Tabak uit Amerika

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
PietGeniet
Berichten: 724
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Tabak uit Amerika

Bericht door PietGeniet »

Een van mijn vrienden zit een paar weken in Amerika en wil wat tabak voor me meebrengen die hier niet te koop is.
Ik rook overwegend Virginia en VaPer.
Kan iemand mij een tabak aanbevelen die ik zeker mee moet laten brengen en hoeveel mag er eigenlijk ingevoerd worden vanuit de States.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Ducheyne
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door Ducheyne »

PietGeniet schreef: 15 apr 2024 20:20 Een van mijn vrienden zit een paar weken in Amerika en wil wat tabak voor me meebrengen die hier niet te koop is.
Ik rook overwegend Virginia en VaPer.
Kan iemand mij een tabak aanbevelen die ik zeker mee moet laten brengen en hoeveel mag er eigenlijk ingevoerd worden vanuit de States.
250 gr / persoon . maw 4 x 2oz = 228 gr .
Escudo zal je zeker bevallen .
Zal eens in mijn voorraadje kijken wat zoal nog in aanmerking zou kunnen komen . :wink: :wink:
Is natuurlijk een probleem te weten wat ze in de " brick and mortar store " ter beschikking hebben .
Indien je vriend langere tijd op hetzelfde adres verblijft dan zou hij het in een van de grotere ... ( smokingpipes.com - 4 noggins ) kunnen bestellen en op dit USA adres laten leveren .
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4218
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door Ribbon »

Sutliff Crumble Cake
GL Pease Union Square
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Ducheyne
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door Ducheyne »

Union Square is uiteraard top maar is " hier " te koop .
Nog enkele suggesties

- Seattle pipe club / SPC
- Galloping Gertie Vaper met wat Orient
- Hogshead VA

- GLP
- Telegraph Hill. Vaper
- Temple Bar. Vaper met wat Turkse Orient

- CD
Opening night. red & bright VA

recensies over deze tabakken vind je op " tobacco reviews "

Succes in je zoektocht
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

dave22
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door dave22 »

PietGeniet schreef: 15 apr 2024 20:20 Een van mijn vrienden zit een paar weken in Amerika en wil wat tabak voor me meebrengen die hier niet te koop is.
Ik rook overwegend Virginia en VaPer.
Kan iemand mij een tabak aanbevelen die ik zeker mee moet laten brengen en hoeveel mag er eigenlijk ingevoerd worden vanuit de States.
Escudo, Peter :D

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door Eelco »

Ik zou door het hele palet van G.L. Please scannen en die blends kopen waarvan de beschrijving mij het meest bevalt. Haddo's Delight en Barbary Coast zouden er zeker bij zijn, wat mij betreft.

Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4218
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door Ribbon »

Of zoals Duychene al opmerkt op tobaccoreviews zoeken op de Va's/VaPer's van GL Pease, SPC, Sutliff, C&D etc. Je kunt dit vrij makkelijk invoeren als zoekopdracht.
Dan komen de 'pareltjes en klassiekers' vanzelf bovendrijven.

Escudo ken je als het goed is al, maar de huidige versie is in mijn ogen tamelijk (hot take?) overgewaardeerd en er zijn onder de bovengenoemde merken zeker interessante(re) blends te vinden.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

PietGeniet
Berichten: 724
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door PietGeniet »

Allemaal bedankte voor de tips. Ik ga er vanavond mee aan de slag.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

PietGeniet
Berichten: 724
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Tabak uit Amerika

Bericht door PietGeniet »

Ribbon schreef: 16 apr 2024 06:44 Of zoals Duychene al opmerkt op tobaccoreviews zoeken op de Va's/VaPer's van GL Pease, SPC, Sutliff, C&D etc. Je kunt dit vrij makkelijk invoeren als zoekopdracht.
Dan komen de 'pareltjes en klassiekers' vanzelf bovendrijven.

Escudo ken je als het goed is al, maar de huidige versie is in mijn ogen tamelijk (hot take?) overgewaardeerd en er zijn onder de bovengenoemde merken zeker interessante(re) blends te vinden.
Klopt Ribbon. Escudo is mij bekend dankzij een zeer vriendelijk forumlid. Was prima tabak, waarvoor nogmaals dank, maar nu ga ik op jouw aanraden voor iets anders.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Plaats reactie