's 'Marylebone' de kloon voor My mixture 965, en daarover sprak alsof hij herenigd was met zijn beste schoolvriend. Hij zei dat hij nog veel beter was dan de Orlik en uiteindelijke Scandinavian Tobacco variant, dus was benieuwd of deze kloon van de Early Morning Pipe, een tabak die ik dertig jaar geleden een tijdje rookte, ook zo goed zou zijn.

Simpele antwoord is: nee, zeker niet. De geur uit het blik komt overeen, maar er zit meer latakia in deze variant, dat is ook duidelijk te ruiken. In smaak echter is deze blend ontzettend nietsig, komt zelfs de latakia niet goed naar voren. Een heel vreemde gewaarwording, en een die ik nog maar zelden heb ervaren: ik had het gevoel lucht te roken. Jammer. Had de vroegere nog in mijn herinnering een bepaalde droge romigheid, die je ook kan vergelijken met een oude goede filterloze sigaret van heel vroeger, deze kloon leek daar niets meer van te hebben.

Grappig detail: op het blik staat rond het deksel 'Est in 164-168 Barking Road - London E16 4DA', dat in google gooiend kom je niet uit op een Robert McConnell maar op een Ronald McDonalds filiaal waar geen taak te koop is maar een Big Mac :D

Plaats reactie